wat te doen met feest

Hallo iedereen, sorry voor het lange verhaal maar ik moest even mijn frustraties afschrijven en ik hoop iets advies hierbij te krijgen…

Ik heb sinds 4½ maand een vriend. Het ging heel goed tussen ons, tot hij over een feest begon. Voordat wij iets kregen had hij al de allergrootste verhalen over een feest, wat 1x per jaar is. Iedere keer is hij helemaal ladderzat, zit hier en daar te flikflooien met meisjes, kan hij zich nooit meer iets herinneren van wat hij nou precies gedaan heeft en hij doet gewoon de gekste dingen. Het feest is van zijn stad en een paar dorpen eromheen, met dus erg veel sletterige meisjes.

Nu is het probleem, het feest is deze zaterdag en zondag. Het eerste wat hij zei, toen hij voor het eerste keer over het feest vertelde 1 maand geleden ‘Het feest is echt geweldig, maar je mag niet mee, ik wil je er niet hebben met wie ik ook ga.’ In eerste instantie zou hij alleen gaan met 4 vrienden uit zijn klas en daar kent hij dan iedereen uit zijn stad. Van zijn vrienden uit de klas kan ik met 3 echt supergoed opschieten en ze zijn ook wel vrienden van mij, we gaan vaak ’s avonds vaak ook naar het cafe en uit etc.

Hij heeft redelijk wat ervaring met vreemdgaan. Met zijn eerste vriendin is hij vreemdgegaan met zijn ex. Terwijl hij met zijn ex had, is hij bijna vreemdgegaan met een klasgenoot (lees; lippen praktisch tegen elkaar aan, doordat hij zich op het laatst bedacht net niet gezoend) overigens ook nog op het feest wat dit weekend is. Ook flirtte hij wanneer hij dronken was met andere meisjes, en zat hij bij zijn examenfeest aan de tieten en kont van iemand anders, terwijl hij nog steeds een relatie had met zijn ex. Nu kan je je afvragen waarom ik iets met hem heb, aangezien hij klinkt als iemand die niet te vertrouwen is. De relatie tussen hem en zijn ex liep erg slecht, altijd ruzie en zij verwaarloosde hem heel erg. In de tijd dat wij iets hebben heeft hij niet naar een ander omgekeken.

Misschien klink ik nu heel egoistisch en aanstellerig, maar ik snap echt niet waarom hij tegen mij zei dat ik absoluut niet mocht komen. Ik vind dat nogal overkomen als ‘ik wil vreemdgaan’ (waar hij dus ervaring mee heeft). Als hij had verteld dat het een stadfeest was waar hij met een paar jongens heen zou gaan, zou ik het goed begrijpen, en vrijwillig niet meegaan, omdat het iets is wat van ‘hem’ is. Door de manier waarop hij het zei vertrouw ik het echt niet. En zodra ik erover begin wordt hij zonder reden boos.

Dit weekend was hij bij zijn zus, en was ik met 3 van zijn vrienden het cafe in. Een van zijn vrienden had me uitgenodigd om mee te gaan, waarop er een verbaasde reactie was dat ik absoluut niet mee mocht, hij vond het belachelijk. De andere vriend vroeg meteen daarna of hij mijn vriend in de gaten moest houden ‘omdat hij niet te vertrouwen is’. En de laatste vriend snapte er ook helemaal niets van… Nu blijkt ook nog eens morgen een feest van zijn examenklas van vorig jaar bij hem gehouden te worden, vervolgens mag wel iedereen gezellig mee naar het feest, maar ik niet.

Nu ben ik de afgelopen week heel vaak boos tegen hem geweest, en hem laten merken dat ik er echt niet blij mee ben. Iedereen uit zijn klas mag mee,maar zijn vriendin, ho maar… Hij heeft ook geen duidelijke reden. Nu is hij vandaag opeens bijgedraaid en kan hij niet meer zonder mij naar het feest. Ik snap hem echt niet meer. Waarschijnlijk is hij van mening veranderd omdat ik zo boos op hem was. Maar hij nodigt me dus niet oprecht uit omdat hij het wil, maar omdat ik het wil. Ook doet hij alsof hij nooit heeft gezegd dat ik niet mee mag…

Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, na alle verhalen over het feest van hem en zijn vrienden. Er zijn twee opties Niet meegaan (wat hij waarschijnlijk veel liever heeft) en zelf de twee hele avond zitten te stressen en bang zijn of hij iets bij een ander meisje zou gaan doen, waar de kans er zeker van bestaat… Of wel meegaan. Ik weet dat hij dit liever niet heeft, ookal geeft hij het nu niet meer toe. Ik kan hem dan ook zelf in de gaten houden, maar voel me dan zo’n controlfreak. Als ik meega, kan het of heel leuk worden, maar het kan ook tegenvallen. Dat zijn hele avond, zijn geweldige feest, volledig verpest wordt, doordat ik er ben als een soort 5e wiel… Dat wil ik ook niet, en ben nu volledig verward. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen…

Ga met je eigen vrienden naar dat feest. Kun je hem zien en je eigen ding doen.

Lol, als je sowieso al weet dat hij zo’n geschiedenis heeft, waarom neem je dan met hem :’)
Je weet hoe hij is, dus je weet dat hij vreemd kan gaan. En natuurlijk hoop je altijd van: Dat doet hij niet bij mij… Maarja hij heeft het bij zijn exen ook gedaan.
Dit had je kunnen verwachten sorry.

Is dat dat feest in veenendaal?

En wat maxime zegt, ga met je eigen vrienden naar dat feest. Ik vind het echt sneu voor je dat hij je zo lullig behandeld, maar ik denk dat je wel had kunnen weten dat hij zo is na wat hij die andere meisjes aan heeft gedaan

@maximelicious Dat was mijn plan, helaas kunnen/mogen mijn vriendinnen allemaal niet. Ook is het stuk niet te doen op de fiets, en kunnen we geen van allen autorijden.

@CHMCL Hij heeft inderdaad geen goede geschiedenis. Zijn ex behandelde hem wel als een stuk grof vuil, totaal geen aandacht en liefde, alleen maar heel gemeen en kleinerend tegenover hem, dat valt nog te begrijpen dat hij dan vreemd gaat, ook duurde de relatie hierdoor maar 1 tot 1½ maand. We hebben voor we iets kregen het er ook uitgebreid overgehad. Hij weet ook dat er voor hem geen tweede kans inzit zodra hij iets verkeerds doet. Zijn vakantie in Lloret de Mar is hij zonder vreemd te gaan doorgekomen (mijn beste vriendin was steeds bij hem dus dat weet ik zeker)

Het feest is trouwens niet in Veenendaal

‘Zijn vakantie in Lloret de Mar is hij zonder vreemd te gaan doorgekomen (mijn beste vriendin was steeds bij hem dus dat weet ik zeker)’

Serieus. Hij zou het niet eens moeten overwegen om vreemd te gaan. Ik denk niet dat dit een goeie jongen voor je is.

Mijn vriendje is soms ook zo, herken het wel.
Hij wilde dit weekend ook met vrienden naar 't Dorpsfeest en ik moest maar niet meegaan want dat zuupen en lallen met mannen onder elkaar was voor meisjes niet leuk.
Kortom, zeg dan dat je me er niet bij wilt hebben dan er omheen praten.
Enige voordeel dat ik heb, hij is te bang om vreemd te gaan.

In jouw geval zal ik het voor nu zo laten.
Ga zelf met vriendinnen op stap zodat je afleiding hebt.
Ken je iemand die ook gaat? Vraag diegene als backup om af en toe te checken wat hij uitspookt. En spreek hem erop aan, dat als je lucht krijgt van vreemdgaan dat je weg bent.
Aan hem de keus!

Ik kan mijn vriend er wel in herkennen. Voorgaande relaties is hij ook vreemdgegaan, en net als bij jouw vriend, waren die relaties niet erg serieus met veel problemen waardoor dat gebeurde.
Wij hebben nu bijna een jaar iets en hij heeft ook geen enkele keer iets gedaan met andere meisjes. Een jongen hoeft dus niet perse jou net zo te behandelen als zijn ex.

Verder denk ik dat wat Kraplapje hierboven zegt heel verstandig is. Iemand hem een beetje in de gaten laten houden, en zelf lekker uitgaan en niet aan hem denken!

Misschien kun je met hem meegaan maar neem je zelf ook nog een vriendin mee

Met zijn eerste vriendin is hij vreemdgegaan met zijn ex

Hoe kan iemand vreemdgaan met een ex als het je eerste vriendin is ?

‘Het feest is echt geweldig, maar je mag niet mee, ik wil je er niet hebben met wie ik ook ga.’

Dat hoeft mijn vriend niet te proberen ;p.

Ik heb gelezen tot aan het stukje waarin je verteld hoeveel hij vreemdging in vorige relaties…

Een slechte relatie is NOOIT een excuus om vreemd te gaan. Wie weet is dat wel dikke bullshit om zichzelf beetje beter voor te doen bij jou… ( ik ken zo’n gozer die ook zulke verhalen zegt tegen meisjes, maar wat totaal anders is geweest )

En als ik nog een vriend had, naja even kijken hoe het met mijn ex dan ging, dan zou hij dat ECHT NIET moeten proberen tegen mij te zeggen dat ik absoluut niet mee mag.

Sorry, ik heb geen tips voor je met dat feest… Want ik zou zelf niet in een relatie willen zitten met zo’n gozer…

Ik zou zo boos op hem zijn eh.

-