Wat te doen? (over een jongen natuurlijk)

Hooi,

Ik heb een soortemet probleem. Echt heel ernstig is het niet, maar toch vraag ik hier maar even wat te doen.
Januari-februari 2009 kregen mijn oom & tante een jongen in huis, deze jongen was de zoon van een vriend van mijn oom. Op dat moment 17, inmiddels 18. Hiervoor had hij in Curaçao gewoond en qua school is hij niet verder gekomen dan 4 havo. Hij kwam hier om bij de marine te gaan (inmiddels onderzeedienst) en is dat dus ook gaan doen.

Ik (toen 16, nu 17) en mijn zusje (toen 14, nu 15) vonden hem allebei wel leuk en konden het goed met hem vinden. Hij vond mijn zusje leuker, maar die wees hem af. Nadat we met de hele familie (en hij, hij is inmiddels ook wel deel van de familie) naar Centerparcs waren geweest, had hij volgensmij besloten dat hij mij leuk vond. We zijn een keer uitgeweest, maar daarna heb ik hem verteld dat ik liever gewoon vrienden bleef. Ik voelde me eigenlijk ook een beetje vervanging voor mijn zusje, niet echt leuk dus. En de andere reden was, dat hij eigenlijk toch een soort familie is geworden, wat ook wel een beetje vreemd is xD Toen ik hem vertelde dat ik liever vrienden wilde blijven en sorry zei als ik m gekwetst had, zei hij dat dit soort dingen hem nooit zoveel deden. Dus of het erg diep zat weet ik ook niet.

Anyway, daarna heeft hij nog een andere vriendin gehad, maar dat is weer uit gegaan en op een missie naar Noorwegen heeft hij het gedaan met 3 vrouwen, waarvan één er al getrouwd was. Qua leeftijd waren deze 24, 24 en 27. Dit vertelt hij mij natuurlijk op een familieverjaardag met mijn neefje van 7 ernaast…

Afgelopen zondag was de verjaardag van mijn zusje en was hij er natuurlijk ook. Gister hoorde ik van mijn moeder dat zij uit diverse richtingen de vraag krijgt of wij elkaar leuk vinden/of hij mij leuk vind etc. Ook moet ik blijkbaar mijn ‘invloed’ gaan gebruiken om hem bij de marine weg te krijgen en hem havo te gaan laten doen, maar dat terzijde.

Nu is dus het probleem, ik ben hem eigenlijk wel leuk gaan vinden, maar ik vind het alsnog vreemd, omdat, zoals ik al zei, hij eigenlijk toch een soort familie is. En ik zou dan nu de eerste stap moeten zetten, aangezien ik m afgewezen heb.
En naja, ik weet gewoon niet wat ik moet doen xD

Bah wat een lang verhaal, bedankt voor het lezen alvast xD

xx

Ik zou de eer aan jezelf houden en niet met hem nemen, want het klinkt idd alsof hij je als een soort vervanging voor je zusje gebruikt…
& tja het is toch een soort van famillie naar mijn idee.

maar als je hem echt echt écht leuk vind moet je er voor gaan!
misschien kunnen jullie een keer samen wat leuks gaan doen, ergens wat gaan drinken of zo en het hem dan voorzichtig vertellen dat je hem toch eigenlijk wel leuk vind?

xxx

Hmm moeilijk zeg!

Ten eerste vind ik niet dat jij hem moet gaan overhalen om havo te gaan doen, daar heeft hij ouders voor :slightly_smiling_face:

En verder denk ik dat je gewoon heel goed moet nagaan of je iets voor hem voelt en meer dan eventjes verliefd zijn.
Omdat het wel duidelijk is dat je 2e keus bent, hij makkelijk met andere vrouwen naar bed gaat en het is een soort van familie geworden wat kan leiden tot geweldige roddels.

Als hij de ware voor je is zou ik het gewoon doen! Dan moet je er gewoon helemaal voor gaan en iedereen die daar commentaar op heeft achter je laten maar als je het nog niet zeker weet dan zou ik, als ik jou was, nog even afwachten totdat je het wel weet :wink:

Ik hoop dat je er wat aan hebt en sterkte!

Kus

Dat met mn zusje was trouwens in het voorjaar, dat met mij vlak voor de zomervakantie (kan me nl herinneren dat ik een jurkje aanhad op die date, en da’s niet zo warm)

Ohja, nog een groot nadeel van hem. Hij drinkt best veel. Doet iedereen op zijn afdeling, maar toch, hij ook…

Zijn ouders wonen op Curaçao, naja, vader en stiefmoeder, hij heeft geen contact met zijn moeder, omdat die weg is gegaan toen hij nog jong was. Zijn ouders hebben hem naar Nederland gestuurd, zodat hij op Curaçao niet de verkeerde kant op zou gaan en nog wel wat met zijn leven zou doen.

Ja, dat stond mij dus ook al tegen. Ik ben trouwens echt niet iemand die met iedereen het bed in duikt (ben maagd) dus dat zou ik dan ook niet doen. Verder zegt hij wel dat hij nooit vreemd zal gaan, maarja.

Ik denk niet echt dat hij de ware is, ik ben trouwens ook nog nooit iemand tegen gekomen waarbij ik dat idee wel had.

Dankje :slightly_smiling_face:

klinkt als een rare gast

Ik zou er niets mee gaan doen. Nog los van dat hij een soort van familie is geworden. Hij drinkt, heeft seks met veel vrouwen en hij koos eerst je zusje vind ik niet echt pluspunten.

mee eens

Hij kan nog zo leuk zijn, maar het klinkt allemaal niet positief!
Vooral die seks met anderen terwijl hij een vriendin heeft, eerst je zusje koos! Ik zou als ik jouw was de eer hoog houden en niks met hem nemen.

Dat had hij niet.

Maar verder klinkt het idd wel als een onverstandig idee (ook de reacties hierboven)

Maar aan de andere kant is hij wel gewoon aardig & leuk, hij kan goed met kinderen omgaan, staat klaar voor anderen etc…

Zwart wit denken is echt veel makkelijker

Doe wat je gevoel zegt

Maar da’s mijn probleem, ik kan niet met mijn gevoel denken somehow, mijn hoofd is altijd te aanwezig. (blijkbaar hoort dat bij mijn sterrebeeld ofzo xD) Dus het is vaak mijn hoofd die de boventoon voert, maar dat soort liefde bestaat voor zover ik weet niet, daarvoor heb je je hart nodig.
Ik ben gedoemd tot een liefdeloos leven :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik kan dat ook niet zo goed. Mijn strategie. Eerst een hele avond er over nadenken, gaan slapen en dan wat je het eerste bedenkt over hem als je wakker word.

Volgens mij is het iemand die je gaat kwetsen ook omdat het hem niet veel deed toen je hem afwees.

Dat weet ik zo net nog niet, aangezien hij bij familie van mij woont, dus als hij echt zwaar onbeschoft is of whatever, dan kan dat hem meer schaden dan mij, aangezien het dan zijn schuld is en mijn familie hoogstwaarschijnlijk voor mijn kant zal kiezen. (hangt er natuurlijk vanaf hoe serieus het is he, als hij me dumpt niet lijkt me, moet kunnen)

Zit er trouwens niet altijd een verschil tussen wat jongens zeggen en werkelijk bedoelen? Als een jongen mij kwetst, zou ik ook zeggen dat ik me prima voel eigenlijk… Maarja, misschien is dat gewoon omdat ik een meisje ben.

als ik het zo lees lijkt het me een beetje een fout type dat pakt wat ie pakken kan. Ik zou zeggen: niet doen.

Het is wel een beetje ingewikkeld inderdaad,
je vindt hem leuk, maar ik kan me goed voorstellen dat jij twijfelt om die redenen.
Als ik jou was zou ik het niet doen, maar proberen om hem gewoon als vriend te houden, want zoals het nu klinkt, ben je niet ‘smoorverliefd’ ofzo. Want als hij inderdaad naar bed gaat met vrouwen van 24 & 27 (en daar ook nog eens over ‘opschept’) en jij totaal niet zo bent, is het misschien ook geen gouden match…
Naja, uiteindelijk moet je toch zelf beslissen, maar ik zeg toch maar niet doen :wink:
Succes!

(Wat is er trouwens mis met de marine / onderzeedienst? =P Klinkt best vet.)

Nee, ik ben idd niet smoorverliefd, maar dat ben ik eigenlijk nooit, haal mn hoofd er altijd teveel bij xD Of misschien kom ik gewoon niet de goede jongens tegen…
Ja, ik vond het ook een beetje vreemd dat hij dat van die vrouwen vertelde, meer iets wat je aan je (jongens)vrienden vertelt toch?

Tja, je komt er niet echt ver mee, het IQ ligt vrij laag en vrijwel iedereen wordt aangenomen. Omdat hij zijn school niet heeft afgemaakt, is de kans ook vrij klein dat hij hogerop komt. Ook zuipt die hele onderzeedienst zich lam als het kan.
Maarja, het is niet mijn kind, dus ook niet mijn verantwoordelijkheid om hem daar weg te krijgen (tuurlijk, wil best helpen hoor, maar dat moeten ze niet op mij afschuiven, wat ze nu wel doen)

Oeeh, dat had je verteld. Mja, het is niet echte familie dus het kan wel. Ik zou het gewoon proberen maar ervoor zorgen dat als het niet goed werkt dat je dan er toch voor zorgt dat jullie normaal met elkaar kunnen omgaan. Ik bedoel ruzie in ‘familie’ is nooit leuk