Wat te doen tegen droog haar met gespleten punten

Hallo, ik sukkel al enkele jaren met droog haar. Mijn haar lijkt op stro vind ik. Ik heb al vele dingen geprobeerd maar zonder enig succes. Mijn haarpunten zijn ook erg gespletn weet iemand wat je hieraan kunt doen?

knippen

Dit.

En voortaan haarolie gebruiken in je haarpunten.

Kokosolie aanrader voor het borstelen van je haar advisireer ik je om een tangle teezer te gebruiken en er zijn sinds kort ook elastiekjes invisi bobble je krijgt door deze elastiekjes geen gespleten haarpunten, hoofdpijn en geen rare knikken

Knippen, voorzichtig je haren borstelen (voor het borstelen vind ik het zelf fijn om er anti-klit spray in te spuiten) , de juiste producten voor jouw haartype aanschaffen etc.

Idd knippen, als het eenmaal gespleten of dood is kan het niet meer ‘rechtgroeien’ om het maar zo te noemen, en zal er uiteindelijk een langer stuk af moeten. En als je dan bij de kapper bent geweest, proberen het bij te houden, conditioner gebruiken en haarolie in je puntjes smeren.

Goed laten bijknippen en ik zou als ik jou was een shampoo gaan gebruiken zonder sulfaten. Die drogen je haar ook erg uit.

Sowieso eerst naar de kapper gaan en vragen of ze al je dode/droge haar eraf willen knippen. En dan je haar een stuk beter gaan verzorgen. Dus: een duurdere shampoo gebruiken die speciaal gemaakt is voor droog haar en ook echt werk. Je haar om de dag wassen en elke keer na het douchen een serum in doen. Biosilk gebruik ik zelf en vind hem erg goed (hij is 15 euro bij Douglasduur maar je doet r een jaar mee) En verder je haar niet kammen als het nat is, maar na het serum in een vlecht doen en daar dan mee gaan slapen. als je 's avonds doucht dan
Ik had eerst ook droog haar, maar door dit te doen is het al een stuk minder geworden. Ik gebruik trouwens die lichtroze shampoo en crèmespoeling van Guhl.
Oh ja, en 1x per week een haarmasker in doen. Naar mijn idee is het bij haarmasker zo dat ‘hoe duurder hoe beter’. Dus ga gewoon een keer naar een drogist haha. :slightly_smiling_face:

Eerst knippen en dan regelmatig een masker en haarserum gebruiken. Je haren borstelen voordat je gaat douchen of het gaat wassen. Op een zeiden kussensloop slapen.

Ik had daar ook mega erg last van, ik gebruik nu kokosvet (pure, van de toko) als serum en voor ik t was doe ik er heel veel in. M’n haar is zo goed als hersteld!