Wat te doen met mijn haar?

Ik heb al erg lang hetzelfde kapsel. Saai, donkerblond en lang.

-Een schuine pony lijkt me erg leuk, maar dit kan niet omdat ik zo’n soort dwarrel heb. Ik heb wel een geprobeerd een schuine pony te maken door een soort ‘lok’ op een bepaalde manier te kammen, en dan die lok achter mijn oor te doen. Maar dan ging het vaak nog raar zitten en moest ik het om het half uur weer goed kammen >oftewel, dat is ook geen optie

-Verder wil ik het het liefst niet verven, MAAR misschien een kleurtje die ik eruit kan wassen (Dan kan ik dat even mooi gaan uitproberen in de zomervakantie, zodat mijn klasgenoten zich niet doodschrikken als ik op school kom omdat het mislukt is, hehe…)

-Krullen met een krultang werkt niet, het zakt er uit en beschadigt mijn haar. Ik heb het wel eens moet sokken gekrult, dat werkt echt goed! Maar om dat nou elke avond te doen… Daar ben ik te lui voor. En krullen permanent nemen doe ik liever niet. (Nieuwschierig hoe het eruitziet als je je haar krult met sokken? Dit was mijn resultaat: http://tinypic.com/view.php?pic=hx3vbn&s=6 sorry niet de beste foto ooit…)

Uh, om tot zaken te komen… Dit is mijn haar

(http://tinypic.com/view.php?pic=2igkol3&s=6)

Dit was een lang topic, maar mijn vraag is of jullie weten wat ik met mijn haar kan doen.

Ik denk zelf dat het heel leuk kan zijn om het in lagen te laten knippen, dan krijgt je kapsel wat meer beweging. Ook zou je misschien lowlights kunnen verven?
Die krullen met sokken zijn wel goed gelukt vind ik :stuck_out_tongue:

Lagen, hm, goed idee. Dat had ik vroeger wel eens, maar daar zag je weinig van. Achja, ik heb niks te verliezen :slightly_smiling_face:. Lowlights, is dat hetzelfde als highlights?

Ik vind dat je echt mooi haar hebt, ik zou er niks aan veranderen eerlijk gezegd…

Dankje :slightly_smiling_face: Maar ik begin het wat saai te vinden. Ik wil eigenlijk al heel lang een schuine pony, om het wat op te vrolijken. Maar helaas kan dat niet…

Je hebt echt mooi haar. Ik denk dat een schuine bles wel mooi gaat staan.

laagjes, geen scheiding in het midden en misschien een klein beetje korter (maar dat moet je zelf weten)
En misschien zorgen voor wat volume? Je kunt krullen laten zetten of zo

Maar je haar is wel mooi

Ik vind dat echt heel erg mooi, maar helaas kan dat niet omdat ik een dwarrel heb. Daardoor gaat het omhoog staan enzo… Heel raar :frowning_face:

Ik vind jouw haar wel heel mooi :slightly_smiling_face: misschien een schuine lok? Geen pony, wat langer.

Mijn haar valt meestal automatisch in een middenscheiding, en meer volume heb ik al vaak geprobeerd, maar dat zakt er ook weer uit (volume schampoo, even op de kop gaan staan, haha) En krullen zetten is misschien wat te veel voor me om dat permanent te hebben.

Oh had ik maar zo’n mooi haar! Misschien kun je laagjes proberen? Of dat je zo’n ‘‘V’’ laat knippen achter(:

ik heb net zulk haar :slightly_smiling_face: & een tijd terug heb ik het idd ook in laagjes laten knippen, maar dan dat de laagjes niet heel hoog al beginnen. En een schuine scheiding is een kwestie van tijd. Ik had eerst ook een rechte scheiding, en toen hij schuin ging schoot het iedere keer terug. Je moet gewoon telkens als je je haar hebt gewassen de scheiding schuin doen, op een gegeven moment gaat je haar dan daar naar staan. Succes! (en volume, mijn god, dat lukt mij ook nooit, dan moet ik het zo ongeveer gaan toeperen wil het een bos worden, maar dat is dan ook weer niet zo mooi…)

Tsja, ik weet het niet. Want de meest ‘voor de hand liggende’ dingen kunnen dus niet. Je kunt ook dit kapsel houden en gewoon veel variëren met vlechten etc. Of je kunt het heel lichtbruin verven? Is wel ‘wat anders’, maar ook subtiel. Gewoon met een spoeling van Kruidvat of zo. Moet je wel opletten dat je niet een te donkere neemt.

Mooi haar inderdaad, maar ik snap dat je een keer iets anders wilt. Je zou inderdaad lagen erin kunnen knippen of/en een schuine pony. Ook denk ik dat highlights wel mooi zijn bij jou.

Ja ik zat te twijfelen om mijn haar bruin te verven in de zomervakantie. Maar ik denk niet dat ik dat ga doen, want diep van binnen weet ik dat ik dat alleen maar wil omdat sommige mensen (o.a. mijn beste vriendin) de hele tijd zeggen dat mijn haar bruin is (alsof ik zelf niet weet wat voor haarkleur ik heb). En ik wil van dat gezeur afzijn, daarom mijn haar bruin verven. Maar ik denk dat ik dat maar niet ga doen want dan doe ik het om de verkeerde redenen.

highlights, als in welke kleur precies? :slightly_smiling_face:

Misschien bruine kamstrepen? :slightly_smiling_face: En vooraan schuin snijden zodat het een beetje gaat krullen, dat staat ook altijd wel speels!