Wat te doen tegen onzekerheid:$?

Ik kon geen onderwerp vinden over onzekerheid…
misschien niet goed gezocht, maar kan iemand me helpen.
ik ben vet onzeker. Toen ik op de middelbare school kwam was het 1e jaar bij mij echt een ramp ik had ruzie met 1 meisje & die zette de hele klas tegen me op elke dag hoorde ik dat ik lelijk was/ dun en vanalles!
in de 2e klas kwam ik in een andere klas terecht, toen werd ik niet meer gepest. & in de 3e klas ook niet meer. Maar nu gewoon als iemand mij een compliment geeft zeg ik nee of valt wel mee.
Ik vind een jongen super leuk & die zegt altijd pop je bent zo leuk & knap & dan zeg ik steeds ik ben helemaal niet knap & blabla.
mar dat vind hij heel irritant en ik mag niet zo denken,
maar dat doe ik automatisch ;o
kan ik er wat aan doen :$? heeft iemand tips …
sorry voor lang verhaal!

dat had/heb ik ook, die onzekerheid. volgensmij kan je daar niet veel aan doen
maar als die jonegns dat zegt meent hij dat ook. is hij je vriendje?

Heb ik ook, mijn ex is echt een $*($*@ geweest tegen mij dat ik daar zo onzeker ben van geworden…

Ik heb ook de oplossing nog niet gevonden.

Zei jij er ook iets van? Of liep je je over je heen lopen, als dat zo is, laat je eigenlijk zien dat je iets ‘zwakker’ bent. Dan was je een perfect doelwit voor ze, omdat je je niet verzet en blijven ze doorgaan.
Dus je moet leren om voor jezelf op te komen (dus niet onzeker overkomen), je kunt niet alles pikken van ze!

En die jongen ja, is hij een vriendje of…
Doordat dat meisje elke dag zei dat je lelijk etc. was in de eerste klas, heb je misschien het idee dat die jongen die complimentjes niet meent…

denken aan mensen, die enge ziektes hebben, en dan beseffen dat je geluk heb gehad dat jij zoiets niet hebt.iedereen heeft wel slechte eigenschappen. Kijk in de spiegel en ga dingen opnoemen die je mooi vind aan jezelf.

Dat heb ik ook heel erg.
Ik ben best veel gepest door mensen die mij niet moesten. Niet echt pesten maar echt super gemene opmerkingen maken…
Daardoor ben ik zo onzeker geworden…
Ook door mijn ex beste vriend ik was altijd zijn kleine dikke (ik ben niet dik heb alleen een beetje een buikje) en nu krijgt mij vriend dat dus niet meer uit mijn hoofd gepraat…

Ben gelukkig nooit gepest ofzo maar ze hadden altijd wel kritiek op mn gewicht, dat ik te dun was…maar als ik achteraf terug kijk zeiden ze het gewoon omdat ze zelf onzeker waren over hun gewicht, nu ben ik blij dat ik niet snel aan kom!!

Probeer arrogant over te komen zodra je merk dat ze je willen pesten. (lees: kijk ‘‘vies’’)

Als iemand je een compliment geeft met een brede lach: ‘Dankje! :slightly_smiling_face:

Nou hij is me vriendje nog niet gewoon het zit wel super goed tussen ons.
ja in het 1e ik zei dan wel van rot op ofzo maar ze gingen gewoon door & vooral als ik der op reageerde vonden ze dat leuk het ging uiteindelijk maar over 3 meisjes en de anderen durfden gewoon niet voor me op te komen. Dat was best wel kut… Naja hij zegt ook van ik meen het echt en je moet zo negatief over jezelf doen… maarja het is wel echt moeilijk dan…
gewoon omdat hij dat niet leuk vind als ik dat over mezelf zeg…
jaa ik moet er gewoon zelf meer in vertrouwen enzo.
& als ze dat nou bijvoorbeeld niet hadden gezegd dan had ik erook niet zo mee gezeten… Maar kijk ik baal der ontzettend van want toen ik naar 2e klas ging dat meisje die alles veroorzaakte ging naar andere klas (omdat ze ander vak had gekozen) en ik zat nog wel bij die 2 andere meisjes, alleen die zeiden toen echt van sorry het spijt ons we meenden het niet, naja dat is dan wel weer beter als ze dat zeggen…
maar altijd bijvoorbeeld iemand zegt leuke kleren ; zeg ik dankje, maar valt wel mee hoor;p maar dat doe ik gewoon uit mezelf naja…

Lange verhalen zijn oke, maar je typt ontzettend rommelig. Zo kunnen wij je geen goede tips geven omdat we je probleem niet goed kunnen lezen.

Zoals xHope__ al zei, altijd bedanken als je compliment krijgt en NIET! wegmoffelen. Als je dat ook telkens bij die jongen gaat doen die je leuk vind, dan wil hij je straks niet meer.

Hoe bedoel je dat rommelig?
wat moet ik dan vertellen?
wat snap je niet ?

Ik denk ook qua hoofdletters, punten en komma’s :wink: Dat het een rommeltje lijkt omdat je je daar niet echt aan houdt.

Vond het zelf niet zo’n lang verhaal trouwens =)

Ja oke sorry, maar dat doe ik uit mezelf meestal al vet snel typen enzo.
Naja ik hoop dat je het wel een beetje snapt.
En ik moet er inderdaad minder over nadenken wat anderen van me vinden, ik ga me best doen (:! dankje:D

Het leest niet zo lekker, snap je?
Maar goed daar gaat het topic niet over.

Het is wel lastig, want je zult je altijd afvragen wat anderen van je vinden, maar je moet je er gewoon minder van aantrekken.
Die meisjes die hun excuses hebben aangeboden(wat inderdaad heel netjes van ze was) zijn ook onzeker, anders lieten ze zich niet zo door dat ene meisje manipuleren.

lastig voor je, want er is niet een pilletje ofso tegen onzekerheid he:P
maar ik denk dat het punt is dat je jezelf moet leren zijn (want als je steeds twijfelt aan of je wel leuk bent ofso ben je niet jezelf) en ja, zelfvertrouwen krijgen. Ga op een sport als kickboksen, daar krijg je wel meer zelfvertrouwen van, en van sporten ga je sowieso lekkerder in je vel zitten =)
en als je dan ooit nog gepest zou worden kan je ze wel even wat laten zien (a)=P

Vervelend dat je gepest bent! Maar die meiden die jou gepest hebben, vinden jou vast niet lelijk, gewoon jaloers zijn ze! Alleen maar om erbij te horen, dus dat moet je uit je hoofd zetten! Wees blij met wie je bent en hoe je eruit ziet, en een als je een compliment krijgt gewoon dankje zeggen! En als jij zelfverzekerder bent, vind die jongen je vast nog leuker! :wink:

-

Ja oke, dankje :blush:
Maar gewoon als iemand zegt je bent lelijk weet ik nooit wat ik moet zeggen en dan reageer ik daar niet op want weet nooit wat ik het beste kan zeggen. Ja ik moet gewoon voor mezelf op komen, alleen dat heeft tijd nodig denk ik …

nu ben ik er ecth door heen,
mijn vriend heeft me net half gedumpt zegmaar…
omdat we te ver uit elkaar wonen :frowning_face:
ik ben kapot:O