Wat te doen tegen een héééle vette huid

kheb een hele vette huid. als ik me gezicht reing is het al meteen weer vet
dan loop ik hele dag met zo een vette glimmende huid
voelt heel vies…

wat kan ik ertegen doen.
xx

Dagcreme,nachtcreme,maskers,scrubs,peeling,tonic tegen vette huid. Of naar de dermatoloog.

klinkt gek maar ik had het vroeger ook en bij mij is dat voorbij gedaan door juist meer producten op oliebasis te gaan gebruiken… iemand bij de LUSH had het me uitgelegd dat de meeste producten voor de vette huid al de glimmigheid wel wegnemen enzo maar dat je huid daardoor juist meer talg gaat produceren om dat te compenseren. maar als je dus producten op oliebasis gebruikt en milde producten ipv erg matterende producten dan gaat je huid het niet meer nodig vinden om zelf nog meer talg te produceren en ga je minder glimmen… klinkt vaag maar bij mij werkt het! ik gebruik nu bv van LUSH babyface als reiniger die is op basis van olie en gwn dagcrème voor gevoelige huid van lavera (die is ook allesbehalve matterend) en na een week ging ik serieus niet meer glimmen overdag en nu voelt m’n huid gewoon normaal!

talkpoeder (bijv van zwitsal) dat absorbeert vocht/vet en je gezicht wordt mat,
niet te veel alleen want dan word je wit :stuck_out_tongue:
het helpt ook tegen puistjes.

Clinqiue 3 stappen systeem! Werkt echt geweldig. Ik gebruik het nu bijna 3 weken en mijn huid wordt al een stuk beter. Je ziet echt verschil. Het is misschien een beetje duur maar ik zou wel geld in een goed product stoppen. En natuurlijk ook goed letten op wat je eet want anders verspil je je geld… Misschien wordt je huid al beter als je gezonder eet? En anders zou ik Clinique proberen. <333

Teatree creme van kruidvat. :slightly_smiling_face:

Als je last hebt van een glimmend/vet gezicht en je bent onderweg of op school, dan raad ik je aan om ‘blotting papers’ te gebruiken. Dat zijn velletjes speciaal papier dat overtollig talg absorbeert. :wink:
Je kunt ze kopen van een high-end merk (zoals Chanel bijv.), maar je hebt ze ook in budgetvarianten (ik zag er eentje van Essence bij Kruitvat).
Ik gebruik ze ook en ze zijn super handig! ^^

idd! dat is echt een aanrader.