wat te doen met ex?

Hoi meiden, dit wordt een heel lang verhaal, dus bedankt voor jullie tijd alvast.

Ik had dus voor een half jaar een vriend. Dit is nu een maanden en ongeveer twee weken uit. We hadden wel eens ruzie over dingen maar dat kwam wel weer goed. De laatste maand van de relatie heb ik hem echt slecht behandelt, ik ging hem jaloers maken met andere jongens en gaf hem te weinig aandacht. Waarom ik dit deed weet ik niet precies, maar waarschijnlijk omdat ik hem ook twee keer betrapt had op berichten van andere meisjes die je als vriendin niet wilt lezen. De week voordat het uitging had hij nog gehuild(wat ie niet snel doet) omdat hij dacht dat ik het uit zou maken, dat deed ik niet. Met valentijn was het super gezellig, en hij zei dat hij het ook geweldig vond. Maar die vrijdag kregen we weer ruzie, en dat was voor hem de druppel dat híj het die zaterdag uit maakte.

Pfoe wat was ik hier kapot van, ik had zoooo’n spijt van hoe ik hem had behandelt. We zagen echt gewoon een toekomst met zn tweeën en hadden het gevoel dat we bij elkaar hoorde. Hoe kon hij het uitmaken terwijl hij die week daarvoor nog moest huilen dat ik het uit zou maken?

Ik was zo overstuur dat ik uit de auto ben gestapt en naar huis ben gelopen, daar ben ik in de middag toch een gesprek met hem aan gegaan over whatsapp, dat viel bij hem nogal verkeerd… uiteindelijk toch goed afgesloten.

Elke dag huilen om hem, diep ongeluk, ik kon nergens meer van genieten. Een week nadat het uit was ging ik naar Spanje, toen kreeg ik van hem een smsje dat hij hoopte dat ik een leuke vakantie zou hebben en een goede reis enz. Daarna moest ik wachten bij de gate en zag ik dat hij op whatsapp online was dus toen nog een klein gesprekje gehad, gewoon normaal. Een maand later, (nog steeds niet helemaal over hem heen, geen contact meer gehad) heb ik aan hem gevraagd of hij een keer als vrienden wat wilde drinken. Hij had hier geen behoefte aan en was gewoon helemaal klaar met mij, wilde me niet meer spreken en niet meer zien. Weer mijn hart gebroken.

Maargoed, ik ben geen stalker en heb hem met rust gelaten. Ik ben gaan daten met andere jongens en dacht over hem heen te zijn. Hij was mijn eerste ‘echte’ zeg maar dus ik baal zo erg dat hij niet gewoon vrienden wil zijn. Ik heb altijd het idee gehad dat ik niet opgeef en hem gewoon terug wil. Geen een jongen kan mij geven wat hij mij gaf. Nu een maand en twee weken verder, ben ik opnieuw kapot. Ik weet niet meer hoe ik hem terug kan krijgen, of dat nog wel kan. Ik wil hem gewoon nú smsen, maar ik ben bang dat hij me dan gewoon gaat negeren.

What to do?

Ik zou zo’n jongen nooit meer terug willen! Het komt allemaal goed, duurt gewoon even voordat je eroverheen bent! Je eerste echte is het ergste, vaak!

Niet doen. Klinkt heel bot maar hij heeft gezegd dat hij niets anders meer met je wil en dat hij klaar met je is. Als hij terug smst/whatsappt krijg jij een soort van valse hoop en als hij je echt terug wil, dan zou hij wel beginnen met contact zoeken. Het klinkt heel lullig, maar ik zou het gewoon maar laten gaan.
Het is helemaal niet raar dat je er nog niet overheen bent hoor… Dat duurt bij de een langer dan bij de ander. En ook al ga je daten, het is logisch dat geen andere jongen jou kan geven dan wat hij deed, want je bent nog niet over hem heen.
Pas als je echt goed over hem heen bent, dan zul je zien dat andere jongens ook kunnen geven waar jij behoefte aan hebt.

Hij heeft aangegeven dat hij klaar met je is, dus ik denk dat het alleen maar averechts zal werken als je weer contact met hem zoekt. Mocht hij nog behoefte hebben om met je te praten, zal hij dit waarschijnlijk dan zelf wel aangeven.

Probeer andere leuke dingen te doen en vooral: geef het tijd. Ik vind persoonlijk een maand nadat het uitging alweer opnieuw gaan daten een beetje snel. Dan voelt het misschien even alsof je over hem heen bent, maar het verdriet krijg je later toch nog wel. Dus probeer het eerst even wat tijd te geven en écht over hem heen te raken, en je daarna pas te storten op andere jongens.

Succes ermee!

Ik heb gewoon het gevoel dat alles mijn schuld is waardoor het erover heen komen nog moeilijker wordt, ik geef toe dat ik nu heeel veel dingen van hem idealiseer maar kan er niks aan doen :frowning_face: Ik wilde over twee weken naar de kroeg waar hij altijd komt, maar zou dat een slecht plan zijn? Ik hoop dat als hij me ziet, spijt gaat krijgen of iets…

Ik zou hem niet meer smsen als ik jou was. Nu denk je zo, dat er geen andere jongen is die jou kan geven wat hij jou gaf, maar die zijn er wel, vast nog wel betere jongens die jou niet gaan dumpen. Het is niet zomaar natuurlijk uit gegaan, en je geeft aan dat er regelmatig ruzie was… Als je weer contact zoek denk ik dat je uiteindelijk jezelf er meer pijn mee gaat doen. En ik begrijp dat hij geen vrienden wil zijn, ik zelf geloof er ook niet in. Ze zeggen wel eens; Het uit maken en zeggen “we kunnen wel vrienden blijven” is het zelfde als zeggen “je hond is overleden, maar we kunnen hem wel houden”. Ik ben het daar eigenlijk mee eens. Ik heb 4 jaar met mijn ex gehad, en toen we contact hielden om vrienden te blijven deden we onszelf alleen maar pijn. Nu heb ik het contact een paar maand terug verbroken, en heb mij nooit beter gevoeld

Dit probeer heb ik dus ook met mijn ex, wij hebben 3 jaar gehad en ik heb het 5 maanden geleden uitgemaakt, hij wilde niks meer met me te maken hebben en ik probeerde het over me heen te zetten, ook al wilde ik wel nog gewoon contact met hem blijven houden. Maar dat is gewoon een manier van jongens om over een meisje heen te komen. Mijn ex bleef nog soms contact zoeken en ook ik heb zo stom als ik was toch contact gezocht met hem terwijl hij dit eigenlijk niet wou… Wij spreken wel nog steeds af ongeveer 1 x in de week en kijken nu gewoon waar het heen gaat…

Ik zou je adviseren om hem inderdaad met rust te laten omdat hij hier om vraagt, omdat dat de manier is waarop hij je wilt vergeten, je uit zijn gedachte wil zetten (zo denken jongens namelijk, geen contact is weg uit me gedachte).
Ik weet niet wanneer je hem voor het laatst heb gsmst? Maar je zou hem misschien kunnen vragen om nog voor de laatste keer af te spreken, om te kijken of er nog iets is, of om het goed af te sluiten. En accepteer dan zijn beslissing

Zou ik niet doen… Deed ik ooit ook eens toen het uit was met mijn ex (daarna hebben we nog wel weer relatie gehad) maar zag hem daar toen zoenen met een ander. Probeer niet hem expres op plekken tegen te komen, dan maak je het voor jezelf alleen maar moeilijker. Been there…

Toen het uit ging met mijn eerste vriendje dacht ik ook dat alles mijn schuld was, maar nadat ik over die liefdesverdriet heen was, kwam ik erachter hij ook een grotendeels schuld had, hij wou het alleen toeschuiven naar mij!!
Je kunt best naar die kroeg gaan, maar dan lekker met je eigen vriendinnen en lol maken! Je moet er niet heengaan om hem te laten zien dat hij spijt moet hebben, dan verpest je je eigen avond!

kwam je daar eerst ook met hem of met je vriendinnen toen het nog aan was? want anders is het een beetje raar als je daar ineens wel komt terwijl het uit is,
maar wanneer hij je ziet zal hem dat zeker wel raken, dat weet ik zeker

De laatste keer dat ik contact had was twee weken geleden, toen vroeg ik dus of hij wat wilde drinken als vrienden. Ben bang dat als ik het nu weer vraag om het goed af te sluiten dat ik dan weer een nee krijg :frowning_face:

Maar jullie zeggen dus, er over heen komen, hem niet spreken, niet proberen tegen te komen, en wachten tot hij weer wat zegt en anders ga ik het over een jaar wel weer proberen ?

@xinlove nou eigenlijk alleen met hem, maar de mijn beste vriendin heeft nu een vriend die daar altijd komt en ik ga meestal met hun uit dus ik denk dat dat niet zo raar is dan…

Dan zou je er wel heen kunnen ga! Maar ga er dan wel heen om met je vriendinnen af te spreken :slightly_smiling_face: misschien kun je hem dan proberen aan te spreken wat later op de avond?

Volgens my snap je het helemaal niet ?! Hij is toch klaar met je, dan moet je het gewoon NOOIT weer proberen, klinkt hard maar je moet toch echt afleiding zoeken en over hem heen komen!
Ga leuke dingen doen met vriendinnen! Verwijder hem uit je telefoon en social media zodat je hem niet kunt aanspreken en zeker niet op de plekken komen waar hij komt, tenzij je er normaal wel komt dan moet je het niet gaan vermijden!

Als hij je dan alsnog terugwilt, dan merk je dat vanzelf wel toch?

Okee! Als ik er over twee weken meer over heen ben, ga ik erheen. Ik wil namelijk iets beter in mn vel zitten dan nu, zodat als ik hem wel met een ander zie (wat ik niet verwacht) niet ga janken ofzo :stuck_out_tongue:

Ik snap inderdaad wat iedereen zegt! En dat is ook het beste om hem te laten en er zelf ook proberen over heen te komen door afleiding te zoeken!
Maar ik zit/zat in hetzelfde schuitje dus snap dat het lastig is!

Echt heel erg bedankt voor alle advies, ik hou jullie op de hoogte over het uitgaan!

Pff :frowning_face: ik ben er vandaag achtergekomen dat hij dus een week nadat het uitging al met een ander ging en zijn beste vriend allemaal onzin over mij lult :frowning_face: ik wil daar alsnog heen zodat die vriend stopt, maar ik weet niet wat ik met mn ex aan moet…

ik zal me er niet veel van aantrekken wat zijn vriend zegt ik heb namelijk een ex van me die me helemaal kapot wil maken en ik trek me der weinig van aan en heb nu zelfs ook weer een paar liefdesproblemen, als je het echt zo erg vind dan moet je gewoon die vriend er op aan spreken en gewoon je ex laten. en het kan zijn dat ze nieuwe relatie gewoon erg nep is hoor dat hij haar heb om je te vergeten