Wat te doen?

Op zaterdag gaan we altijd met een vaste groep uit en daar gaan we meestal ook om met een vaste groep jongens. Met een van hun kunnen we allemaal super goed opschieten en is een beetje als een “broer” voor ons.

Hij heeft blijkbaar een paar keer tegen een vriendin van mij gezegd dat hij mij het relaxed vind om mee om te gaan en dan ik een leuke meid ben en alles. En daar zocht ik nog niet zoveel achter.

Zondag begon hij mij opeens te smsen en ik leuk en aardig terug smsen en sindsdien smst hij mij elke dag. Een vriendin had het 'm recht voor zijn raap gevraagd hoe het zat. Wat blijkt, hij vind me toch wel leuk-leuk. (Hij weet niet dat ik dat weet)

Het verrotte is. Ik heb die gevoelens niet en die zal ik waarschijnlijk ook nooit gaan krijgen. Dus elke keer als hij weer smst, net ook weer 5 minuten geleden, krijg ik een kut-gevoel omdat hij er meer achter zoekt dan ik…

Ik klink nu heel shallow en bitcherig en ik krijg vast reacties van: “Waarom geef je hem geen kans?” Maar ik moet een jongen écht leuk vinden voordat ik er ook maar iets mee kan beginnen… En het toeval is dat ik zijn vriend een beetje heel erg leuk vind.

Dit blijft nu maar door mijn hoofd spoken…

Je hebt toch nog niets met hem? Dan lijkt het met niet dat je hem kwetst door gewoon te sms’en. Als hij vraagt of je een keer iets wilt doen kan je gewoon zeggen dat jij hem niet op die manier ziet.

Is ook zo, maar ik vind het nu een beetje awkward worden. Of ben ik daar de enige in? Ik heb de neiging afstandelijk te doen tegen jongens die laten merken dat ze mij leuk vinden, terwijl ik het niet leuk vind. Dus ik ben bang dat ik dadelijk ook zo tegen hem ga doen… Ik wil gewoon niks forceren.

-

Awh dat is inderdaad heel vervelend:(
Ik denk toch wel dat het beter is om hem duidelijk te maken dat je niks extra’s met hem wil. Dat klinkt heel erg bot ja, maar het is ook vervelend dat jij met een kutgevoel zit. Jij kan er niks aan doen dat je hem niet leuk vind op die manier toch? Dan weet hij ook waar hij aan toe is zegmaar. Het is alleen idd wel een beetje lullig om volgende week ineens met zijn vriend aan te komen zetten. Ik zou het als ik jou was toch eerlijk tegen hem zeggen op een goed moment en dan absoluut niet meteen iets met zijn vriend beginnen want dat is echt heel erg zielig…

Ik heb precies hetzelfde probleem, jongens die je bijna voor mijn gevoel lopen te stalken en dezelfde reacties.

Als je reacties krijgt van ‘Geef hem een kans.’ Dan kun je gewoon zeggen ‘Ik vind al iemand anders heel erg leuk.’ Dan kunnen ze je echt niet meer dwingen om iemand anders een kans te geven.

Als je hem een x face to face ziet op hem af stappen en zeg dan misschien dat je het wel merkt dat hij geïnteresseerd in je is en dat je niets voor hem voelt, en dat dat waarschijnlijk ook niet zal komen? Zoiezo geen valse hoop geven door heel aardig tegen hem te blijven doen. Want dat deed een vriendin van mij dus een keer en dan houd hij echt niet op! Hoe vaak je dan OOK nog zegt dat je hem niet leuk vind.

Ze kunnen je niet dwingen om hem leuk te vinden.

Misschien moet je hem anders duidelijk laten merken dat je hem alleen als een vriend ziet en niet meer.
Je kunt het beter nu doen dan hij dadelijk stapel verliefd op je is.

ik herken dat echt heel erg! maar misschien is dat beter van wel?

[quote author=Maximuss link=topic=230483.msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg11227932#msg11227932 date=1332350614]#msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg11227932#msg11227932 date=1332350614] date=1332350614]#msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg11227932#msg11227932 date=1332350614]#msg

Nee, ik pap sowieso nog niet met zijn vriend aan. Dat is op het moment nog helemaal niks. Maar het is volgensmij een beetje vreemd als ik er uit mezelf over begin… Dus ik ga denk ik maar met hints hem proberen duidelijk te maken dat ik niks meer in hem zie dan een vriend.

[quote author=Maximuss link=topic=230483.msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg11227932#msg11227932 date=1332350614]#msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg11227932#msg11227932 date=1332350614] date=1332350614]#msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg[quote author=nutellalove link=topic=230483.msg11227932#msg11227932 date=1332350614]#msg

Inderdaad.

Ik heb ook zoiets gehad…Wat je kunt doen is als hij smst gewoon heel laat terug smsen. En geen vragen stellen in je smsjes.
Hij zal de hint dan wel begrijpen.

Weet je, je kan niet voorkomen dat je hem kwetst. Maar hij zal minder gekwetst zijn als je het langzaam op deze manier afbouwt dan dat je bijvoorbeeld ineens nergens meer op reageert.

Gewoon aardig tegen hem blijven doen dus maar niet te aardig.
En wil hij echt met je afspreken een keer dan kun je gewoon zeggen dat je hem als vriend ziet en niet meer dan dat.
Maar zolang hij daar geen poging toe doet om met je af te spreken hoef je hem ook niet te zeggen dat je niets voor hem voelt. Dat zou ook een beetje awkward zijn om te zeggen nog voordat hij zijn gevoelens aan je blootlegt.

Ow, en trouwens: over zijn vriend die je eigenlijk wel leuk vindt.
Daar hoef je je ook niet schuldig om te voelen. Je moet je niet tegen laten houden door deze situatie. Ik bedoel, je kan je gevoelens ook niet leiden toch? Ik snap wel dat je niet al je aandacht op hem wilt richten omdat je ook rekening wilt houden met die andere jongen. Maar toch moet je soms voor jezelf kiezen :slightly_smiling_face:

Succes meid! Heb weer een heel verhaal getypt,maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

M

*Maak dat je toch de juiste beslissing neemt…
Misschien heb je wel gevoelens voor hem…
Spreek eens af met hem, niet als je uitgaat, maar eens in het park ofzo…
( Heb net het zelfde meegemaakt met mijn vriendje, gelukkig kreeg ik een tweede kans)
good luck !!

Super erg bedankt voor deze reactie! Ik denk dat ik hier echt iets aan heb! :grinning:

@Jojoz
Ik had daar ook over nagedacht, maar de gevoelens zullen er echt niet komen… Vooral nu ik eigenlijk iemand anders leuk vind…