Wat te doen

Hooi,

Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar mijn situatie is net weer iets anders, dus vandaar. En even een nieuw account aangemaakt, want wil niet herkend worden.
Er is een jongen en ik vind hem echt leuk, en dat is voor het eerst dat ik iemand op een serieuze manier leuk vind zeg maar. Hij is een vriend van me, niet heel close, ken hem nog niet heel erg lang, maar ik vind hem dus leuk. Nou heb ik niet zijn nummer dus een whatsapp gesprek beginnen werkt niet. We hadden wel een gesprek op snapchat en daaruit leek hij mij ook wel ‘interessant’ te vinden, maar dat is al 2 maanden geleden. Nu snapchat hij niet veel, maar reageert soms wel op snaps, maar niet vaak ofzo. Ik ben te pussy om hem mee uit te vragen en op school praat ik gewoon met hem dus het is niet dat ik geen contact met hem heb, maar nooit echt alleen een gesprek oid. Dus nu weet ik niet zo goed hoe ik dit verder kan krijgen, want ik zou eigenlijk wel graag met hem uit willen. Dus iemand tips? :flushed:

Snapchat sturen waar die wel op moet reageren? Al zou ik niet weten wat… En dan heb je nog steeds niet echt een gesprek

Ik had echt precies hetzelfde. Ga tegen hem praten op fb en stuur na een tijdje gewoon je nummer met daarbij ‘‘is wat makkelijker he :wink:’’

Dan heb je zn nummer iig. Doe dit eens dan kijken we daarna verder :slightly_smiling_face:

Hij zit niet echt op fb… Het enige wat hij echt gebruikt is whatsapp en snapchat soms. Maar random z’n nummer vragen durf ik niet, en een school gerelateerde reden kan ik ook niet bedenken. Plus dat als ik z’n nummer wel zou hebben ik niet zou weten waarover ik een gesprek zou moeten beginnen.
Ik ben zo hopeloos wat jongens betreft, een groot drama haha

Iemand? :flushed:

Maar ehm, hij was toch ‘een vriend’ van je? Waarom zou je dan niet om zijn nummer durven vragen? Dat je niet weet waar je over moet praten, oke, maar je kunt altijd wel wat verzinnen als school, sport, familie, vrienden etc.
Stuur hem een snapchat waar hij op kan reageren, als hij dat niet doet kan je de volgende dag zeggen van: ‘nah, je reageerde niet op mijn snapchat gister…’ weet ik veel zoiets. Je zal wel wat moeten ondernemen en nogmaals: waarom zou je als normale vriend en vriendin niet gewoon elkaars nummer kunnen hebben?

Als ik jou was zou ik proberen vaker met 'm te praten op school en elkaar wat beter leren kennen (want als je het nummer van een vriend niet hebt ga ik ervan uit dat je niet super goede vrienden bent nog) en je kan een beetje met 'm proberen te flirten :stuck_out_tongue: En dan is het echt niet raar om op een gegeven moment te zeggen: ‘‘wat is je nummer trouwens?’’ of iets dergelijks. Je kan z’n nummer ook aan iemand anders vragen en gewoon tegen hem praten op whatsapp :slightly_smiling_face:

Of of of, stuur gewoon een snap met daarin Mag ik je nummer? Heb ik ook een keer gedaan, ik kreeg het nummer wel hahah :grinning: