Wat te doen ?

haii,
misschien dat dit een stomme vraag is maar goed. Ik vermoed zegmaar (nja weet het eigenlijk wel zeker) dat mijn stiefbroer zich snijd? Ik heb nu alleen geen idee wat ik moet doen, en het lijkt me nogal raar want je hoort eigenlijk altijd alleen maar dat meisjes zichzelf snijden ect?
sorry voor de vaagheid haha alleen ik heb echt geen idee wat ik moet doen
x

Wot alleen meisjes, waarom?
En waarom vermoed je dit

Idd, waarom vermoed je dit? Heb je een goede band met hem? Dan kun je hem er misschien naar vragen. Het lijkt me ook verstandig om er een volwassene bij te halen…

Dat is echt de grootste onzin ooit, over dat alleen meisjes :’)

nou eigenlijk weet ik het wel zeker , want zag zn armen gister .
en sorry dat ik dat zei ja , ik hoor het alleen nooit van jongens. sorry
en nee heb er niet echt een goede band mee hahah :confused:

oh en wat zou ik dan in godsnaam tegen ouders ofzo moeten zeggen ?

Littekens op armen hoeven niet direct snijden te betekenen, misschien heeft hij zich gewoon bezeerd

En zag je het perongeluk of waren zijn armen gewoon niet bedekt? Dan lijkt me niet dat hij het doet anders zou die wel heel erg zn best doen om het te verbergen

Dit ook wel. Maar anders praat je even met hem? Kijk of hij er zelf ook over wilt praten, of zeg dat je je zorgen maakt over hem. Als hij zich op zijn gemak voelt, of het als een veilige situatie beziet, dan is de kans groot dat hij je misschien in vertrouwen neemt.

niet alleen littekens maar ook gewoon nog idk hoe zeg je dat, gewoon dingen die nog bloedde ugh.
en nee ik liep per ongeluk zn kamer in, nuik erover nadenk heeft hij ook altijd lange mouwen aan enzo

Vragen is de enige optie, en oordeel niet te hard. Jongens doen het over het algemeen pas later dan meisjes, dus dan zit de spanning al veel hoger dan het beeld van alle meisjes die het doen. Daar zit ook een stel bij die het alleen voor aandacht en met de rage mee doet… Hoe ziet zn arm eruit? Zou het door iets anders kunnen komen? Beschuldig hem vooral niet, laat zien dat je er voor hem bent en bied aan hem te helpen. Ga nooit maar dan ook nooit achter zijn rug om met je ouders praten. Als je dat al doet zeg het dan. ‘ik ga nu naar mijn ouders want ik maak me zorgen om je.’

hoe zn arm eruit ziet ? nou er is zegmaar weinig arm meer te zien .___.
maar hij mag me geloof ik niet echt dus praten zal hem ook niet worden denk ik

Je kunt het toch voorzichtig vragen of er iets is waarmee jij hem zou kunnen helpen ofzo?

hm ja dan vraag ik dat dadelijk wel eerst ja :confused:

‘Hee, ik weet dat we niet zo’n goede band hebben, maar ik maak me een beetje zorgen om je arm… zou ik even met je mogen praten?’ zoiets misschien?

en wat als hij het ontkend ofzo ? :confused:

duss zoals ik had verwacht ontkend hij het… mweh sorry dat ik zeur enzo

dan zou ik een brief maken dat ie je kan vertrouwen en dat je niet naar je ouders gaat als hij dat nu niet wil

Ik zou het gewoon zo laten.