Wat te doen met oppassen!

Ik moet morgen oppassen, maar wat moet ik doen???
Ze wil de hele tijd buiten spelen, aangezien ze dat thuis niet kan doordat de straat al een jaar opgebroken is!!! Maar weet iemand nog leuke spelletjes voor buiten of binnen?? Alles is welkom!!

leeftijd?^^
kind van 3 of 11 scheelt nogalx]

Hoe oud zijn ze? Jammer genoeg is het nog niet echt herfst, anders kon je bladeren en andere dingen verzamelen en er iets leuks van knutselen.

Ik pas wel vaker op een jongen en een meisje van 3 en 5. Ik ga ze dan een verhaal vertellen, en zij mogen de hoofdpersonages verzinnen, de slechterikken, enzovoort. Ik vertel eigenlijk altijd hetzelfde verhaal (prins en prinses zijn gelukkig samen, prinses wordt ontvoerd, prins gaat haar redden, trouwen, en ze leefden nog lang en gelukkig.). Als je hun wat details laat verzinnen zijn ze soms al in de 7de hemel.

Bij mij is dat nooit zo moeilijk.
Hij wil altijd op Youtube filmpjes kijken over Thomas (zo’n rare trein van een progrramma :stuck_out_tongue:), stukje fietsen of met duplo zo’n hele hoge toren bouwen (dat noemt hij dan een boom xD) en dan zaagt hij dat om.

Zoiets en hij is 3 jaarxD
je kunt ook met ze naar de bieb gaan en dan een boekje uitzoeken en lezen ^^

Ohja, hij wil ook altijd dansen op kleutermuziekjes xd Dat is ook altijd leuk :stuck_out_tongue:

Voorlezen, samen kleuren, tv kijken…

bordspelletjes, knutselen/tekenen, samen koken (pannenkoeken/ cakejes enz.) samen iets bouwen (met lego/ barbies), dingen als zakdoekje leggen of verstoppertje. Doe ik altijd:P maar het hangt ook heel erg van de leeftijd af!!

ze is vier jaar! Was ik vergeten erbij te zetten! Oeps!

stoepkrijten, koekjes bakken, touwtje springen, verstoppertje, tikkertje,
kleien, trampoline springen als je die hebt, naar een dierenparkje, ijsjes maken en eten.

dit vraag ik me dus ook áltijd af. -.-
haha die van mij zijn zijn 2 t/m 5. :grin:

Hmm… 4 is een moeilijke leeftijd.
Ik heb namelijk weleens een spel gedaan met een 10jarige en 1tje van 13. Dan ging ik in de tuin een soort hindernissenbaan maken (en dan bijvoorbeeld ook ergens onderdoor kruipen, een glas water leegdrinken, met een pingpongballetje en een lepel een stukje lopen etc) (misschien een tip voor degenen onder ons die wel oppassen op die leeftijd :grinning:)

Maar goed. Ik vind het leuk om met haar koekjes te bakken, te verfen, ze vind het ook leuk om Dora te kijken, om een beetje te kietelen zeg maar, ze wilt altijd mijn haar doen (je kan ook haar haar vlechten etc).
En als ze kindermake-up heeft kan je haar misschien ook een beetje opmaken? Just for fun

Die van mij is 4 en ik ga altijd met hem in de zandbak in zijn tuin en bellen blazen, televisie kijken (hij heeft van die kindervideo’s) met al zijn speelgoed spelen, verstoppertje spelen (dan doe ik net alsof ik hem niet zie. xd) en vliegtuigje of superman spelen (hij op mijn rug.)
(: