Wat vinden jullie al van dit ? XD

Ik ben begonnen met mijn verhaal, maar ik weet niet of het goed is, er zullen wel foutjes instaan, maar die verbeter ik nog! XD

Hoofstuk 1
Vrolijk loopt Masha verder. Ze schopt tegen elke steentje die ze tegenkwam, weg. Wat moet ze anders doen, als ze alleen thuis is, haar zusje in de kinderopvang, en haar ouders aan het werken zijn. School heeft Masha geen zin in, het is de derde dag dat ze spijbelt. Ze word alleen maar uitgescholden op school, voor haar kledingstijl, ze zou het nog bijna veranderen, maar daar is ze te slim voor. Dan krijgen de pesters hun zin. Masha loopt verder, tussen de windvlagen door. Haar zwarte met roze rok, gaat steeds met de windvlagen mee, en houd het tegen met haar klamme handen. In de verte ziet ze een paar auto’s over de snelweg heen rijden. Ze is dus bijna aan de kinderopvang voor haar kleine zusje. Haar zusje Sanne lijkt ook sprekend op haar. Zwarte haren, groene oogjes en eigenwijs. Een glimlach verschijnt op haar gezicht, haar zusje is het enige die haar begrijpt.
Bijna aangekomen, klopt ze op de deur. ¨ Binnen ! ¨ het was een zachte, maar luide stem. Masha gaat rechtstreeks naar naar haar zusje. ¨ Sanne is heel blij Masha zien ! ¨ Sanne spartelt met haar handjes heen en weer, en ging op haar knieën slenteren naar Masha. Masha moest altijd lachen met haar woorden, dat kan ze nog niet goed, maar wat wil je met een bijna 2 jarige meisje. Masha pakt haar op. En loopt naar de balie, om de volgende afspraak te regelen, ze weet toch al dat haar moeder morgen doodmoe is van de alcohol, en dat ze haar dochtertje niet kan verzorgen. Ze maak een afspraak met de mevrouw die erachter stond. Ze was klein, met een los flubberend jurkje die om haar lichaam bengelt, ik schat dat ze ergens in de 40 is. Ze rekent af en loopt naar buiten met haar zusje. Ze voelt zich in de ruimte waar Sanne zit, altijd heel naar, net alsof er iemand haar achtervolgde. ¨ Doeii ! ¨ Masha zet haar zusje op haar rug, dat vind ze altijd geweldig ! ¨ kijk Masha ! kijk mijn nieuw kurkje ! ¨ Sanne zet een brede glimlach op haar gezicht, waaruit haar paar tandjes in haar mond, die ze al had, zichtbaar waren, ze was laat met de groei van haar tanden. ¨ Mooi jurkje hoor ! ¨ Samen zingen ze een liedje, een liedje waar Sanne van houdt, die ze in de kinderopvang had geleerd. Ze zong het elke dag, elke minuut, er kwam geen minuut voorbij waar ze niet zong over dat liedje. Terug loopt ze dezelfde weg als wat ze net liep. De windvlagen waren er nog steeds, en gingen door hun haren heen. Ze houdt haar zwarte pony met blonde strepen tegen met haar hand. ¨ Masha ! ikke moe zijn, opschieten ! ¨ Masha loopt sneller, maar de wind houdt hun tegen, en komen op dezelfde tempo als wat ze eerst liepen. Eigenlijk wou Masha niet naar huis. Ze zou maar weer een klap krijgen, dat ze weer gespijbeld heeft. Haar moeder begrijpt Masha nooit. Masha weet de boosdoener van haar moeder, die haar zo hard veranderd, ALCOHOL ! Met tegenzin loopt ze weer verder, ze ziet hun huisje al opkomen. Een klein huisje, maar wel heel knus. Buiten hun huis staan er een aantal zwervers in een groepje. Ze woont dan ook in een verlaten straat, waar veel zwervers rondlopen. Ze ziet in de verte, dat ze in ons vuilniszakken plunderen, voor eten.
Na een paar stappen waren ze thuis, ze hoopt dat haar mama nog niet thuis is. Ze wilt niet weer een blauwe plek op haar been of arm hebben. Het ziet er niet uit, en het doet nog eens pijn ook. Haar zusje stapt van haar rug af, en loopt naar de deur ¨ MAMAA IK BEN THUIS ! ¨ Masha klopt met haar hand op haar kop. ¨ Wat doe jij nou, wij zijn veel te laat thuis, en dan ga jij roepen ? ¨ Er komt geen antwoord uit huis, ze hebben geluk. Ze lopen naar binnen. Ze doet Sanne haar jasje uit en zet haar voor de tv. Ze maakt alvast eten klaar voor haar zusje, haar eigen en haar moeder. Misschien neemt haar moeder weer een onbekende mee naar huis. ¨ ik hoop nooit dat een van hun, ooit mijn stiefvader wordt. ¨ ze twijfelt of ze nu eten voor 4 personen maakt, of voor 3. Je weet nooit wie haar mama meeneemt. Als ze nu kookt voor 4, en ze neemt niemand mee, krijgt ze op haar donder. Toch kookt ze voor 4, misschien heeft ze een grote honger.
Ze pakt een pan en al de benodigheden, en maakt spaghetti klaar. Ze hoort Sanne lachen met de tv, haar lieveling progamma staat op. Het doet goed haar zusje gelukkig te zien. De geur van de spaghetti ruikt lekker. Masha volgt op school ook voor hotel. Koken is een van haar hobby’s, elke dag kookt ze voor haar zusje en moeder. Haar moeder doet niks voor het huishouden. Ze zet het deksel erop, ze zet het op een laag vuurtje en laat het een tijdje staan.
Fluitend loopt terug, ze voelt zich goed, ze heeft alles opgeruimd, gekookt, haar zusje voor de tv gezet. Maar dan bonkt haar hart duizend keer in haar keel.
Hoofdstuk 2
Waar is Sanne ? ¨ Sanne ! Doe niet flauw, kom ergens vandaan, ik weet niet waar je zit maar kom gewoon tevoorschijn, zometeen krijg ik een klap ! ¨ Ze roept en roept, maar Sanne komt nergens tevoorschijn. Ze kijkt in alle kiertjes en hoekjes, waar ze zich ook kan verstoppen. Maar ze ziet haar zusje nergens. Haar hart bonkt in haar keel, alsof elk moment haar hart uiteen kan spatten. Ze loopt naar boven via de trap. Haar hart stopt in een keer met bonken, haar zusje zit op haar bed, met een geschrikt hoofd, het lijkt net alsof ze verlamt is. ¨ Wat is er dan ? zeg het me, alsjeblieft. ¨ Masha voelt of ze koorts heeft, en schud aan haar armpjes, die de grootte zijn van de helft van haar eigen arm. Sanne reageert niet op haar zus haar aanrakingen. ¨ Reageer alsjeblieft, toe reageer ! ¨ Ze weet niet wat ze moet doen, ze voelt nu echt bijna letterlijk haar hart uit een vallen in haar keel. Dan reageert Sanne op de aanraking van Masha. ¨ ik niet goed voelen, ik moe ! ¨ Het hart van Masha ging een stuk langzamer, ze reageerde weer, het was op het nippertje ! ¨ Wat was er dan, heb je iets gezien ? ¨ Sanne wees met haar klein maar fijn vingertje naar de deur ¨ ik iets gezien hebben ! ik lieg niet Mash, ik echt iets raars gezien hebben. ¨ Ze geloofd haar zusje niet, ze zegt wel vaker dat ze iets ziet. Het lijkt net dat ze hallucinaties heeft. ¨ Wat zag je dan ? ¨ sanne denkt na, ze weet niet hoe ze het moet uitleggen ¨ Een wit dingetje, een schim of zo iets ¨ Masha vind het raar, hoe kan nou een klein meisje een witte schim zien ? Masha reageert er niet op, en legt haar in haar bedje. Ze zal wel gewoon moe zijn, daarom dat ze van die dingen ziet. Ze geeft haar een kusje op haar fluweelzacht wangetje, strijkt haar haar en legt haar deken over haar heen. ¨ goed slapen, en vooral niet bang zijn, er is niks ! ¨ Masha deed nog een gebaar na met haar hand naar haar zusje, en loopt naar beneden.
Nu heeft ze tijd voor haar eigen, haar moeder is er niet, haar zusje slaapt, niemand is er. Waar zou haar moeder nu zijn ? Ze zal vast na haar werk naar het café gaan, voor haar eigen dronken te gaan drinken. Daarna zal ze vast een vreemdeling mee naar huis nemen. Masha snapt echt niet waarom ze zich dikwijls zat drinkt. Het zal masha niet boeien, het is net gezellig nu, zonder haar thuis. Na de minuten die ze voor haar eigen had, hoort ze haar zusje boven huilen. Sanne huilt altijd, haar tandjes beginnen door te komen waarschijnlijk. Masha doet rustig bezig met wat ze bezig was en gaat naar haar spaghetti. Ze dient de spaghetti al op 3 borden, en zet ze in de magnetron, het zou koud moeten zijn, ze zou dan een klap krijgen dat ze niet kan koken. Ze kan wel koken, dat weet ze zelf. Ze weet zeker dat ze zelfs beter kan koken dan haar eigen moeder.
Het gehuil van haar zusje blijft maar aan de gang, ze besluit dan toch haar maar op te pakken, en al spaghetti te geven. Misschien heeft haar kleine maagje, ter grootte van een kleine aardappel wel honger. Ze loopt met grote halen op de trap. ¨ Heeft mijn kleine zusje honger ? ¨ Op het huilend gezichtje kwam er weer een kleine glimlach op haar gezicht. Het lijkt net dat ze bang is als ze alleen boven is. Ze pakt haar op en loopt dan weer naar beneden.
Hoofdstuk 3
¨ Was het lekker ? ¨ Sanne liet een klein boertje en zette een glimlach op. ¨ het was lekker dus. ¨ ze pakt haar bord en zet het alvast bij de afwas.

uupp

Ik vind het wel leuk, alleen dat iemand van 4 jaar nog maar een paar tandjes heeft, dan ben je wel écht heel laat volgens mij.
En dat ze haar zusje niet gelooft en maar gewoon laat huilen vind ik wel beetje raar… :stuck_out_tongue:

ja, haha XD Ik wou de leeftijd nog veranderen, maar dit is nog niet helemaal klaar hoor :stuck_out_tongue:

het is gewijzigd (a)

Het verhaal zelf is wel leuk, tot nu toe iig. Alleen er staan best veel spelfouten in, dat leest een beetje vervelend af en toe. Het zou verder fijner lezen als je wat meer gebruik maakt van enter, als iemand iets zegt.
Bijna aangekomen, klopt ze op de deur.
“Binnen!”
Het was een zachte, maar luide stem. Masha gaat rechtstreeks naar naar haar zusje.
“Sanne is heel blij Masha zien!”

uuuup

Ik vind het tot nu toe wel leuk. :slightly_smiling_face:
Alleen; Een wit dingetje, een schim of zo iets
Het woord schim lijkt me best wel een moeilijk woord voor een meisje van 2.

het is best irritant getypt,
maar het verhaal is wel leuk ;d