wat te doen, vriend & vriendin leuk vinden

Ik heb nu al meer dan 2 jaar een vriend en ik ben nog steed echt superverliefd op hem. Hij is gewoon geweldig en met hem wil ik verder. Dat is iets dat ik echt 1000% (en zelfs meer!) zeker weet.

Alleen daar komt bij dat ik een meisje heb leren kennen, ze is aardig we hebben veel gemeen en het is altijd wel gezellig. Gewoon heel normaal alles. En ja toen heb ik over haar gedroomd. En ik ben gewoon eerlijk tegen haar, ik ben dus een echte flapuit, en heb haar er over verteld. Op dat moment besefte ik me ook iets, dat ik het helemaal niet erg vond dat ik over haar had gedroomd. Zij vond dit ook niet. Zo hebben we het een en het ander opgebiecht. Ik vind haar leuk, maar ik ben niet verliefd. Ik ben vrijwel gelijk gaan googlen en er zijn meer mensen die dit hebben. Alleen er heerst nogal een taboe rond meer dan 1 partner hebben of meer dan 1 iemand leuk vinden. Het wordt niet echt geaccepteerd.

Het komt er op neer, met mijn vriend wil ik verder op hem ben ik verliefd. Maar daarnaast ben ik een vriendin leuk gaan vinden. Ik ben trouwens 17 (mijn vriend ook), mijn vriendin is 18 (en haar vriend is ook 18 trouwens).

Ik wilde dit gewoon even kwijt. Ik weet namelijk ook niet zo goed wat ik moet doen. Mijn vriend kan ik dit niet vertellen en dat doe ik liever niet. Wat als dit gewoon een bevlieging is? Of iets tijdelijks… Ik weet ook zeker dat hij een tweede iemand niet zo accepteren in onze relatie. Dat vind ik niet erg of zo maar als nog. Ja dan ben ik niet echt helemaal eerlijk tegen hem en dat weet ik dan ook wel, maar ik wilt niet dat onze relatie stukloopt. Ik houd het denk ik liever voor mezelf…

Houdt het voor jezelf, en zorg dat er niets met jou en dat meisje gebeurt. Hou anders even afstand van haar totdat deze bevlieging over is…

Neem afstand van haar want anders gaat het sowieso verkeerd.

Ik zou haar proberen te vergeten. Denk niet dat je vriend het kan waarderen als hij erachter komt.

Bovendien, hoe meer je eraan denkt, des te meer je het jezelf wilt laten geloven.

Sta er niet te lang bij stil.

Uitzoeken wat je echt wilt en wie je leuk vind.
Lees: geen afstand nemen. (Hoe kom je er anders achter?)