Wat te zeggen?

Ik ben een redelijk verlegen meisje, en soms weet ik gewoon écht niet wat te zeggen tegen de mensen.
En dan zit ik maar te denken over wat ik kan zeggen maar daardoor word ik juist nog stiller.
En ik haat het als er stiltes vallen…

Is er nog iemand met dat probleem?
Wat doe je er dan aan?

Zwijgen doet soms meer zeggen hea.
Hoofd omhoog, schouders naar achter en durf te kijken.
Oefen dit eens op de fiets naar school 's ochtends.
Hoofd omhoog houden en vooruit kijken en je blik vooruit.
Oefen dit een week en je zal zien dat je blikveld opener wordt.
Je zal dan sneller een open houding krijgen, waardoor mensen sneller een gesprek met je aanknopen.
Vraag hen naar interesses. Soms moet jezelf meer vragen dan een ander, maar praat over de koetjes en kalfjes.

zal het eens proberen!
maar ook bij vrienden val ik soms stil.
dan kan ik toch niet gaan vrage naar hun interesses?

zal het eens proberen!
maar ook bij vrienden val ik soms stil.
dan kan ik toch niet gaan vrage naar hun interesses?

had ik ook altijd,
je moet denk ik niet te veel nadenken.

had ik ook altijd,
je moet denk ik niet te veel nadenken.

lol, zie al die dubbelposts.

ot; ik ben echt heel spraakzaam bij meisjes maar tegen jongens kan je bij mij een speld horen vallen. ik wist dat jongens van een andere planeet kwamen,
maar goed, ik kan je niet helpen. want ik snap je aan een kant wel, maar ik heb er zoveel ook geen tips voor.

-kuch-

mooi weer vandaag

x]

Ga recht staan, glimlach en als je zelfvertrouwen uitstraalt, is het altijd goed.
Begin over hele cliché dingen, bijv. over het weer, over zijn/haar kleren, het nieuws.
Ik had hier ook last van, maar gewoon kleine simpele gespreksonderwerpen kunnen alweer tot nieuwe gespreksstof leiden. Succes!

dat heb ik precies ook. Ik praat écht het meest van mijn vriendinnen haha, maar bij jongens, serieus, ik kom niet eens uit mijn woorden… Ik klap volledig dicht.

zie dit maar als een upje x)

Ik heb hier ook last van, dan zit je daar echt heel erg over na te denken en dan weet je het juist niet!
Heel vervelend ik weet precies hoe je je voelt.
Ik probeer altijd een beetje mee te praten met het gesprek.
Succes!