wat te doen na iets ongezonds/vreetbui

Ik heb zo wel eens een vreetbui of ik pak iets ongezonds.
Ik wil het er dan zo snel mogelijk weer weg hebben want heb een ontzettende spijt,

dus wat kan ik het beste doen als het met overkomt?

Hier kan je achteraf vrij weinig aan doen lijkt mij.
Gewoon van te voren goed nadenken.

Niets, daarna het gezonde eten weer oppakken!

Je schuldig voelen heeft echt geen zin… Mensen hebben nou eenmaal de behoefte om te eten, en je hebt gegeten dus je doet je behoefte. Zo ongezond zal het wel niet zijn, een keer een zak chips ofzo maakt echt niks uit!

Eigenlijk moet je er een gewoonte van maken dan niet meteen heel veel te eten, want achteraf kun je vrij weinig aan doen. Zorg ervoor dat je gewoon regelmatig over de dag genoeg eet, zodat je niet ineens hele erge honger krijgt en veel gaat eten.

1 tip die ik je nog wel kan meegeven, geef dan niet op. Denk niet van; ik heb vandaag toch al slecht gegeten dus ik kan net zo goed doorgaan, want dan schiet je al helemaal niets op. Ga gewoon verder met gezond eten op die dag.

Dit laatste heb ik dus altijd gehad!
Maar bedankt allemaal, ik zou wel gewoon heel goed van te voren bij na denken

Heeel veel water drinken , en je gezonde voedsel weer oppakken :slightly_smiling_face:

Proberen je niet over te geven aan die vreetbui.

En anders met jezelf afspreken dat je erna gaat hardlopen. :slightly_smiling_face:

Het er weer af sporten! :grin:

Als je een vreetbui op voelt komen, ga dan even je tanden poetsen. Dan smaakt ook niks meer lekker.

Heel veel water drinken idd (maar niet meer dan 3 liter oid want dat is niet goed voor je en ook niet in 1x alles achter elkaar.) want dan neemt je lichaam minder goed de stoffen op.