wat te doen op 1 januarie?

Hallo, Ik zit nu in Amerika voor een uitwisseling jaar maar door mijn heimwee heb ik mijn programma van 10 maanden naar 5 maanden (1 semester) verandert. Ik liep hier nu al een paar maanden mee en ik kon er niet meer tegen en ik heb samen met mijn ouders besloten om naar huis te gaan. Maar ik weet niet wat ik nu moet doen want ik ben 16 jaar en ik ben voor mijn tl geslaagd.
Dus ik heb zo veel mogelijk hulp nodig. (Werken/reizen is geen optie)

Hoezo is werken geen optie?

Omdat ik leerplichtig ben

In februari met een opleiding beginnen

Is dat mogelijk op het mbo?!

ja^

Hoe is dat mogelijk dan? Wat moet ik dan doen?

Je inschrijven voor een opleiding die in februari begint?

Weet iemand of ik dat bij het Deltion college kan doen??

Moet je even kijken bij de opleiding die je wilt volgen dan staat dat er wel bij.

Ik heb gekeken maar er staat bij elke opleiding bij dat de opleiding begint na de zomervakantie :frowning_face:

Bij Deltion kun je de opleidingen Welzijn, Sport en Beweging en Optiek in februari starten. Lees dit even: http://www.deltion.nl/jongeren-onderwijs/havisten

Maar dit is voor mensen die havo hebben gedaan. Ik heb tl gedaan.

Nee, je moet even goed lezen. Er staat ook iets over mensen die wegens omstandigheden niet in september konden starten, en daar val jij wel onder. Alleen bij Welzijn is dat niet helemaal duidelijk. Maar er zijn in elk geval wel mogelijkheden!

Oke dankjewel ik zal hun wel ff een mailtje sturen :slightly_smiling_face:

Ik zou op 1 januari even een cursusje Nederlands erbij nemen, kan geen kwaad denk ik. xoxo

Doe normaal.

Neem me vooral niet serieus.

Serieus ze maakt een paar taalfouten terwijl ze net uit Amerika komt en je geeft zo’n lullige reactie? Vind je het gek dat daar commentaar op komt dan.