Wat vind de Nederlandse jongere van photoshop?

Hee meiden!
Ik zou graag willen weten wat jullie over het algemeen van photoshoppen vinden…
wordt je onzekerheid erdoor aangetast? doet het je niet zoveel?

(Het gaat om een opdracht voor school waarvoor ik dit moet weten…)

dus brand maar los!

Bedoel je met fotoshoppen ook bewerken?
Ik ben een fanatieke bewerker, maar die foto’s houd ik vaak voor mezelf.
Ik kan me best ergeren aan facebook foto’s waar mensen niet meer op zichzelf lijken.

Ben er niet echt mee bezig, maar ik kan wel onzeker worden van alle dunne meisjes in reclames. Maar ik ken ook meisjes die zo dun zijn dus dan maakt dat ook niet zoveel uit :wink:
Kan me vooral (zoals tandxpasta hierboven al zegt) irriteren aan foto’s die zo erg bewerkt zijn dat je het ziet (huid vervagen etc)!

Ik heb niks tegen een pukkeltje of een weerbarstig haartje wegwerken, maar ik vind dat tijdschriften vaak overdrijven in photoshoppen en er hele billen afhakken, zodat meisjes onzeker worden door een onrealistische vrouw.

Heel erg bedankt meiden! dit kan ik echt gebruiken…

met photoshoppen bedoel ik dat de dus een lichaamsbeeld wordt gecreërd die eigenlijk helemaal niet bestaat. jonge meiden zien deze mensen (modellen, filmsterren etc) vaak als een soort ‘rolmodel’ en dan denken ze dat dat normale maten zijn enzo

Ik zit er niet echt mee. Als ik zo’n foto zie denk ik wel: ja, das best een mooie vrouw. Maar dan denk ik weer: Als ze mij zo zouden opmaken en dan mijn foto photoshoppen zal ik er net zo mooi uitzien. Ik denk dat veel mensen tegenwoordig wel weten dat foto’s gewoon heel erg gephotoshopt zijn en dat het gewoon geen realistisch beeld is.

+ oneindig

Het fotoshoppen in modemagazines etc. gaat er echt over.
Jonge meisjes streven het beeld na van extreem dun en mooi zijn.
Ik voel die druk ook en word er heel onzeker van.

En de Belgische? :frowning_face:

Mee eens. Sommige modellen photoshoppen ze zo erg dat ze gewoon 10 kg lichter lijken. Dat vind ik echt niet kunnen. Een puistje o.i.d. wegwerken vind ik niet erg.

Photoshoppen is leuk om daar zelf mee bezig te zijn! Verder vind ik het inderdaad niet kunnen dat modellen zó worden gephotoshopt, dat het niet meer echt kan zijn. Dat vind ik dan weer jammer.

Dit.

Links is de echte Katy, rechts is Photoshop-Katy. Vind ik behoorlijk ver gaan. Photoshop kan goed zijn, voor idd een pukkeltje ofzo, maar om een ander persoon van iemand/jezelf te maken vind ik absurd.

Als ik toevallig op die ene leuke foto een pukkel heb bewerk ik die pukkel wel eens weg, maar het is niet dat ik mezelf helemaal ombouw.

Ik zit nu eens te bedenken van wat zouden de celebs er zelf van vinden als ze zichzelf zo bewerkt op een cover zien staan? Zullen juist ZIJ niet eerder onzeker over zichzelf zijn, want ZIJ zijn juist degene die helemaal bewerkt worden, dus zij hebben ook een bevestiging van ‘jij bent niet perfect’, want anders zullen ze niet zo drastisch bewerkt worden lijkt me. En over dat andere mensen onzeker van worden doen ze alleen maar zichzelf aan, want je moet je eigen niet vergelijken met anderen. Een appel vergelijk je qua vorm en kleur toch ook niet met een peer? En toch is het allemaal fruit. Hiermee bedoel ik dus we zijn allemaal mensen maar toch heel verschillend en daar kan men helaas niets aandoen (behalve plastisch chirurgie;d)

Okee ik ben nooit duidelijk om te zeggen wat ik nou bedoel. Maar misschien snapt op zn minst één iemand van wie dit leest het wel… haha

Maar wat ik dus van photoshop vind. Ik vidn er niet zoveel van, en ik maak er mezelf al helemaal niet onzeker door. :wink:

ciao

Inderdaad!

Ik vind deze nog wel meevallen. Deze 2 deden me echt schrikken

Allebei nochtans mooie vrouwen.

Wow. bij die laatste wordt dr halve arm zowat verdunt.
this niet een stokje.

Ik vind de voorbeelden hier nog wel meevallen, ik ben wel meer geshockt geweest eerlijk gezegd :wink: Vooral die van Katy: daar vind ik gewoon echt niks mis mee. Ik snap wel dat je de huidskleur een beetje gladder maakt en oppept als een foto op de voorkant van je blad komt en iedereen er dus met een vergrootglas naar kijkt, zo ongeveer :slightly_smiling_face:
Dat zou ik als ster zelf ook willen :stuck_out_tongue:
Ik vind het wel raar worden als mensen echt enorm veel dunner worden gemaakt. Maar dat is bij deze niet heel erg. Die arm bij de laatste is wel erger ja, die neigt wel naar “zo geef je mensen wel een scheef lichaamsbeeld” zegmaar :stuck_out_tongue: