wat te doen?

heey hallo,
Ik heb gescheiden ouders en zie mijn vader maar 1 keer in de 4 weken, hier heb ik zelf voor gekozen. Ik ben binnenkort jarig (30 januari). Bij mijn moeder vier ik het 2 dagen er na ( ik word trouwens 14). Maar mijn vader heeft het erg druk in februari dus kan hij het niet vieren, dus wil hij mijn verjaardag pas in maart/april vieren! samen met die van hem en van mijn stiefmoeder. De verjaardagen van mijn 2 zusjes en mijn broertje worden we gewoon op de dag of een paar dagen later gevierd. Ik voel me echt ondergewaardeerd!!! Mijn moeder, oma, opa, tante, neefjes vinden dit ook echt niet kunnen, maar wat moet ik doen? Ik durf het hem niet zo goed te vertellen, hij had het me gisteren gevraagd of ik het erg vond( op de verjaardag van mijn stiefbroertje), waar dus veel mensen waren, ik had gezegd dat ik het niet erg vond ( wat ik natuurlijk wel vind). Ik Weet nu dus niet wat ik moet doen. Ik durf eigenlijk niet naar hem toe.
xxx roos

Wat vinden jullie hier van en oet ik naar hem toe gaan en hem zeggen hoe ik er echt over denk?

Je kan het toch ook gewoon bij je moeder vieren en dat je daar dan iedereen uitnodigt? Ik heb mijn verjaardag echt nooit bij beide ouders gevierd. Altijd gewoon bij mij moeder.

Nou de Fam. van mijn stiefmoeder en van mijn moeder en andersom kennen elkaar niet en hebben niet zoveel met elkaar.

Lekker boeiend of je je verjaardag later viert of niet?

Als je het wel erg vindt moet je eerlijk zijn tegen je vader, als hij het vraagt met mensen erbij en je durft niks te zeggen dan zeg je dat je daar later nog over wilt praten of dat je er even overna moet denken. Hij denkt nu dat jij er geen problemen mee hebt en dat er dus niets aan de hand is.

Stuur je vader een berichtje dat je het wel erg vind of vraag aan je oma of ze dat tegen hem wil zeggen, die doen dat wel.