wat te doen tegen Faalangst?

Hi ,
Ik heb de laatste tijd heel erge angst voordat ik een toets moet maken en word dan heel licht in mijn hoofd, krijg een black out, heel erge buikpijn en wil alleen maar op de wc zitten en stress heel erg.
Elke keer voor zo’n toets kom ik dan op de laatste minuut binnen omdat ik dan eerst op de wc zat en heb het gevoel alsof ik dood ga.

Ik zeg dan wel tegen mijzelf dat het niet erg is als ik een 1 haal en dan vind ik het ook echt niet erg maar dat gevoel gaat gewoon helemaal niet weg en het is heel naar!

Heeft iemand tips alsjeblieft?
Morgen weer een toets…

Xxx een angsthaasje

Kan je er met je mentor over praten? Die kan misschien zorgen dat je in een rustigere ruimte mag zitten of zoiets? Of dat je halverwege even pauze mag om tot rust te komen?

Er zijn bij de kruidvat/etos en dat soort winkels ook pilletjes die je minder nerveus maken. Je kan kijken of dat je helpt? Ik weet niet precies hoe het heet, maar als je het vraagt weten ze het wel!

Aan deze tips heb je voor morgen misschien niet veel, maar je kan voor morgen nog googlen naar ademhalingsoefeningen om je rustig te maken. Dit kan je vlak voor en tijdens een toets misschien helpen om je wat relaxter te maken.

Dit bijvoorbeeld:
http://albertsonnevelt.nl/ademhalingsoefeningen-3-prettige-manieren-om-te-relaxen/

Dankje @lavender ga ik proberen!

Ik begrijp je helemaal, want ik heb precies hetzelfde.
Maar gelukkig gaat het steeds beter…
Voordat ik een toets heb gebruik ik wel eens de Bach Bloesem Rescue spray.
Ik heb het gevoel dat ik daar wel wat rustiger van word.
Misschien kun je dat eens proberen.

Veel succes!