Wat te doen voor wat extra geld..

Help, help… ik ben al heel lang op zoek naar een bijbaantje, en in Nederland is dat op zich ook wel te vinden, zelfs op je 14…
Maar ik woon in Spanje en hier zijn ze allemaal heel streng erin, onder de 16 is het verboden om ook maar iets van een bijbaantje te hebben… Alleen bij vrienden soms een klusje of oppassen, dus ik dacht nou, dan ga ik wel oppassen, maar de spanjaarden blijken dus allemaal oudere mensen als oppas te hebben, niemand heeft een oppas van 14 jaar of wil er 1.
Hebben jullie misschien ideeen om nog op andere manieren een beetje geld te verzamelen…
Want het is dus zo dat ik waarschijnlijk in de zomervakantie 2 a 3 dagen naar Londen ga, en ik zou het echt kut vinden om dan haast helemaal niks te kunnen kopen…
p.s. ik ga al over drie weken…
xx

Vraag je ouders of je klusjes in huis mag doen tegen betaling.
Dat je bijvoorbeeld heel de beneden verdieping stoft en stofzuigt voor ¤7.50. Of de tuin harkt (tenzij die heeeeel groot is) voor 10 euro. (en als die heeeel groot is voor 20 ofzo)

Ehm, gewoon van die kleine klusjes doen? Ramen lappen en dergelijke? Oude mensen helpen qua boodschappen halen enzo (ik noem ook maar wat :stuck_out_tongue:)

Heitje voor karweitje?
Hebben ze daar geen illegale werkplekken? Vaak zijn van die dingen als fruitplukken of afwasser in horeca illegaal en je bent 14, dus heel goedkoop.
Ik denk trouwens niet dat er veel werk te vinden is, Spanje heeft een werkloosheidspercentage van 18% en staat daarmee aan de top van de Eurolanden. Nederland heeft daarentegen 3% werkloosheid en daarmee het minste.

Kan je niet gaan sparen of klusjes voor je ouders doen? Miss schoonmaken bij oude mensen ofzo…?

Oeps, dat ben ik vergeten om erbij te zetten hebben me een klusje in de tuin gegeven… 5 euro elk uur…
Maar dat gaat niet zo heel hard, dus ik zocht nog andere manieren…
p.s. wel bedankt voor het reageren :stuck_out_tongue:

5 euro per uur is veel hoor… Ik werk in een supermarkt en verdien 3.85 per uur. (waar dan weer centjes bijkomen als vakantiegeld enzo en dan word het 5.15 per uur) dus 5 euro is echt wel veel hoor!

Ik vind het zelf ook veel maar omdat ik maar weinig tijd heb zoek ik nog meer dingen die ik zou kunnen doen, als die er zouden zijn dan…
maar misschien weet iemand wel iets…

Je kan oudere mensen helpen boodschappen doen, of bij oudere mensen de tuin doen. Of de ramen wassen. Van die dingen die je niet meer makkelijk doet als je ouder wordt. Maarja, of dat dat nou echt leuk is… :stuck_out_tongue:

[quote author=IELS link=topic=125211.msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg3683330#msg3683330 date=1243952041]#msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg3683330#msg3683330 date=1243952041] date=1243952041]#msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg3683330#msg3683330 date=1243952041]#msg

omfg…

[quote author=IELS link=topic=125211.msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg3683330#msg3683330 date=1243952041]#msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg3683330#msg3683330 date=1243952041] date=1243952041]#msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg[quote author=Schynzel link=topic=125211.msg3683330#msg3683330 date=1243952041]#msg

• Je bent 14
  • Je hebt weinig tijd

Uhm effe logisch denken als je weinig tijd hebt en iets kunt doen voor 5 euro per uur maar dat gaat niet hard. NOu dat is veel hoor. 5euro per uur krijgen soms pas 16/17 jarige jij kan het krijgen met je 15e maar dat is te weinig en je hebt geen tijd. JA wat wil je dan doen? je kan toch om 8 uur opstaan en dan tot 13 uur werken dat zijn 5 uur is 25euro bijvoorbeeld.

Je moet er ook wat voor over hebben en tijd heb je ook nodig ja. Helaas moet je ook wat doen voor het geld.

Oke…
voordat je gaat oordelen over anderen terwijl je niet eens weet of het waar is wat je schrijft zal ik ff zeggen dat ik er wel voor werk maar dat mijn ouders niet willen dat ik het meer dan 2 uur zoiezo per week doe… ik had ook wel kunnen bendenken dat ik dat gewoon 5 uur achter elkaar werk… maar dat mag niet omdat ze niet zoveel geld hebben om uit te geven…
en daarom was ik op zoek of er misschien nog meer ideeen waren…en zo niet, ik ben HEUS WEL blij met 10 euro per week…

Omg. Ik probeer ook alleen maar te helpen maar dan niet, dat ik me er nu uberhaupt nog te moeite voor doe. Van die 2 uur wist ik idd neit maar het was ook alleen maar een idee en misschien vond jij het een handige oplossing van dat van 8 tot 13 (BIJVOORBEELD) te werken.

en wat klopt dan nog niet je zegt zelf;

‘‘omdat ik maar weinig tijd heb’’

Leg het dan fatsoenlijk en helemaal uit ipv zo’n reactie te geven dat ik oordeel over mensen pf.
kan ik echt niet tegen. Je vraagt hier om de mening van mensen moet je het niet in een forum plaatsen als je er niet tegen kan het was niet aanvallend bedoeld. Zo vat je het geloof ik wel op (oei oei ik oordeel weer ts.)