Wat te doen tegen uitstellen?

Hallo girls, ik ben iemand die alles vreselijk uitstelt. Normaal heb ik lange schooldagen, en als thuis ben zit ik tot s’avonds laat nog aan mn huiswerk. Sinds een paar weken is mn schoolrooster veranderd en heb ik kortere dagen. Elke keer denk ik ‘Nu heb ik de hele middag vrij, dan kan ik veel doen; huiswerk maken, hardlopen, stage zoeken’ etc. Maar, uiteindelijk komt er nooit iets van. Dan zit ik de hele tijd op de bank en zoek telkens iets om dat ene wat ik moet doen te ontlopen. Herkenbaar? Hoe kom ik hier van af?

Plannen en schema’s maken.

Heel herkenbaar. Ik moet altijd nog enorm veel doen voor school, maar ik ben een ‘’ van afstel komt uitstel ‘’ typje. Het is echt super irritant want ik wil vaak wel voor school bezig, maar als ik dan moet kiezen tussen bijvoorbeeld slapen en voor school bezig, kies is sowieso voor slapen

ik volg dit topic even!

Dan hou ik me er niet aan…

Gewoon doen, motivatie zoeken. Die motivatie moet je echt uit jezelf halen want op een Girlscene forum zal je die niet vinden.

Ik had een keer iets gehoord over “the egg theory”.
je hebt “twee eieren” de eieren staan voor de activiteiten.
dan kies je bijvoorbeeld twee activiteiten die je die dag gedaan moet hebben en daarna kun je zelf je tijd weer invullen.

geen idee of het je gaat helpen, maar het is iig een tip. goodluck!