Wat te doen ?

ok hier is mijn probleem.
Een jongen heeft me voor morgen naar de bios gevraagt maar ik wil niet.
hij heeft de kaartjes al dus wat te doen?
a. gewoon gaan
b. toch een smoesje verzinnen? en ideeën?

edit : hij heeft iets met een vriendin van mij gehad

Nee is nee.

Volgens mij probeert hij je schuldig te laten voelen doordat hij de kaartjes al heeft.
Want je hebt al nee gezegd.

a Je gaat en dan kan je toch een vriendin meenemen ofzo zodat je beetje afleiding heb.
b Smoesje verzinnen zeggen dat je niet kan?

dankje alleen ik weet echt geen smoesje te verzinnen
een vriendin had al een idee
Roos zegt:
dat je ruzie met je ouders hebt en dat je niet meer weg mag totdat je al je werk voor toetsperiode 3 gedaan hebt?
← btw zijn oude vriendin soort van :stuck_out_tongue:
maar ik heb al de vorrige keer nee gezegd en zei nu ja maar nu heb ik echt spijt
oja kan geen vriendin meenemen want zij is de enige die hij kent

Zeg dat je naar je oma gaat in verwegiestan? en persee mee moet van je ouders ofzo.

kan ook ja…
de schoonbroer vanm ijn oma gaat namenlijk dood dus dat we daar als troost heen moeten is een geode maar ik wil daar geen misbruik van maken omdat die man echt liefi s en ik zelf ook verdrietig ben …

zeg dan gewoon dat je niet in de stemming bent en dat je wel een andere keer mee gaat, wat je natuurlijk niet echt gaat.
hij kan nu ook nog wel met een vriend ofzo naar de film.

ja maar ik heb de vorrige keer dat al gezegd :S

Oh ik heb precies hetzelfde ik voel me zo rot!
Uhm ik heb gezegd dat ik me niet zo lekker voel, dat ik al iets te doen had met m’n ouders wat ik vergeten was, dat mijn oom op visite was, dat ik een verjaardag had en dat het te laat was om nog iets af te spreken (hij blijft maar bezig!)

Ik zou toch een smoesje verzinnen want als je echt niet wil moet je echt echt niet gaan!

heb je duidelijk gezegd dat je niet wilde?
want anders moet je maar even bedenken hoe je het zelf zou vinden als je denkt met een leuke jongen naar de bios te gaan en dan zegt hij op het laatste moment af.

C. de waarheid zeggen

je gaat die jongen toch niet aan het lijntje houden? Zeg gewoon dat je hem niet ziet op die manier.
Big deal.
Makkelijkste oplossing trouwens want dan ben je direct van hem af. Natuurlijk heeft hij niet door dat je eigenlijk niet wilt als je toch nog toestemt.

Ben gewoon eerlijk! Even door de zure appel heen bijten, maar dat is wel zo fair voor hem én ben je van hem af. Als je nu weer een stomme smoes verzint, dan blijft hij je ook bellen. Logisch: je vertelt hem nooit wat je echt vindt!

zeg inderdaad gewoon; het spijt me, maar ik wil niet. Ik wou je niet kwetsen en je had de kaartjes al…