Wat vind jij van Nederlandstalige muziek?

helleuww :slightly_smiling_face:
ik moet een opdracht doen voor Nederlands door recensies over Nederlandstalige muziek te verzamelen en ik dacht misschien vinden jullie het leuk om je eigen mening achter te laten? ( vermeld wel AUB waarom je die muziek wel/niet leuk vind)

liefs!!

Vreselijk omdat ik de Nederlandse taal gewoon echt niet om aan te horen vind in muziek :’) Oh en het klinkt allemaal precies hetzelfde. Altijd dezelfde deuntjes enzo.

hmm niet echt mooi, maar je heb wel van die nummers dat je helemaal kan meezingen hahaha.

Dat dus.

Verschrikkelijk. Puur omdat ik de Nederlandse taal niet mooi vind bij muziek, het hoort gewoon Engels te zijn.

VRE-SE-LIJK. Het is zo oudbollig, je kunt er niet op dansen, het soort publiek wat erbij hoort

Nou dan ben ik maar de eerste die het wel leuk vindt! :grinning:
Ik vind Guus Meeuwis & Marco Borsato echt superleuk! En Jurk! ook nog wel.
Maar ik snap het “het publiek wat erbij hoort”-punt echt wel, als je zo kijkt naar dat programma “Fans”, OMG :’)

En Heidevolk is ook echt gaaf, en ook gewoon Nederlandstalig :stuck_out_tongue:

SUPER!!!111

Ik vind dat het heel erg aan de artiest ligt. Want heel veel mensen denken bij ‘Nederlandstalige muziek’ meteen aan Frans Bauwer, Jan Smit, de Drie J’s etc. Maar je hebt ook Ă©cht wel goede Nederlandse artiesten. Denk aan Lucky Fonz III en Eefje de Visser. Ook vind ik, wat ik eigenlijk een beetje gepikt heb uit een interview van Lucky Fonz III, dat je in het nederlands veel beter de boodschap over kan brengen omdat je allemaal harde klanken heb. En in het Engels ie het wat ‘smoother’ zegmaar. Ik weet niet zogoed hoe ik dat moet verwoorden.
Interview Lucky Fonz III
Dat is het interview bedoel. Hij begint er over te praten op 1:50. Waarschijnlijk vind de meerderheid het interview heel raar. Maar ik vind dat hij heel wijs over muziek praat.

Maar dit neemt niet weg dat ik Frans bauwer, Jan Smit en de Drie J’s etc goed vind hoor! Zulke Nederlandse muziek vind ik dan weer vreselijk. Dus het ligt naar mijn gevoel gewoon aan de artiest. Netzoals sommige Engelse of Amerikaanse of artiesten uit andere landen die in het Engels zingen vreselijk zijn.

Spinvis is goed.

Sommige zijn wel leuk.

De meetse nummers die ik ken in het Nederlands vind ik echt zeiknummers, bijvoorbeeld AndrĂ© Hazes waar mijn vader dus vaak naar luistert. De muziek van Nick en Simon en Jan Smit vind ik dan nog wel gaan, maar ook niet echt geweldig (domme onderwerpen). Acda en de Munnink en Blof vind ik soms wel leuk, omdat die teksten ‘specialer’ zijn.
Maar toch, in het Engels klinken liedjes gewoon veel swingender.

(Haha, lange tekst XD)

Ik luister graag naar de muziek van Lucky Fonz III, Spinvis, Abel, maar ook een Marco Borsato-zangstonde op z’n tijd is enorm leuk! (Ook nog wel andere Nederlandse zangers, maar dat is dan vaker één of twee nummers)
Ik hou niet van Nederlandstalige rap, omdat ik die doorgaans enorm oppervlakkig en in gebrekkig Nederlands gezongen vind. Ik luister wel graag andere Nederlandstalige muziek omdat je vaker de ‘onderliggende’ betekenis van de teksten begrijpt, woordspelingen en dergelijke bedoel ik dan, dingen waar ik wel van hou in liedjes. Die zijn in Engelse of Franse liedjes vaak moeilijker te begrijpen. (Neen, natuurlijk niet altijd want Engels en Frans zijn natuurlijk ook gekende talen, maar je hebt het toch vaker dan bij Nederlandstalige nummers)

Sorry voor de chaotische uitleg, maar ik kon het even niet goed verwoorden!

Oh, oh en wacht, vergeet De Jeugd Van Tegenwoordig niet! Ik vind hen echt geweldig. Hun liedjes slaan echt nergens op en zijn lekker vrolijk.
HOLA SUPERMERCADO Y LOS BANCOS POR AQUÍ, LET’S GET SPANISH! (okĂ©, dat stukje is dan weer niet Nederlands, maar:)
WIJ ZIJN VIER (?) LEUKE JONGENS UIT DE BUURT VAN BLOEMENDAAL! (Hahaha!)
XD
Oh, en wacht, soms is Guus Meeuwis ook nog best wel leuk, haha, eigenlijk kan ik nog best veel Nederlandse artiesten noemen die ik toch wel leuk vind.

En Roosbeef, Acda en de Munnik, Blöf. Allemaal goede Nederlandse artiesten.

Vooral rap enzo. :"D

Alleen door mooie teksten
marco borsato
volumia
nick & simon

Ik hou er absoluut niet van.

Sommige rappers vind ik wel cool, zoals Keizer, Negativ en Gers Pardoel. en nog een paar anderen maar ik vin de ‘echte’ liedjes 3093704738 keer niks.

de meeste vind ik niet leuk omdat je toch gewend bent aan engelse liedjes, maar sommige liedjes zijn wel leuk zoals marco borsato(de bestemming) en rappers