wat te doen tegen snel vet haar

ik was mijn haar nu denk ik ongeveer een jaar om de dag maar de dag nadat ik het gewassen heb is het weer super vettig. Dit wordt niet minder, al zou je denken dat je haar er na een jaar wel aan gewend is dus gebruik ik gewoon maar droogshampoo de dag nadat ik het gewassen heb.
Dit kost me overigens erg veel geld omdat er zo veel droogshampoo doorheen gaat maar ik wil ook weer niet mn haar iedere dag wassen. En omdat ik dun, lichtblond haar heb zie je het heel snel als het vet is want dan wordt mn haar daar donkerder, dus een strakke staart of knot ofzo is bij mij ook geen oplossing.

Ik heb al vaker geprobeerd het om de twee dagen te wassen, maar het gaat gewoon niet omdat het de tweede dag al meestal heel vettig is, dus de derde dag nog extremer.

Ik ben echt wanhopig. en ik hoop dat iemand me tips kan geven tegen vet haar.

Het wassen uitstellen. De eerste paar weken zal het dan wel wat vet zijn, maar je haar went er vanzelf aan dat je het minder wast en word het minder snel vet. Dat je haar snel vet aanmaakt betekend dat je talgproductie in je hoofd huid te veel is. Let op hoe je je haar wast. Ros de shampoo niet door je haar, dat stimuleert je talgklieren en laat ze sneller werken. Waardoor ze meer vet aanmaken. Verder helpen sommige hoofdmassage’s tegen veel talg. Zit je ook niet misschien heel vaak met je handen in je haar? Dat kan het ook snel vet maken.

Gebruik een shampoo die bij je haar past, in dit geval voor vet haar. Geen andrelon etc, dat is namelijk alleen gemaakt om schoon te maken. En niet om te verzorgen, dan kan je beter wat meer betalen voor een shampoo die wel doet wat die zegt. Gebruik ook niet teveel producten in je haar. Ook geen cremespoeling op je hoofdhuid smeren (als je dat doet). Maar alleen in je lengte’s, dat geld ook voor serums.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Welke shampoo gebruik je? Gebruik je ook cremespoeling?

dankjewel K!

Ik wissel heel vaak van shampoo. Merk wel dat Andrelon voor minder snel vet haar het tegenovergestelde effect bij mij heeft… VErder gebruik ik alleen conditionder in mn puntjes
@carmen

Oké, ik heb zelf ook altijd snel vet haar en ik gebruik shampoo voor vet haar van Schwarzkopf. Ook heb ik sinds kort een conditioner van andrelon, iedere dag geloof ik. Misschien dat een van deze producten werkt? Ook is het misschien handig om dit een tijdje te proberen en niet te vaak te wisselen.

Kan er niet iemand een algemeen vet haar topic maken ofzo? Het valt me echt op dat hier de laatste tijd zoveel vragen over zijn :cold_sweat:

Het kan zijn dat je shampoo voor droog haar gebruikt dan krijg je inderdaad meteen vet haar…

Een anti talg shampoo gebruiken miss, overtollig talgproductie zorgt voor vet haar.

Ik gebruik sinds een maand ongeveer de Andrélon Natuurlijk Puur Zuiver & Zen shampoo! Echt een wondermiddel, ik kan wel 5 dagen mijn haar niet wassen en dan is het nog niet vet!! (natuurlijk douche ik wel gewoon, maar dan zonder mijn haar te wassen)