Wat te doen?

Hallo meiden!
Ik heb 2 baantjes. En vind het ene baantje leuker als de andere, maar stond voor beide met pinksteren ingepland. Ik wilde liever in de snoepwinkel werken dan afwassen en heb geprobeert voor het afwassen iemand te regelen die mij wilde vervangen. ( want voor de snoepwinkel kwam ik paar dagen voor pinksteren er pas achter dat ik daar moest werken, en ivm ik daar net werk en ik het daar ontzettend leuk en gezellig heb, heb ik er voor gekozen om in de winkel te werken )
Maar goed, ik kon geen vervanging regelen voor afwassen, en heb dus uitendelijk me maandag ziek gemeld…
En echt ontzettend toevallig, kwam maandag mijn baas van het restaurant in de winkel, die ik die ochtend nog aan de telefoon had gehad om me ziek te melden, echt waar… ik zakte door de grond, stond te trillen en het was zo’n ongeloofelijk kutmoment… Hij deed ook heel erg gemeen.
Maar goed, ik moet het van mijn moeder rechtzetten terwijl ik eigenlijk dat baantje kwijt wil, ik vind het daar grof gezegt kut en heb zowiezo met niemand een klik.
Natuurlijk zou ik het wel netjes afhandelen en mijn exuses aanbieden, maar me moeder verwacht dat ik er alles aan doe om dat baantje te houden. Waar ik echt niet achter sta.
Hoe moet ik dit doen? Moet ik bellen als me moeder er niet bij is? En zeggen dat ik vind dat iemand anders dat baantje verdiend omdat die zich vast meer in zal zetten. Of dat ik het te druk heb?

Gewoon zeggen dat het niet meer uitkomt, qua tijd :slightly_smiling_face:

Waarom neem je niet gewoon ontslag? Ik vind het een beetje raar dat je moeder dit voor jou bepaalt.

Hmm dats IDD eenn beetje vreemd van je ma. Ik zou mmet je baas gaan praten… je ma hoef dit niet voor je te beslissen.
en waarom neem je twee baantje, je weet dat dit dan kan gebeurn

ik weet niet of het helpt,
maar ik zou je moeder gewoon proberen uit te leggen dat je het niet fijn vindt om daar te werken, en dat je collega’s niet zo leuk zijn.

OMG :open_mouth:
Sorry voor de 5x (?!) Post,
geen idee hoe ik dat deed ;O

Het is sowieso en dus NIET zowiezo. Echt, leren ze scholieren tegenwoordig niets meer bij Nederlands? -.-’’

OT:
Neem gewoon ontslag en geef als reden dat je het te druk hebt. Het is jouw probleem, niet die van je moeder.

Gewoon ontslag nemen, leg het je moeder erna uit jij moet er werken niet je moeder.

Hahahaha, wow, ik dacht echt; wat doe jij?! Haha

Oke ik ben ontslagen! :grinning:

Ontslagen of ontslag genomen? :stuck_out_tongue:

Beide! :stuck_out_tongue: En ik ga zo met een vriendin feestje houden dat ik ontslagen ben, hoe soap achtig is dat?

Wat zitten mensen hier nou te zeggen dat die moeder het niet moet bepalen voor haar. Het is niet meer dan normaal dat je zoiets moet rechtzetten, inplaats van de makkelijke weg meteen te kiezen door ontslag te nemen. Dat je eigen verantwoordelijkheden hebt oke, maar als je dat nog niet kan is het niet meer dan logisch dat je moeder ingrijpt vind ik.

Maargoed ik zie dat het al opgelost is :slightly_smiling_face:

je mag toch zelf weten waar je gaat werken?
en als je het gewoon niet leuk vind moet je gewoon weggaan, je moeder kan je echt niet dwingen om daar te blijven werken O: en anders kan je toch aan je vader vragen wat hij dr van vind?

Ik zou nog wel even mijn excuses aanbieden omdat je hebt gelogen. Als jij ziek bent en niet echt dan betalen je ze voor niks en dat is niet zo netjes van je