Wat te doen tegen 'stalk-gedrag'

Hee meiden,
ik heb een probleem.
als ik een jongen leuk vind dan ga ik hem vaak onbewust een beetje stalken.
Dat komt omdat ze zelf nooit smsen en als ik ze zooo leuk vind kan ik de verleiding niet weerstaan dus ga ik ze stalken.
Hoe moet ik doen dat ze me wel smsen en dat ik niet over kom als een stalker.
want ik schaam me soms dood daarvoor.
als het niet uidelijk is graag vragen stellen hier onder (A)

Bedankt alvast.

sms ze minder…als ze jou echt leuk vinden, sturen ze zelf wel iets uiteindelijk.

Het aan een vriendin vertellen, zodat ze je een beetje in de gaten kan houden. En naja, de enige die er wat kan doen ben jij, dus gewoon niet doen xD

ik doe het een beetje onbewust, maar soms zeggen ze dr wat van en dan ga ik echt kapot.

Ze vinden het echt irritant als ze smsjes krijgen van een meisje… tenzij hij jou echt super leuk vind dan vind hij het denk ik niet erg…

Hou je in :wink:
Op het moment dat je weer wilt smsen ofzo, ga wat doen wat je afleid en je er niet meer aan denkt.

verder zou ik het niet echt weten.

succes :slightly_smiling_face:

sms alleen trug als hij je gesmst heeft. en probeer je daaraan te houden, smst hij je niet? dan zal hij je maybe niet zó leuk vinden als je had ged8.
als hij je egt leuk vind smst hij wel geloof me

dat is zoo moeilijk, :stuck_out_tongue:

Well, ik zal eens reageren vanuit degene die op dat moment gestalkt wordt.
Als iemand je constant berichtjes stuurt, of dat nu op hyves is, sms, msn, dan wordt dat vervelend.
Tenminste, als je diegene niet zo leuk vindt.
Dus als die jongen jou niet ziet zitten, dan ben je idd stalkerig bezig, hoe leuk jijzelf 't vindt, hoe crapp hij 't vindt.
Als ie je negeert moet je er ook mee kappen want als er één ding vervelend is, dan is 't iemand die je niet met rust laat!

Maar goed, vanuit de andere kant.
Als je iemand leuk vindt, dan wil je niets liever contact, I know, everybody knows.
Als het contact wederzijds is, dan kan je natuurlijk wat vaker smsen, maar ga please niet overdrijven, want er is geen sprake van een relatie.
Anders ben je al uitgekakt voor er eenmaal actie is ondernomen.

Maar wat nou als JIJ ZELF word overrompeld met belletjes…

hahaha ja dat kan natuurlijk ook, xd
ik ben zelf een soort van gestalkt door zo’n jongen
die mij leuk vind, maar ik hem dus niet.
Ging hij de hele tijd smsen en bellen 's nachts enzo,
BLOED IRRITANT!!!

Maar ik heb hem echt duidelijk gemaakt dat hij moest stoppen
en toen dat niet werkte ben ik heel koel gaan doen tegen hem,
hij begreep dat ik het echt meende, en nu doet hij normaal.
Tenminste, het is beter dan eerst, haha! xd

En voor de gene die deze topic erop heeft gezet;

Zet je mobiel uit, leg hem in je kamer,
ga dan ergens anders zitten (bijv. de woonkamer)
en ga iets anders doen, zorg dus voor
afleiding. Een film kijken helpt, msnen helpt ook,
eeeuhm… iets wat je leuk vindt om te doen.
Dan zal het waarschijnlijk beter gaan.

xxx melanie

ik word soms ook gestalkt door mn ex… :expressionless:
was ik op een festival waar hij ook was, wou die eigenlijk een optreden gaan bekijken maar omdat ik wachte op iemand anders bleef die gewoon bij me staan en toen kwam ik bij andere vrienden zitten en hij ging dus naar t optreden en even later smste die (terwijl t optreden nog niet af was): tis best wel te zien dat je het koud hebt.
toen dacht ik echt van wtf zit je me te begluren ofzoo??
oke beetje offtopic lol :’]

Verwijder zn nummer… Dan moet hij jou smsen voordat jij hem weer kunt smsen (a)

waaat die is goed haha.
maar het is niet het feit dat ik de verleiding niet kan weerstaan, maar meer dat ik graag continue contact met hem wil en dan ga je m stalken…

bedankt allemaal

maak je mobiel kwijt ghehe.

bedenkt telkens als je hem bijvoorbeeld een smsje wilt sturen
‘oké, leuk; nu stuur ik hem wéér een smsje. En hij vind het alleen irritant en knapt hierdoor op me af. Hij háát meisjes die stalken’.

Bij die gedachte zou je dan misschien tóch maar niet dat smsje sturen, en wachten totdat hij jou iets stuurd.
Want ik denk dat je juist met die smsjes zijn aandacht probeert te spellen maar probeer misschien juist een beetje ‘hard to get’ te spelen, waardoor je je niet gelijk over geeft zeg maar.

Ik heb dat probleem ook al gehad :frowning_face: Het was frustrerend dat hij niet antwoordde en dat alles zo “onbeantwoord” bleef. Ik heb hem redelijk veel gebeld en toen hij opnam zei ik gewoon “Ik wou je gewoon eventjes horen”, Hoe creepy is dat?? Verschrikkelijk. Hij zat in mijn klas en ik schaamde me echt dood. Nu ben ik naar een andere school gegaan, niet alleen om hem te kunnen vergeten maar nu is het nog altijd moeilijk. Ik heb zijn nummer uit men gsm gedaan maar ik ken hem uit mijn hoofd! Ik vind het zelf niet normaal maar elke dag gaat het beter. Het is vooral als ik alleen ben of me niet zo goed voel, dan denk ik vooral aan hem. Maar het word beter… :astonished:

Dit topic is uit 2009. :’)

Ja hier kan wel een slotje op