Ik vind het eigenlijk niet zo erg belangrijk dat ze altijd voor je klaarstaat, je altijd steunt enz.
Ik vind het belangrijk dat je jezelf kan zijn bij een vriendin, dat je goed met elkaar kan praten, en dat je nooit bij haar na hoeft te denken of je nu wel de juiste dingen doet/zegt, dat ze NOOIT maar dan ook echt NOOIT over je roddelt en dat ze nooit jaloers op je is maar altijd als je iets goeds hebt gedaan waar je erg blij mee bent trots op je kan zijn al heeft zij het zelf bv niet zo goed gedaan. En dat als je ergens mee zit, ze precies de juiste dingen weet te zeggen.
Ik heb zo’n vriendin, we hebben samen misschien niet de allerleukste gesprekken en lachen ons elke keer dood samen. Maar het voelt gewoon altijd goed bij haar, we hebben het natuurlijk wel gezellig samen maar met andere vriendinnen is het soms gewoon leuker. Maar dat maakt mij niks uit, want ik weet dat zij de enige is op de wereld samen met mijn ouders die me echt het beste toe wenst. Die nooit een opmerking zal maken als ik ff zin heb om gek te doen. En die altijd trots op me zal zijn. Bijvoorbeeld toen ik een keer een zware onvoldoende had gehaald en ik moest mijn cijfer ophalen en ik had hard geleerd voor de komende repetitie, 3 dagen achter elkaar elke dag 2 uur ofzo. En ik had uiteindelijk een 9,8 en ik was zoo blij. Alleen van mijn vriendinnen op school hadden er 2 een onvoldoende en toen ik heel blij was met mijn cijfer en juichte. Zeiden zij: nou, dat is toch ook niet leuk voor ons. Wij hebben een onvoldoende weet je wel niet hoe kut dat nu voor ons voelt. En ik snap best dat ze niet helemaal met me mee gaan juichen als ze ook een onvoldoende hebben, maar ze hoeven me ook niet gelijk af te katten. En een andere vriendin had wel een goed cijfer maar die zei wel tegen me: hee goedzoo! Maar later toen ik een keer zei hoeveel ik geleerd had zei ze weer: oow, maar dat is wel erg veel, daarom heb je zo een goed cijfer. En oke dat was niet zo’n erge opmerking maar mijn beste vriendin die heeft zelf ook problemen met dat vak(natuurkunde) en ze zit op een andere school en toen ik dat zo heel blij vertelde zei ze: oow,wat goed van je!!! Ik ben echt blij voor je! En toen ik haar vroeg hoe het bij haar ging met natuurkunde zei ze: nou,niet zo goed, ik had laatst een 3. Maar ik ben toch heel blij voor je en misschien kan je me nu helpen ermee zodat ik ook mijn cijfer op kan halen.
Wow, beetje een lang verhaal. maar ik hou gewoon echt heel veel van haar