wat te doen?

Lieve girlsceners.
Ik heb heel veel lol met mijn (beste) vriendin gehad.
Alleen dat begint minder te worden. Ik voel dat we uit elkaar aan het groeien zijn. Ik groei sneller op als zij, nou wil ik niet zeggen dat ik volwassen ben, maar meer volwassen als dat zij is. Soms botst dat even.
Ook hebben we een andere smaak en vaak een andere mening over dingen.
Ik heb het gevoel alsof ik iemand anders moet zijn bij haar in de buurt, zodat zij mij ook leuk vind en niet te saai.
Ik heb ook andere vriendinnen waar ik juist wel mee op kan schieten of iig beter.
Ik wil haar duidelijk maken dat ik vind dat we uit elkaar zijn gegroeid, ik vind het heel moeilijk en weet niet hoe ik het moet doen. Ik hoef geen vreemde voor haar te zijn, ik wil wel aardig doen en haar niet buitensluiten ofzo. Alleen ze moet weten dat ze niet meer ‘mijn beste vriendin’ maar gewoon een vriendin is.
Tips/adviezen?

Bedankt!

Up! :slightly_smiling_face:

ik zou niet weten hoe ik je daar mee kan helpen… UP

@peedyzx.

Ja haha, ik dus ook niet, vind het altijd zo lullig als je iemand kan kwetsen.

Ik denk dat je er eerst met haar over kunt praten, over jouw gevoel. Dan kun je samen alsnog bekijken wat dat inhoudt voor jullie vriendschap?
Als zij niet weet wat jou dwars zit kan zij haar houding o.i.d. ook niet veranderen :slightly_smiling_face:
Zo hoef jij niet lullig te zijn - je bent eerlijk - en geef je haar/ jullie nog een kans! Succes!

@ilookafteryou.

bedankt, ik denk wel dat ik maar eens een goed gesprek ga houden met haar.
Ik hoop dat ze het begrijpt. Maar ik weet eigenlijk nu al dat ze gaat huilen (ken haar te goed).

Ligt er aan hoe jij het brengt en het is ook niet écht een leuk iets natuurlijk wat jij haar gaat zeggen, helaas. Denk er wel goed over na want die vriendin zou zomaar diegene zijn die altijd voor je opkomt en er voor je is als er geen anderen zijn. Zoveel goede vriendinnen zal je niet hebben in je leven :slightly_smiling_face:

Kan hoor, dat jullie nu op een leeftijd zijn dat je andere interesses krijgt.
Vriendinnen van toen, spreek ik nu af en toe en we zijn alle 3, totaal verschillend nu.
In de loop der jaren heb ik andere vriendinnen bijgekregen die wel dezelfde interesses delen met mij.
Je hoeft haar niet uit het oog te verliezen, maar ga wel op onderzoek en avontuur uit om je eigen ding te doen.
Dan deel je nog wel de leuke dingen die jullie samen leuk vinden.

Ik heb dit ook met een vriendin, maar het probleem is dat ik tegen haar niet zoiets kan zeggen, omdat ik dan niemand meer heb. Bijna al m’n vrienden zitten namelijk op een andere school…