wat te eten (allergiën vriend)

Sinds een half jaar heb ik een vriend, superlief.
1 klein probleempje, mijn ideeën voor wat voor’n lekkere dingen ik eten kan zijn op. Hij is namelijk allergisch voor vanalles (chocolade, sesam, schelp/ schaaldieren, inktvis, kabeljauw, snoepspek en zwaar allergisch voor noten en pinda’s)dat betekent dus geen: chocola, noga, enig noot, aantal soorten koekjes, kroepoek… Ik heb zelf besloten dan dat alles niet te eten, anders zou ik hem niet kunnen zoenen enzo…

Maar wat kan ik nu voorn lekkere dingen eten. Mijn moeder is het er niet mee eens als ik hele dagen smoothies sta te maken…

Vraag aan hem wat hij voor lekkere dingen eet? Het klinkt alsof fruit, bijna al het snoep, chips en aardig wat koekjes (bv sultana) wel kunnen.

Misschien naar de natuurwinkel? Daar hebben ze vaak van die dingen voor mensen met allergieën.

Of goed je tanden poetsen voor je hem ziet?

Idd, vraag hèm wat hij eet. Er zit vast wel iets lekkers tussen. Wel rot voor je dat je nu niets lekkers kan eten als je 'm gaat zien. Lief van je dat je dat doet!

En ergens is zo’n vriendje goed voor de lijn.

Idd, voor de lijn zeker :wink:
Tanden poetsen is opzich goed idee, maar die sporen van noten gaan in je wangslijmvlies zitten :wink:

Op heeel veel producten staat wordt verwerkt in een fabriek… kan sporen bevatten van…
zelfs bij sultana :wink: In heel veel koekjes worden amandelen verwerkt

Hij zal zelf wel weten wat hij allemaal mag en lust (Zoals al eerder gezegd:P). Dus ik zou hem gewoon vragen wat hij wilt. En je kunt veel dingen ook zelf maken. Verder mag hij alle groentes, fruit en aardappelen wel? Dan heb je met avond eten in elk geval geen probleem:P

zelf gemaakte koekjes, taart, pannekoeken, poffertjes. En chips?

snoepjes om te scheppen zoals die in de kruidvat? Chips?

die snoepscheppen komen ook in aanraking met amandelsnoepjes (althans die hebben ze hier) en chocolade:S

zelfmaken is ook een optie, maar om nou vaak in de keuken te staan in gewone schoolweken… (superleuk, maar nietzo handig :$)

Dan is alles zelf maken het beste idee…
Veel moeite, idd.

Wow, lief van je! Wat eet hij zoal?

hopjes, juk
napoleon, ok lekker, maar na tijdje verveelt 't
toffee :grinning:, ok daar word k dan wel blij van
suikerbrood, m’n moeder wil dat nietzovaak halen :S
veeel bbq xd
waterijs…