Wat te doen tegen beschadigd haar?

Hallo,
Ik heb echt een halve jaar achter elkaar elke dag mijn haren gestijld…
Dus nu is het heel erg beschadigd, ik heb nu haren die tot net over mijn schouders komen dus ik wil niet weer mijn haren laten knippen…
Dus hebben jullie misschien nog tips?
Ik dacht misschien aan haarmaskertjes…
Maarja, hopelijk hebben jullie nog tips voor mij!
xx

Ik zou even langs de kapper gaan voor advies, je kan zelf ook wel maskers erin smeren maar de kapper heeft meestal toch specifieker of beter spul. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :slightly_smiling_face:

Haarmaskers en een hele goede shampoo tegen beschadigd haar gebruiken. (Met goede bedoel ik dus een kappersproduct, geen Syoss of zo)

Hmm, okee ik ga dus sowieso langs de kapper voor een advies.
Ik gebruik nu zelf andrelon het is wel redelijk goed voor mijn haar maar ja ik krijg heel snel pluisjes en als je met je hand door je haar gaat dan voel je echt net of het een soort van gebroken is…

Naar de kapper voor advies, en shampoo en conditioner voor beschadigd haar gebruiken, en 1 keer per week haarmasker, dan is het nog beschadigd maar ziet het er wel minder beschadigd uit, je kan het niet weer helen, als het wat langer is kan je dan het hele beschadigde eraf laten knippen. En ook als je gaat stijlen een bescherming tegen de hitte erin doen, dan beschadigd het minder snel.

Nou ik was dus zo slim dat ik er geen bescherming in deed :blush:
Maar ik ga dus mn haren een soort van laten rusten dus een lange tijd niet meer stijlen…
Wat voor haarmasker raden jullie aan?

Ik heb net op youtube een filmpje gezien hoe je zelf een haarmasker kan maken die goed helpen voor de dooie punten van je haren…

Wat heb je nodig om zelf een haarmasker te maken?
*1 Banaan
*1 eetlepel olijfolie
*1 eetlepel honing

Je moet het allemaal in een kommetje doen en het heel klein gaan stampen (die banaan dan…)

LET OP: Je moet het alleen bij de punten van je haren doen en niet op je hoofdhuid…

Misschien hebben jullie er ook wat aan…

Ik ga het morgen meteen proberen…

Ik heb bij BrainWash een flesje Age Restore van Wella gekocht. Je wast je haar (je kunt het ook gebruiken om het wassen van je haar één keer uit te stellen), je droogt het een beetje met een handdoek, je spuit het erin, laat het even intrekken, masseer het even met je handdoek en daarna kun je je haar zo makkelijk uitkammen. Je hoeft het niet uit te spoelen! Alsof je een mes in een pakje boter laat zakken. Het dient tevens als maskertje voor je haar! Mijn beschadigde haar (veel verven/bleken) voelde al na de eerste keer zo ontzettend zacht! Dat ik het sowieso eens per week gebruik.

Op de achterkant staat: Herstel de soepelheid van stug, weerbarstig haar. Spray maakt statisch weerbarstig en stug haar weer handelbaar. Met karité (?). Exclusief verkrijgbaar bij kappers.

Toen mijn haar heel erg beschadigt was door permanent, zei de kapper dat ik gerust elke nacht met een masker kan slapen

zo vaak mogelijk een maskertje. ik heb er eentje van avocado gemaakt toen ik mijn haar heel lang stijlde en het werd wel glanzend maar dode/gespleten haarpunten gingen niet weg dus de schaar moest erin . ):

maskertje zoals hierboven al gezegd word + olie 's avonds in je haarpunten aansmeren halfuurtje intrekken, en eraf wassen. werkte voor mij altijd veel beter dan een gekochte haar masker.

wat nog beter werkt: altijd na 't haarwassen: hair repair in je haar doen. (puntjes.) dan zie je echt niks meer van die dode punten.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTr_OLmENK-ztDKjIt0CR-CN5mnFuK3EIeRxVNK1jATG_8u7CtG
plaatje van google, maar deze heb ik dus. ben er erg blij mee. :’)

Je kunt proteinespray voor je haar proberen.

Hmm ik denk dat ik ook zo een hair repair ga gebruiken…
Dat maskertje heb ik net uitgewassen maar het helpt totaal niet, mijn punten voelen echt heel erg droog aan en het is heel moeilijk om het te kammen nu… hopelijk gaat het niet zo blijven…

Dubbel post =$

Dubbel post =$

Maskertjes van een kapsalon/kapperswinkel.
Die je bij de drogist kan kopen zijn opzich wel goed, maar ze hebben geen blijvend effect zegmaar, die van de kapper herstellen je haar beter. (:
Ik zou wel zuinig doen aangezien ze niet goedkoop zijn, je kan er bijvoorbeeld wel gewoon een andrélon maskertje bij gebruiken (1 minuut masker is heel fijn)

Niks kan je dode punten weer herstellen, maar om de rest van je haar weer in betere conditie te brengen is shampoo+conditioner voor beschadigd haar wel goed om te gebruiken en inderdaad een haarmasker doet soms ook veel goeds.
Daarnaast zou ik ook wat serum doen in handdoekdroog haar, daardoor ziet mijn haar er altijd een stuk gezonder uit.

ik zal als ik jou was wel voorzichtig doen, banaan krijg je bijna niet uit je haar, behalve met supersuperveel conditioner

Jaa. gister dacht ik ook echt o shit wat heb ik met mn haar gdn…
Ik stond gwn een uur onder de douche 1 voor 1 plukjes haren uit te kammen…
Maar ja toen het droog werd zag het er best mooi uit…
Ik heb eigenlijk stiekem niet alleen bij de punten maar ook gwn daarboven gedaan =$
Maar het voelt nu best zacht aan alleen ik denk niet dat ik het nog ooit zal gaan doen =$
Ik ben net terug van de winkel en ik heb een andrelon hair repair haarmasker gekocht… die van 1 minuut masker…
Alleen hoe vaak kan je dat het beste in doen??