wat vind jij van ratten?

de titel zegt t al, wat vind jij van ratten? en dan bedoel ik van die kleine schattige die als huisdier worden gehouden, en niet van die enorme griezels…

http://i30.tinypic.com/2wqr0xe.jpg

ik vind ze zelf echt superschattig <3 ik heb er zelf 2, en ratten zijn volgens mij echt de aller leukste huisdieren. ze zijn schattig, lief, je kan ze trucjes leren, ze gaan zich aan je hechten enz enz enz

Ben geen rattenmens, heb liever hamsters.
Vind ze ook behoorlijk stinken eigenlijk.

super schattig!

Leuk! Maar een hamster vind ik dan een fijnere huisdier.

Nou ik heb het niet zo op van die kleine beesten

Wel lief.

bah,

Ze zijn leuk. Maar ik heb liever geen huisdieren in kooitjes. Die vergeet ik dan :s

ik heb een hamster,
ik vind het uiterlijk van een hamster mooier maar een rat lijkt me denk ik leuker als ik het zo hoor.

Ik ben niet zo gek op ratten… brr die staart geeft me echt de kriebels.
Verder hou ik wel van dieren, alleen ratten…
Heb voor m’n studie trouwens een rat moeten ontleden, dat was niet echt een pretje moet ik zeggen. Wel interessant.

Eng.

ben opgegroeid met ratten in huis en heb ze toen ik op kamers ging zelf gehad.

Superleuke en mega intelligente dieren, maar wel veel werk. Ik had er twee en een hele grote kooi, maar ik vind dat je ratten echt elke dag even eruit moet halen.

Nu hebben we twee katten dus m’n ratten zijn teruggegaan naar mijn ouderlijk huis.

Maar als je er de tijd voor hebt: het zijn echt een van de leukste huisdieren om te hebben.

hmmm, ik had wel verwacht dat er zo veel mensen ze eng vinden… maar superleuk dat er ook mensen zijn die ze leuk vinden ^^

Ik heb ze zelf gehad! Ze zijn mijn lievelingshuisdieren, maar ben toch maar met de ratten gestopt omdat ik elke keer zo ongelofelijk verdrietig was wanneer er eentje dood ging (en ze leven maar zo kort :frowning_face: ). Heb nu een fret!

Overigens vind ik ratten véél leuker dan hamsters (die heb ik ook gehad)!

Heb wel muisjes gehad, 2. Ratten lijken me wel grappig maar heb geen behoefte aan ze als huisdier.

Ratten zijn ontzettend leuk. Heb er ook een aantal gehad, 9 in totaal. Ben er mee gestopt omdat ik eigenlijk geen ruimte voor ze had. Maar ze blijven leuk :stuck_out_tongue:

Eentje kwam ook als ik haar riep en ze konden allemaal kusjes geven, hihi.

idd ratten zijn veel leuker dan hamsters : D ik heb ook fretten gehad (3) en die zijn ook ontzettend geinig, alleen ze hebben onwijs veel aandacht nodig en tijd hadden we op’t gegevenmoment niet meer :frowning_face:

ja, dat is wel waar, maar daar moet je gewoon mee leren omgaan… wel echt super jammer dat ze zo kort leven :frowning_face: ik heb t nog niet meegemaakt dat er 1tje dood ging, want ik heb ze nog zoo lang ( 2 jaar) maar 1 van de 2 leeft waarschijnlijk niet meer zo heel lang…

p.s hamsters zijn saai!

haha mijn ratten komen allebij als ik ze roep ^^

De rest was te eigenwijs xD zij was de enige die om de zoveel tijd ook even kwam kijken als ze losliepen :stuck_out_tongue:.