Wat te doend?

Hey meiden,
Ik heb een probleem. Ik en mijn vriendengroepje zijn altijd al heel hecht geweest totdat een bepaald meisje bevriend raakteet een paar van ons. Nu blijkt ze een echte bitch te zijn. Ze maakt altijd ruzie met degene die ze niet mag van ons door ons beginnen uit te schelden (echt wij doen vriendelijk).Axhter onze rug zit ze dan altijd ruzie te stoken maar als we hierover aanspreken zegt ze dat het komt door ruzie met haar familie en dat ze overstuur was. Maar ze blijft het doen en zo lijkt ons groepje langzaam uiteen te vallen. Ik en mijn beste vriendin willen haar dan ook op haar plaats zetten maar haar zr gewoon over aanspreken werkt niet.Angezien het zo niet verder mag gaan vraag ik om andere ideeën om haar eens te laten zien dat ze ons leven niet zomaar mag komen verpesten.
Liefs, ik

Ik zou gewoon afspreken met de vriendengroep zonder haar erbij.

IK heb hellaas een tip. Wij hadden het ook. Gelukkig ging dat meisje toen naar een andere klas en nu gaat het weer goed. Veel suc6, en never stop met jullie vriendschap

Jammer genoeg blijft ze in dezelfde klas. En sommige leden van ons groepje willen niet afspreken zonder haar :frowning:

Naast dat ik vind dat het heel ‘dramatisch’ klinkt. Ga gewoon niet meer met haar om? Dan spreek je ook maar niet af met de leden die haar wel mogen. Beter afspreken met minder mensen terwijl het wel gezellig is, dan met meer mensen terwijl je je op zit te winden door haar.

Weet ik maar zo laat ze ‘per ongeluk’ drinken op onze boeken vallen die dan totaal geruïneerd zijn of maakt ze ons in het bijzijn van iedereen belachelijk door ons midden in de gang laten te struikelen. En die ‘leden’ zijn al zo’n 4jaar mijn beste vriendinnen dus ik laat ze niet zomaar vallen. Ze geloven enk niet dat dat meisje zo is ofzo

Op ‘onze’ boeken. Dan merken zij toch ook wel dat er iets niet klopt wanneer dat vaker gebeurt? Ik heb in mijn 6 jaar middelbare schooltijd 1 keer een beetje water op mn boek gemorst. En ik ben vrij klunzig. Struikelen gebeurt ook niet per ongeluk omdat je dan heel raar naast/voor/achter iemand moet lopen. Verder ik meer dat zij jou laten vallen door er niets van te zeggen tegen haar dat ze naar tegen jou loopt te doen. Jij laat hen dan niet vallen.

Kunnen zij niet gewoon af en toe met jou afspreken zonder haar en af en toe met haar? Ik heb ook een vriendengroep, maar we spreken echt niet altijd met iedereen af. Soms spreken er gewoon 3 mensen met elkaar af, zonder de rest. Daar heeft ook niemand een probleem mee. Dat is gewoon omdat die 3 beter klikken. Gezamelijk is het dan gezellig, maar ff snel ergens heen, of naar de bios, doen we dan in kleinere groepjes.

Heb je al eens geprobeerd om een gesprek met haar te voeren waarom ze zo tegen jou/jullie doet? Wie weet doet ze het nog niet eens met zoveel opzet, maar zit er een andere oorzaak achter.

Ja, dat kunnen we doen :slightly_smiling_face:
Maar ik vrees dat praten geen zin heeft. Dan ontkent ze

Ik zou met het hele vriendengroepje haar niet meer uitnodigen en meenemen. Ze verziekt de boel dus ik zou haar laten vallen.