Wat te doen na mijn vwo???

Hoi,

Nog maar een paar maandjes en dan heb ik als het goed is mijn vwo diploma.
Ik weet alleen niet wat ik daarna wil gaan doen. Ik zie het eigenlijk niet echt zitten om meteen te gaan studeren. Het liefst zou ik een jaartje eens iets anders gaan doen.
Helaas heb ik niet het geld om bijv. een wereldreis te gaan maken (wil ik het liefst na mijn studie doen haha).
Zelf zat ik te denken om misschien een jaar als au pair te gaan werken in Amerika.
Maar ik vroeg me af of jullie misschien nog goede ideeën hebben om een jaar te gaan doen. Bijv. iets van een talencursus, een baantje o.i.d. in het buitenland. Maar het kan ook iets leuks zijn gewoon in Nederland.
Met jullie ideeën zou ik heel erg geholpen zijn!

P.s. ik heb in het forum gezocht of hier al een topic over was, maar ik kon niet echt iets vinden wat echt specifiek hierover ging. Als het niet goed is moet een moderator het maar even aanpassen :slightly_smiling_face: )

Als je onder 18 bent heb je leerplicht.

Niet als je al een diploma hebt toch…

^ Tenzij je je diploma havo, vwo of mbo2 hebt!

Ja, behalve als je al een diploma hebt.

Haha allemaal tegelijk xD

En ik ben 18 als ik mijn diploma heb :wink:

ik wil misschien ook gaan au-pairen volgend jaar. Zit nu in het eerste jaar van het hbo, en volgend jaar wilik naar de uni. Maar ik ben dan pas 17, en heb tot nu toe geen enkel bureau gezien waar je 17 mag zijn. Dus als iemand iets weet, hou ik me aanbevolen :slightly_smiling_face:

Whah, als ik mijn vwo-diploma heb ben ik nét 17 >.<

Wahaha dus al die reacties waren voor niks xD

Ik zou als ik jou was een jaartje gaan werken in het buitenland, au pair indd of een normale baan. Au pair is ideaal, want je huis is gelijk geregeld, en het is een ideale manier om ervaringen op te doen in het buitenland en toch geld te verdienen in plaats van uit te geven :slightly_smiling_face:

Ik wil zelf graag naar Londen over 3 jaar. Dan ben ik 21. En als het me bevalt blijf ik daar.

Ik ben 16 als ik mijn vwo-diploma heb (bijna 17)

Ooh, Londen n.n

Au pair in Londen lijkt me ook wel wat, is toch iets minder ver dan Amerika haha!
Weet iemand organisaties die dit regelen of waar je meer informatie kan krijgen?
Ik kan namelijk vooral organisaties vinden die Amerika doen (zoals http://www.activityinternational.nl/).

Ik wil dus ook graag in Londen! Precies om dezelfde reden: net iets minder ver :stuck_out_tongue:.
Maaar. ik ben dus 17 dan :frowning_face:

Ik kwam net uit op deze site:
http://www.travelactive.n…geland.html#traveldetails

Daar staat dit:
Voorwaarden van dit programma
Je bent minimaal 18 jaar en maximaal 27 jaar op moment van vertrek. Ben je 17 jaar? Dan kun jij jezelf wel aanmelden voor het programma, maar hebben wij wel een handtekening van je ouder of voogd nodig. Je hebt minimaal je VMBO-diploma. Je hebt een minimale basiskennis van de Engelse taal en je hebt aantoonbare oppaservaring. In het bezit zijn van je rijbewijs B is een pre. Verder ben je natuurlijk dol op kinderen, ben je een flexibel en enthousiast persoon en boeit Engeland jou juist omdat er zoveel verschillende culturen wonen! Jij zoekt het liever iets dichter bij huis, wat niet wil zeggen dat de ervaring minder avontuurlijk is!

Het is dus op zich wel mogelijk om te doen als je 17 bent!

Ja klopt, daar heb ik ook gekeken. Maar ik begreep daaruit dat je je op je 17e mag inschrijven en profielen bekijken, maar dat je op datum van vertrek 18 moest zijn.

Oohw sorry, dat heb ik dan over het hoofd gezien…

Haha, maakt niet uit :slightly_smiling_face: Ik blijf verder zoeken.

travel active is supergoed! ik zit daar zelf en ik ga in januari als au pair naar londen :slightly_smiling_face: ben nu 17 maar wordt in januari 18… echt superleuk!

Wat zijn jullie allemaal jong als je klaar bent met vwo. Ik zit nu in v6 en ben 0x blijven zitten en ik word volgende week al 18. :’)
En als je een goede organisatie zoekt die je helpen om au pair te worden dan is activity international echt heel erg chill. Je kunt een folder op die site bestellen over werken en reizen in het buitenland. http://www.activityinternational.nl/Au_pair_in_Amerika.aspx