Wat te doen met kerst....?

hoi meiden,

Het duurt nog lang, maar ik zit nu al na te denken over kerstmis. Het is altijd zo’n gedoe, de hele middag gedwongen bij je familie zitten en dan staan er een paar mensen de hele avond in de keuken eten te maken. ← zo denken mijn moeder,tante en oom erover. (ze zijn nu toevallig hier, vandaar) Ikzelf vind kerst heeerlijk, maar ik zou ook graag wel eens erop uit willen gaan met kerst! Alleen zijn veel dingen meestal dicht rond die tijd.

Heeft iemand een leuk idee? en dan niet gewoon een wandeling, want dat doen we elk jaar wel. Ik wil graag echt een leuk uitje, ik zat te denken aan een kerstmarkt ergens in Duitsland, maar wat is de leukste plaats om naartoe te gaan?

Edit: We hebben alleen 1e kerstdag, want die dag daarna ga ik naar de familie van mijn vaders kant. (:
Thanks!

Disneyland Parijs schijnt erg leuk te zijn met kerst, maar ik weet niet of dat te ver is? Verder zijn kerstmarkten ook altijd erg leuk. Ken iemand die in Munchen was geweest en dat vond ze erg leuk. Succes!

Kerstmarkt moet je eigenlijk voor kerst na toe gaan, ik ben een keer in munchen geweest. Maar wij gaan altijd uit eten, dat is altijd erg gezellig!

Ik ga even voor je nadenken. Ik heb dit probleem zelf namelijk nooit, want ik vier het gewoon met mijn ouders + broertje en heeeeeeel soms mijn oma. Gewoon gourmetten + kinderchampagne drinken etc.
Kerstmarkten schijnen heel leuk te zijn, maar ik heb geen idee in welke plaats. Je kan ook naar een restaurant gaan, kan ook gezellig zijn!

ik ging ooit naar een kerstmarkt in oldenburg, in duitsland!
is echt leuk, alleen is dat vaak al in eindnovember begindecember

@simplythebest: Hmm lijkt me super, maar ik denk dat mijn moeder het te duur gaat vinden. dan zitten we ook nog met het probleem dat we alleen 1e kerstdag hebben, want de volgende dag heb ik weer andere familie! (ik zal het even in de beginpost zetten).

@READMYMIND: ooo das jammer. Ja, uiteten lijkt mij ook leuk, maar dan moet je toch altijd heeeel lang wachten op je food?

@Pevensie: thanks, ik vind gourmetten ook heel gezellig inderdaad~!

ja je mag met tweede kerstdag wel op mijn verjaardag komen haha :’)

Wij gaan altijd uit eten met kerst. Wacht niet langer op mijn eten als anders hoor!

Kerstmarkt in Keulen is leuk :slightly_smiling_face:

Ik ben vorig jaar met kerst gaan bowlen met de hele familie, haha (: Wel een beetje onhandig met de jurk die ik aanhad, maar het was wel gezellig. En daarna gewoon thuis eten.

Meer meer meer!

christmas shopping @ london!

Ik ga met kerstavond altijd naar mijn vader, stiefmoeder & broertje, dan komen ook mijn stiefzus, haar vriendin en dochtertje, mijn opa en oma en mijn stiefoma zegmaar… Dan gaan we meestal gourmetten of ze bestellen zo’n lopendbuffet ofja ik noem het zo omdat het eten dan gewoon op het aanrecht staat en we het zelf opscheppen zoals bij een lopend buffet. Dan gaan we gezellig cadeautjes uitpakken enzo.
Eerste kerstdag gaan we meestal uiteten met de familie van mijn vader. Ook altijd heel gezellig en dat wachten valt echt mee hoor, ze hebben dan speciale menu’s waaruit je kan kiezen en je meestal moet je vooraf dan ook al kiezen wat je dan wilt eten, dus ze zullen het voor een groot deel al op voorhand klaarmaken. Of er zijn lopende buffetten, daarbij moet je soms wel wat langer wachten.

Tweede kerstdag ga ik naar mijn moeder en dan ga ik daar lekker eten met mijn moeder en zusje, afgelopen jaar hebben we bij mijn oom en tante gegourmet omdat mijn moeder nog geen eigen huisje had, maar dit jaar heeft ze dat wel en wil ik (misschien samen met mijn zusje, maar die is nog erg jong) wat lekkers in elkaar gaan flansen haha…

Ik ga toch maar eens uiteten voorstellen… dan voelt het ook alsof mn outfit de moeite waard is, als meer mensen het zien :’'D up

!!! xD haha jaaaaa. dat heb ik ook!
als je er goed uit ziet moeten anderen het wel zien :stuck_out_tongue:

Ik ga ook meestal brunchen/dineren met mijn familie, meestal in een restaurant en soms ook gewoon thuis. En als je op je eten wacht klets je gewoon bij toch?(:

kerstmarkt in oldenburg is zeker een aanrader. Ook helemaal niet duur!
Ik woon niet in het westen, maar voor mij was het 19 euro!

De efteling.
Dat is zo mooi dan als er sneeuw ligt. Je kan er van alles doen, en ook nog die atracties. Leuk voor jong en oud haha

De kerstmarkten zijn niet open met kerst die mensen vieren ook kerst neem ik aan.
Hier in Aken gaat de 23e dicht dus ik neem aan dat alle andere ook dan weer dichtgaan.

Misschien disneyland of de efteling?
Of een echte kerstfilm kijken met z’n alle.

Met hoeveel ben je? Zijn er veel kinderen? Met mijn familie zou ik nooit een uitje kunnen plannen, want we zijn met te veel.