Wat te doen?

Hoi Meiden,

Ik heb advies, raad, tips of wat dan ook nodig :slightly_smiling_face:
Ik ben nu zo’n 1,5 jaar samen met mijn vriend, en wonen samen in een koophuis en hebben twee hondjes.
Nu begin ik enorm te twijfelen over ons… Nu weet ik dat het normaal is om soms wat twijfels te hebben, maar ik erger me veel meer aan hem dan voorheen, vind het eigenlijk wel lekkerder om alleen thuis te zijn en alleen met mijn eigen vriendinnen op stap te gaan zonder hem. En mis het ook om dat vrije gevoel te hebben van singel zijn, lekker tijdens het uitgaan met jongens flirten, appen etc.

Hij weet sinds deze week wel dat ik me meer aan het irriteer en dan probeert hij zo zijn best te doen. Heb hem een paar punten irritaties verteld maar niet dat ik het lekkerder vind om alleen thuis te zijn en zonder hem op stap zeg maar.
Denk dat ik ook heel veel moeite heb met de overgang van verliefd naar houden van. Maar mis het verliefde gevoel gewoon ook… Heb geen kriebels meer als ik naar hem kijk.

Mijn hart breekt als ik eraan denk hoe hij eraan toe zal zijn als ik onze relatie eindig.

Met mn vorige relatie had ik dit ook al rond dezelfde periode.
En ik heb het idee dat als ik me irriteer aan iemand, dit veel hoger opneem dan de leuke dingen.

Soms kijk ik naar hem en denk ik dat ik gewoon niet zo moet zeiken en dankbaar zijn met alles wat ik heb, maar blijf toch steeds die gevoelens hebben.

Wat denken jullie? Zelf ook mee gemaakt? Wat kan ik doen?

Oh ik vind het zo moeilijk. Ik snap wat je bedoelt maar ik heb er zelf niet mee te maken gehad, het spijt me dat ik je niet kan helpen. Het enige wat ik kan gokken is een goed en open gesprek met je vriend? Wat je hier aan ons vertelt ook aan hem vertellen en samen een oplossing zoeken? Ik heb echt geen idee maar ik hoop echt dat er een paar meiden zijn die je kunnen helpen. Wilde je eigenlijk gewoon ontzettend veel sterkte wensen. :sob::muscle:

Zo te lezen ben je ook wel erg snel gegaan. De eerste maanden tot jaar kijk je nog door een roze bril en dan zie je de ‘slechte’ kanten nog niet van je vriend. Als je dan direct gaat samenwonen en twee honden neemt, tsja…

Maar ik neem aan dat je nog wel dingen met je vriendinnen samen doet? Dat je samenwoont betekent niet direct dat je samensmelt en geen dingen meer los van elkaar kan doen. Ga dus een keer uit eten met vriendinnen of ga naar de bios ofzo. Neem aan dat hij ook wel eens een avondje met vrienden wilt. En dat je samenwoont betekent ook niet dat je constant dingen met elkaar thuis moet doen. Je kan toch gerust je eigen serie ofzo gaan kijken?

Gewoon even wat meer tijd alleen doorbrengen en dat ook bij hem aangeven. Dan kun je even goed nadenken en zitten jullie elkaar wat minder op de lip. Samen wonen betekend niet dat je ook 24/7 bij elkaar moet zijn dus het is logisch dat je op een gegeven moment misschien wat meer irritaties hebt.

Heyy,
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat je wat te snel bent gegaan want in de 1e 8 maanden of zo heb je het gevoel dat je op een roze wolk zit, en tot nu was het allemaal nog spannend en leuk om samen te wonen maar ook dat gaat voorbij. Misschien heb je bindingsangst en durf je daarom niet te toe te zeggen tot dit level en je bent wel al zover gegaan en dit geeft je dat benauwd gevoel. Maar ik weet ook dat als je je te benauwd voelt, je dreigt een relatie kapot te maken maar ook dat het zo opluchtend kan voelen als je er een oplossing op vind. Wat ik zou doen is met je vriend erover praten en zeggen dat je vind dat het allemaal toch te snel is gegaan en dat je het niet wil uitmaken maar dat je gewoon wat meer ruimte nodig hebt. En als hij dat niet snapt en er meteen een groot probleem van maakt heb je keuzes: er voor vechten of verder…
suc6!!!
ik hoop dat het allemaal goedkomt en dat je hier iets aan hebt.

liefs,

je bent nogal snel gegaan qua samenwonen en dergelijke,

ik zou afstand nemen, praat met je vriend hierover dat je erover nadenkt en het even moeilijk hebt.
maak er zeker en vast ook afspraken rond van bv, ik zal zeker en vast nog met je praten maar begin er steeds niet over,…

Ik krijg een beetje het gevoel dat het wat aan jezelf ligt, sinds je vorige relatie ook rond deze tijd wat bergaf ging.
Schrijf je emoties op, praat met je omgeving hierover.

helaas kan ik niet goed meespreken sinds ik zo’n gevoel nooit heb gehad.

Maar blijf ook leuke doen samen buiten de deur dan alleen samen te wonen. Je leeft sneller langs elkaar heen dan je zou willen.