Wat te zeggen tegen collega?

Hoi hoi!

Ik zit dus met een probleempje, ik probeer het kort te houden.

Op mijn werk is er een hele leuke collega (hij staat op een andere afdeling).
2 weken geleden was hij langs gelopen om een praatje te maken en vroeg uit het niets wat ik die avond ging doen. Van het één kwam het ander en heeft ie uiteindelijk zijn telefoonnummer en msn-adres opgeschreven… De volgende dag hebben we afgesproken (uiteten geweest en op het strand gelopen), erg leuk gehad. Daarna hebben we nog eens afgesproken bij hem thuis, ook tóen was het leuk! Het begon andere collega’s op te vallen dat hij ineens zovaak bij ons was en kwamen naar mij toe waarom dit was. Dit heb ik hem verteld. Vanaf toen ging het eigenlijk anders tussen ons… Via msn praatten we vrijwel niet meer en op het werk kwam hij niet vaak meer langs. Toen ik hem vroeg of hij wilde afspreken had ie gezegd dat hij niet kon omdat hij 3 dagen niet thuis zou zijn (daar heb ik geen problemen mee), dus vroeg ik of we dan konden afspreken als hij weer thuis was. Hier praatte hij een beetje overheen, en antwoordde later dat we een ander keertje zouden afspreken. Nu wil ik dus op msn beginnen met praten, en dus uiteindelijk vragen waarom we verder geen contact meer hebben. Ik wil niet te opdringerig bij hem overkomen, dus hoe zouden jullie het gesprek beginnen en wat zouden jullie vragen om het zo subtiel mogelijk te houden?

Groetjes,
PLAYxBORSTEL

Gewoon hallo zeggen, vragen of het fijn was op vakantie (als hij op vakantie is geweest) en dan zeggen dat je hem heel graag eens wilt zien.

Zou ik ook moeten vragen waarom we de laatste tijd niet zoveel contact hebben gehad of moet ik dit laten zitten?

ik zou gewoon heel duidelijk zijn: waarom doe je opeens zo kortaf tegen me? < zoiets

Ik wil het wel op een normale manier vragen. Ik wil niet dat hij denkt dat ik hem wil aanvallen ofzo. Ik heb een klein beetje een gevoel dat hij op me afgeknapt is.
Maar aan de andere kant zegt ie wel dat hij een keertje wilt afspreken…

hmm dan gewoon wat subtieler misschien. maar je moet na het gesprek wel duidelijkheid hebben en niet met vragen zitten, lijkt me… gewoon het gesprek aangaan en dan komt de rest vanzelf wel i guess

en daarbij: je stelt de vraag misschien niet heel aardig, maar wat hij heeft gedaan is ook alles behalve aardig! maar je moet natuurlijk gewoon doen waar jij je goed bij voelt

Ja, maar daarom kan het ook zijn dat hij ermee zit omdat andere collega’s zich ermee gaan bemoeien… Ze hebben hem er al op aangesproken dat hij niet zo vaak meer langs moet komen en gewoon op z’n eigen afdeling moet blijven.
Ik zie hem namelijk nu alleen nog op het werk, dus het kan zijn dat hij het niet fijn vindt omdat collega’s ons in de gaten houden. Alleen dan vind ik het zo raar dat hij via msn ook bijna niet praat.