wat verstaan jullie onder daten?

misschien een beetje een gekke vraag :wink:, laatst had ik het er met een vriendin en een vriend over van wanneer noem je iets nou daten en zij had daar een beetje een andere mening over dan ik.

een paar maandjes terug sprak ik twee keer af met één jongen, nadat we een paar keer in de stad (opstaop) hadden gezoend (hiervoor kende ik hem al wel). Hij woont op kamers en we zaten die 2 keer zeg maar gewoon een beetje op z’n kamer te praten en een paar drankjes te drinken. zelf zou ik dat geen daten noemen… voor mij is denk ik écht daten iets anders doen dan alleen maar bij elkaar op de bank hangen en het van allebei de bedoeling is om elkaar te leren kennen.

Als je meerdere keren met iemand afspreekt op een manier die verder gaat dan bevriend zijn.

Wanneer 2 mensen interesse in elkaar hebben, afspreken en elkaar vaak spreken (op app of bellen oid)

Ja wat iedereen zegt maar dat van jou zou ik nog geen daten noemen

Wanneer mensen elkaar gaan liefhebben op een romantische manier, vaak gaan afspreken en elkaar vaak bellen of appen
TIPS ;
ga samen uit eten
ga samen ijs halen
naar het park etc
x Shauna

Ik zie een date al als je met elkaar afspreekt om elkaar beter te leren kennen op een relatie-manier. Dat maakt voor mij geen verschil of je nou een uurtje naar het strand gaat, thuis een film kijkt of een avond een romantisch diner hebt. En ook niet of het nou de 1ste, 4de of 15de keer is.
Als je ‘aan het daten’ bent, versta ik dat onder de periode tussen elkaar leren kennen en het evt. laten uitmonden op een relatie.

Maar in thuis-setting kan je elkaar toch ook leren kennen?