Wat te doen?

Hee meiden,
ik zit een beetje met een proleem:

Het begon ongeveer een paar weken terug. Het gebeurde op school, rond de pauze wisselde ik even mijn boeken en zag een briefje liggen. Oke, ik hem openmaken is het een briefje van een heel lelijke jongen, hij vroeg in het briefje of ik ooit met hem uit wou. Ik wist al dat ik de pechvogel was want hij had het al een keer eerder bij een ander meisje uit mijn klas geprobeerd. Het duurde een jaar voordat hij het opgaf. Iig, ik stuurde hem een briefje terug dat ik hem niet leuk vond dus ook niet met hem op een date wilde. Ik vertelde het aan mijn vriendin en zo ging het langzamerhand de hele school door (niet de bedoeling). Iedereen had medelijden met mij, (het is ookwel een sukkel). Maarja alles dus goed en wel, ik ontving een paar dagen later weer een briefje. Weer van hem. Hij probeerde het weer opnieuw. Ik stuurde een iets minder ‘zachte’ brief terug en zei daarin bot; ik wil niks met je. Het klinkt stom maar toch een paar dagen later stuurde hij er weer een. Ik wist dat het zo zou gaan lopen en zat al te bedenken over een jaar geeft hij het op. Dat moest natuurlijk eerder gebeuren. De derde keer werd ik nogal pissig en toen ik hem zag lopen liep ik naar hem toe en zei ik nee in zijn gezicht. Beetje lullig maar ik dacht dat hij het dan wel zou opgeven. Ik kreeg steeds maar weer berichtjes op facebook, hyves etc. Ik heb hem toen maar verwijderd als vriend, in de hoop dat het over zou gaan. Op een een of andere manier is hij toch aan mijn nummer gekomen (vast via een klasgenoot). Vanaf gister dus eigenlijk begon ik me een beetje zorgen te maken. Ik had er nu echt genoeg van, ik begon hem echt heel eng te vinden. Hij stuurde mij toen net ook een brief in de brievenbus, dus hij weet mijn huis te vinden. Ik begin het toch een beetje creepy te vinden hoor. :frowning_face: Weet iemand hoe ik nou duidelijk moet maken dat ik hem niet wil? Moet ik er met mijn mentor over praten of gaat dat een beetje te ver? Misschien als jullie het lezen lijkt het minder erg maar ik vind het best eng. Sorry voor het lange verhaal.
Alvast bedankt, x

Jeetje, wat een creep zeg. Naar mijn idee ben je al duidelijk genoeg geweest, dus heb geen idee wat je verder nog zou kunnen doen? Misschien dat met je mentor praten wel een goed idee is ja

Ja, praat maar gewoon met je mentor er over, of iemand anders maar sowieso dat echt een volwassene er van af weet. succes!!

als ik jou was zou ik ook maar even met je mentor gaan praten! ik hoop voor je dat het helpt! succes.

Ik vind ook dat je al heel duidelijk tegen hem bent geweest, misschien dat je het nog een keer recht in zijn gezicht moet zeggen? Of misschien dat hij de moed opgeeft als je zegt dat je al een vriend hebt, maar dan moet je wel tegen hem liegen.

wtfffffffffff wat een creep. kan hij geen nee accepteren? misschien kun je in z’n gezicht zeggen: NEE. begrijp je wat dat betekent? kun je een meisje niet respecteren?
en dan het liefst waar veel mensen bij staan zodat hij een beetje voor lul staat. klinkt heel kinderachtig en lullig maar misschien stopt hij wel als iedereen het hoort…

Iewl, je bent dan toch ook niet helemaal goed als je alsnog blijft stalken?
Ik zou je er niet zoveel van aantrekken en hem negeren. Of verzin van tevoren iets wat je gaat zeggen tegen hem, zodat hij echt stil is. (dan weer neit echt té kwetsend…)
En als het na een tijd alsnog niet over is moet je er wel je mentor bij halen. Maar dat zou ik nu nog niet doen.

Als hij door gaat het tegen de school zeggen? Misschien helpt het als een volwassene met hem praat…

Gatver, ik zou sowieso naar je mentor toe gaan + ouders misschien. Want je word wel gestalkt vind ik.

dankjewel meiden! ik ga morgen meteen naar mijn mentor.