Wat te doen?

hallo meiden,
Ik ga al een tijdje niet naar school en zit dus thuis (ik ben 16 btw). Ik heb sociale angst en heb veel moeite met naar school gaan. Dat probleem heb ik alleen op school en nergens anders. Ik ben van mezelf een heel sociaal en vrolijk persoon en daarom is het ook zo frustrerend… ik sta op dit moment ingeschreven voor een opname maar dat kan nog maanden duren. Mijn vraag is dus, wat kan ik in de tussentijd doen?
Naar school gaan is dus geen optie. Ik heb wel gekeken naar vrijwilligerswerk, alleen is er weinig te doen wat ik leuk vind in de regio (ik woon in Hellevoetsluis). Ik kan niet zo goed overweg met kinderen, het dierenpension waar ze hulp zoeken is te ver weg volgens mijn moeder en omdat ik zelf psychische problemen heb ben ik bang dat ze mij liever niet als maatje willen hebben voor iemand. Ik heb wel een mail gestuurd naar een organisatie hier die voor maatjes zorgt. Een reactie moet ik nog terugkrijgen…
Voor de rest heb ik ook nagedacht over sporten en misschien een instrument leren spelen. Ik ben alleen niet sportief en ik ben bang om voor schut te staan, mij lijkt het overigens ook niet leuk. Een instrument leren spelen lijkt me wel leuk, dat is misschien een optie. Ik weet alleen niet of mijn moeder dat goed gaat vinden. En alsnog, dan ga ik 1× in de week naar de muziekschool…
Ook heb ik zelf iets verzonnen wat heel misschien kan, een schrijfclub. Mijn grootste hobby is namelijk schrijven. Maar ik betwijfel of ik genoeg mensen van mijn leeftijd bij elkaar kan krijgen die dit met mij zouden willen doen. Het lijkt me hartstikke leuk om meer mensen te ontmoeten en te bevrienden die ook van schrijven houden.
Zoals jullie zien, heb ik al veel nagedacht alleen weet ik het echt niet. Hebben jullie nog ideeën? Ook voor die schrijfclub?