Wat te doen met vriend uit Italië in Amsterdam??

Hay! Ongeveer eind December komt m’n Italiaanse vriend eindelijk naar Nederland, we hebben al een hotel geboekt en blijven 4 dagen in Amsterdam.
Nu wil ik veel met hem doen en dingen laten zien zoals museums en ook echt Amsterdam laten zien, maar ik heb echt geen idee wat er allemaal te doen is in Amsterdam… ik ken alleen de 9 straatjes om het zo te zeggen.
Ik heb al wel een beetje gekeken maar ik zou niet weten waar alles is en hoe ik daar zou moeten komen omdat ik er zelf niet woon en amper kom…

Heeft iemand tips voor wat er leuk is om te bekijken en misschien een leuk restaurantje om te eten en hoe het zit tegenwoordig met trams en de kaartjes?
Thanks alvast!

Hmm je kan een grachtentour doen samen;

http://www.canal.nl/grachtentocht-amsterdam/?utm_nooverride=1&gclid=CKfwksP0gLQCFaTKtAodcB0AvA

• Rondvaart door de grachten van Amsterdam
  • Musea bezoeken (Madame Tussaud, Rijksmuseum etc)
  • Anne-Frank huis bezoeken
  • Naar de coffeeshop :grinning_face_with_smiling_eyes:
  • Zo’n fietstochtje (Engelse mensen met een soort karretje waar je in kunt zitten. Echt heel erg leuk, heb het ook gedaan langs de Wallen)

Welk hotel zit je? Er rijden door de hele stad wel trams dus bereikbaarheid is geen probleem lijkt me.

@xCrystal, we zitten net buiten Amsterdam, bij hotel Golden Tulip!

Maar, voor de trams, kan ik dan gewoon op Centraal Station Amsterdam die kaarten kopen dat je gewoon kan reizen met de tram overal? Hoe zit dat namelijk aangezien je geen losse kaartjes meer kan kopen maar van die wegwerp kaarten etc…?

Ik denk dat je die inderdaad wel op Amsterdam CS kunt kopen maar dat weet ik niet zeker. Toen wij in Amsterdam waren en met de tram gingen gebruikte ik gewoon m’n OV Chipkaart. Kostte 1 euro ofzo. :grinning:

OMG ga naar het seks museum in Amsterdam. die zit op loopafstand van het CS.
Ik ben daar voor de gein heen geweest vorig jaar, en het is echt een leuk museum !

Dit! Wel opletten, want er zijn er 2! Eentje zit aan de Wallen en die is echt niet leuk. Voor de rest :

• Boottochtje
  • Winkelen (kaaswinkeltjes waar je mag proeven zijn altijd leuk!)
  • Musea
  • Op de Wallen lopen (altijd grappig)
  • Anne Frank museum (wel op tijd zijn)

En gewoon genieten, want ik denk dat jullie elkaar niet veel zien :slightly_smiling_face:
Buon divertimento!

Het seksmuseum is leuk! Wij zijn wel naar die op damrak geweest, was erg interessant. Ik heb op een 2meter grote piemel gezeten hahaha:’)
En maar een paar euro per kaartje! Het martelmuseum is ook leuk, trouwens! Net als the dungeons, maar daar moet je wel niet te schrikachtig voor zijn haha

En eten bij humphreys is lekker! 3-gangen menu voor 23,95, en heeeeeerlijk. Oke, meer weet ik even niet…

Als afwisseling en leuk voor hem: een rondleiding in Heineken brouwerij

Kies een aantal leuke dingen om te doen en lekker kijken waar je ergens lekker uit eten kan enzo!

je kan ook een romantische wandeling over de grachten gaan maken, en dan als alle lichtjes schijnen… <3 omg, zulke leuke herinneringen daaraan (ik woon in Amsterdam jiehoe)

Een kaartje voor de tram kost €2,70 en is maar een uurtje geldig… Die kan je gewoon in de tram kopen.
Het is wel gewoon geldig in alle bussen en trams mits je niet vergeet in en uit te checken.

Aah wat een leuke ideeën allemaal! Ja, het seksmuseum lijkt me echt grappig om hem te laten zien! Ik denk ook zeker dat ik het Light Festival ga bezoeken bij de grachten, dat lijkt me ook super prachtig.

Ik zal zeker ook kijken waar dat Humphrey’s restaurant zit en ik ga hem sowieso alle hollandse dingetjes late proeven zoals stroopwafels oliebollen en de kazen haha, thankss voor alle leuke ideetjes :slightly_smiling_face: