wat te doen?..

Hello (:
Ik zit met een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb eerst 2 jaar op de havo gezeten, maar door 1/10 punt ben ik gezakt naar vmbo-tl :frowning_face: die opleiding heb ik makkelijk afgemaakt, en ik dacht ook dat ik een leuke mbo-opleiding had gevonden; evenementenorganisatie. Maar dat valt een beetje tegen… Het is een nieuwe opleiding die pas 2 jaar bestaat, maar toch… Slecht georganiseerd, leraren beloven van alles en doen niks, niveau te laag. Ik vind het dus niks. Ik moet nu nog 2,5 jaar en dan zou ik een mbo niveau 4 diploma hebben. Alleen ga ik dit echt geen 2 jaar meer volhouden, ik wil dus stoppen. Alleen kan ik helemaal geen leuke mbo-opleiding vinden. Het enige leuke is een opleiding van 4 jaar maar dan ben ik 21 als ik klaar ben met het mbo… En aan de ene kant wil ik verder met evenementenorganisatie/media maar aan de anderekant ook maatschappelijk werk gaan doen…

En dan komt nu het tweede probleem. Ik wil zo snel mogelijk weg uit Nederland. Backpacken, of ergens in de horeca werken ofzo. Maar als ik hierna nog een opleiding van 4 jaar ga doen kan ik over 5 jaar pas weg… het liefst wil ik nu al, maar het zal waarschijnlijk niet eerder dan m’n 18e worden, en dat is over 1,5 jaar. Maar ik wil niet naar het buitenland gaan zonder diploma, want ik wil later nog wel naar het hbo…

Heeft iemand een idee hoe ik snel een niveau 4 opleiding kan doen, of misschien het mbo in bijv. Engeland kan doen? - Ik heb geen 10.000 dus highschool zit er niet in… - Ik zie het niet zitten om hier nog 5 jaar te blijven, nog 2,5 jaar op mijn opleiding te blijven, of zonder diploma weg te gaan…

Alvast bedankt!

Vanaf je 21 bent kan je volgens mij sowieso HBO gaan doen, met welke voorgeschiedenis dan ook. Mits je voor de intaketest slaagt :slightly_smiling_face:

En focus niet TE veel op dat weggaan uit NL, want je toekomst is belangrijker dan ff gaan backbacken.

Bedoel je deze opleiding:
http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3606

Tsja meid dat is bijna bij alle mbo opleidingen hoor… Ik vond mbo4 lager dan het vmbo-t. En ik vond het hbo weer hoger dan het havo niveau (hele boek kennen in 10 weken tijd terwijl je daar op de havo meer in werd begeleid en een langer tijdspad had) Dus als het je alleen daarom gaat dat je wil stoppen zou ik zeggen zet toch even door. Heb ik ook gedaan bij mijn opleiding nu, opleiding stelde geen bal voor maar het werk dat je ermee kan doen is wel heel leuk en de stages waren ook leuk. Verder zou je miss BBL kunnen doen met een opleiding is meestal ook sneller. Zelf heb ik een versnelde mbo gedaan 2 jaar ipv 3, ook wel mbo+ Tsja viel helaas ook tegen voordeel was wel dat we wat meer stof kregen maar ik had eigenlijk niet echt huiswerk en haalde met toetsen altijd bijna het hoogste van de klas.

Maatschappelijk werk mbo (SMD) is trouwens maar 3 jaar hoor! geen 4. BBL is dan zelfs nog een jaar korter maar schijnt erg lastig te zijn om een werkplek te vinden die het voor je wil betalen.

Bedoel je deze? Sorry ik vraag het nogmaals omdat ik mij misschien voor deze opleinding wil aanmelden maar ik twijfel heel erg.

Ja het is ongeveer die. Alleen heb ik iets andere vakken, maar het is dezelfde opleiding. Daar ligt het ook niet aan, maar aan mijn school,leraren, en die extra vakken.

Ik heb vandaag en morgen ook ‘vrij’ omdat ze niet achter mijn stage aangaan. Ik mag het zelf niet doen, alleen bedrijven voorstellen, want ze willen het zelf doen, zodat het een goed bedrijf is. Maarja dat doen ze niet -.-

Oke maar de basis is leuk? Dus je raad het wel aan als de omstandigheden anders waren?

Ja de basis is leuk :slightly_smiling_face: het ligt gewoon echt aan mijn school, ik denk dat ik volgend jaar dezelfde opleiding ergens anders ga doen.