Wat te eten als gezonde snack?

Zelf heb ik bijna altijd wel honger, maar ik weet nooit iets simpels maar toch gezonds te eten. Meestal eet ik gewoon altijd koekjes maar dat is nou niet echt heel gezond.
Weet iemand een paar gezonde snacks voor na school?

Snoeptomaatjes, snoepkomkommertjes, snoeppaprika’s, radijsjes, worteltjes.

appel met gesmolten pindakaas en eventueel wat nootjes en rozijnen erover. Perfectie!

Stukjes Groenten,
Fruit
Rijstwafels met pindakaas/zalm
Kwark/Griekse yoghurt evt met muesli/granola/fruit
Hele pure chocolade
Nootjes (ongezouten,zonder toevoegingen)
Gekookte ei
N’kdrepen
Smoothies
Gedroogd fruit
moet ik nog even doorgaan? haha

Noten (ongezouten, ongebrand)
Fruit, icm zuivel of pindakaas-dip (appel bijv)
Rijstwafels met pindakaas
(Zelfgemaakte) mueslirepen
Gedroogd fruit
Donkere chocolade
Ontbijtkoek vind ik ook prima gezond, net als eierkoeken (en nee ik wil geen discussie veel suiker hier opwekken, voor een gevarieerd eetpatroon is dit gewoon gezond)
Een boterham met beleg
Komkommer/paprika met yoghurt dip
Gekookt eitje, evt met wat kruiden of op brood/cracker

Alles wat hierboven staat.

En eventueel hummus met wortel/komkommer ed.
Zelfgemaaktemuseli repen
Zelfgemaakte healthy havermout koekje ed. → zijn heeel veel recepten van te vinden!

Je kan ook nog gaan voor
Groentenchips
Cacao nibs
gazpacho zelfgemaakt
Stukje vis/vlees (magere vleesvarianten)
Roggebrood/volkoren beschuit/ volkoren crackers/ boterham/ volkoren bolletje
Geroosterde kikkererwten

En uiteraard in een gezond eetpatroon past gemakkelijk een wat minder gezond tussendoortje.
Producten worden vaak bestempeld als goed of slecht, maar eigenlijk is geen enkel product goed of slecht, uiteraard hebben sommige voedingsmiddelen een veel beter effect op de gezondheid dan andere. Maar er bestaan geen slechte/ongezonde voedingsmiddelen :wink: .

Je kunt ook een bakje havermout eten met melk :slightly_smiling_face: en een stuk fruit meegekookt bijvoorbeeld. Ik had toen ik uit school kwam vaak best wel erge honger dus dan werkt dit wel goed!

Als ik uit school kom heb ik ook vaak honger, meestal maak ik een smoothie maar als ik daar geen tijd voor heb (ivm training en hw) dan pak ik een stuk fruit of een plakje snijkoek.

Griekse yoghurt + één jonagold appel = heeeerlijk!

Een SnackAJack is ook niet heel erg ongezond, vind ik altijd lekkerder als tussendoortje dan fruit.

Zelfgemaakte (zoute) popcorn

fruit, komkommer, sla, worteltjes, opkikkersoepje etc.