heey meiden, er is de laatste tijd iets vreemds met me aan de hand. Ik kan al dagen niet slapen en ik heb ook helemaal geen honger. Het duurt uren voordat ik in slaap kan komen en dan word ik ook weer heel vroeg wakker, ook als ik moe ben. Eten wil ik al helemaal niet, ik heb de laatste dagen echt een paar dingen gegeten, heel ongezond, I know. Ik weet niet wat ik moet doen om er vanaf te komen. Verder is er niks mis met me, ik ben niet depressief of iets, het is gewoon alleen het slapen en eten. Ik geniet nog steeds van de dingen die ik overdag doe en doe mijn hobby’s nog graag etc. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt xx
Misschien naar de dokter maandag?
Ik heb ook dat ik niet zomaar in slaap kan komen, maar ik slik al vanaf mijn 12de melatonine tabletjes van de drogist. Maar ik heb nooit goed geslapen. Het is niet dat het ineens kwam aanwaaien net als bij jou. Al van baby af aan heb ik slaapproblemen.
Ik heb deze avond/nacht ook nog niks ingenomen, en ik ben nu gewoon nog klaar wakker.
Ahh, wat vervelend voor je ik ben ook klaarwakker, terwijl ik vanochtend nog heel moe was. Heb maar een paar uur geslapen, dan zou je denken dat ik nu makkelijk in slaap kan komen maar nee…
Hey xstrxwberries,
Heel toevallig dat ik dit nu lees, want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb sinds 3 weken ook plotseling last van slapeloosheid en ‘eetprobleem’ Ik heb geen honger en eet ook superweinig. Ik voel me moe, maar nog wel goed genoeg om dingen te doen. Het eten is vooral erg… mijn maag draait zich om al voordat ik 1 boterham op heb.
Iemand die oplossing heeft/weet wat er aan de hand de hand is??
Ik denk dat het voor jullie beide gewoon slim is om na het weekend even naar de dokter te gaan.
En dit is wat ik doe als ik ondanks de melatonine niet in slaap kom. Want dat heb ik ook vaak. Maar
-Niet in bed blijven liggen als je klaar wakker bent, en ga er dan even uit. Als je er uit gaat geen felle lichten, laptop, tv etc. Ga een boekje lezen of een tijdschrift.
-
Zorg dat je geen koude voeten hebt. Dus slaap met sokken, of als je net als mij liever met blote voeten slaapt: Vouw een fleecedeken dubbel in de lengte, en dan heb je dus een dikke lange strook deken, en leg dit over je voeten (op of onder je deken maakt niet uit)
-
Dim de lichten een of twee uur voor je gaat slapen. Bouw het geleidelijk af.
-
Niet te laat nog eten, snacken en iets drinken met caffeine
-
Ik neem vaak een beker thee of een beker warme melk mee naar bed
-
Zorg voor een vast ritueel in de avond. Mijn ritueel is bijvoorbeeld dat ik eerst de tv uit zet, naar mijn kamer loop en daar zet ik een lampje aan en neem die tabletjes, en ga dan nog een beker thee of warme melk maken. Vaak heb ik mijn pyjama dan al aan en dan ga ik nog even lekker in bed zitten en voor ik ga slapen dim ik het licht van mijn telefoon en ga nog even op facebook en dat soort dingen (eigenlijk heel slecht maarja). Ik heb een radio app en daar kan je een timer instellen en die zet ik aan als ik op facebook ga. En dan als ik merk dat mijn ogen dicht gaan vallen leg ik mijn mobiel gewoon naast mij en ik zet hem op niet storen. En dan na een uurtje gaat de radio vanzelf uit.
En al hou ik mij daar ook niet aan is: Niet uit slapen. Als je elke dag om 8 uur uit bed komt, kan je dat in het weekend het beste ook doen. Maximaal dan 2 uur later opstaan en niet in de vakantie je hele ritme omgooien.
Ik sta bijvoorbeeld elke dag op om half 8 en ga dan wel rond 12uur slapen. Maar in het weekend ga ik achterlijk laat naar bed, en kom ik er ook redelijk laat uit. Om over de vakanties niet te spreken. Ik ga het maandag heel moeilijk krijgen. Maar dat is mijn eigen schuld.
Gelukkig ben ik in april klaar met school en als ik dan een vaste baan heb, en niet zoals op school om de zoveel weken vakantie heb kom ik ook in een beter en vaster ritme.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, Voor mij helpt het meestal wel
Bedankt! ik ga het proberen
Succes en ik ga nu ook maar eens mijn laptop weg doen en proberen te slapen