Wat te doen met "vriendin"?

Hee meiden,

Ik zit al best wel een tijdje met een probleem en ik zou toch graag even jullie mening/advies willen.

Ik zit al sinds de derde bij een meisje R. in de klas en we zijn goede vriendinnen. We hebben samen de VMBO gehaald en nu zijn we samen (met nog een andere vriendin) naar de havo gegaan (zelfde school).
Ik vond het erg lastig en was de school (theorie) eigenlijk helemaal zat. Ik ging dezelfde dag nog kijken op het MBO voor een opleiding om te kijken of dat me leuker leek.
Ik had nog een week tijd om te beslissen. Ik vond het zelf een lastige keus en R was alleen maar boos op me omdat ze het dom en lullig vond. Na die week heb ik toch besloten om op de havo te blijven. Ik het begin van het jaar hebben we aangevraagd of zij bij mij in de klas mocht komen. We zouden het vandaag te horen krijgen; het is gelukt. Ik zei het heel blij tegen haar maar zij zei gelijk: maar ik wil niet weg uit mijn klas :frowning_face: ik voelde me best wel kut, niet omdat ik het wilde maar eerder zij. ze ging het regelen of ze niet meer terug kon. Ik irriteer me echt heel erg aan haar omdat zij eerst boos op mij was omdat ik (misschien) weg ging (als vriendin hoor je toch achter haar keus te staan? maar zij dacht alleen aan haarzelf). Ik weet gewoon niet meer of ik nu raar doe of zij?

Het is een beetje een ingewikkeld verhaal maar ik hoop dat jullie het snappen. Bedankt voor het lezen!

Het is niet netjes van haar om jou zo te beinvloeden in je keuze vind ik. Alsof je geen vriendinnen kunt blijven als je naar een andere school gaat.

Kies in godsnaam voor jezelf! Een vriendin hoort dat te begrijpen. Als jij alsnog naar het MBO had gewild, dan had je dat moeten doen! Nu je bent overgeplaatst zou ik naar die klas gaan en hard werken om je havo te gaan halen.

okee bedankt voor de reacties. Ik ga proberen voor mezelf te kiezen… Maar ze wilt echt altijd gelijk hebben en ik kan daar gewoon niet goed op in gaan. Echt lastig. Ze voelt zich ook altijd beter omdat ze is gevraagd voor modellenwerk en ik ‘moet’ haar kleding leuk vinden omdat ze een blogger is. Ik snap ookwel dat ik voor mezelf moet opkomen maar het is gewoon zo lastig om ertegenin te gaan ;(

Ik denk niet dat je dit een echte vriendin kunt noemen, ze gebruikt je alleen maar…
Maar havo doen is toch niet zo erg? Dan kan je over 2 jaar uit veel meer opleidingen kiezen. Denk daar maar gewoon aan en probeer je havo te halen, en laat je niet zo veel beïnvloeden door die ‘vriendin’, hoe lastig dat ook mag zijn.