Wat te doen met een saaie muur die je niet mag verven?

Hallo!

Binnenkort verhuis ik naar een nieuwe kamer, maar helaas mag ik er niet verven of behangen, maar ik wil wel tenminste één muur veranderen. Het kan me niet gek genoeg zijn, dus wie heeft er nog leuke ideeën? Of tips of kritiek op een van mijn ideeen?

Dit zijn mogelijkheden die ik al bedacht had:

• Een mooi doek langs de muur strak hangen. (hoe kan dat het best? Waar koop je dat?)
  • Behang ophangen (met spijkertjes vast, misschien verschillende soorten naast elkaar)
  • Een ‘muur’ van planken maken en die dan behangen.
  • Allerlei oude platenhoezen opplakken (lijkt me super, maar waar haal ik die goedkoop vandaan?)
  • Allemaal posters ophangen(maar waar haal je mooie vandaan? ik ben ook niet zo van de modeposters of cheap bandposters a la hitkrant)
  • Bamboematten langs de muur (ook erg leuk, maar mn bed staat er wel tegenaan, dus als het moet niet gaan afbrokkelen…)

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom, het gaat echt om een studentenkamer, dus het moet zo efficiënt mogelijk voor zoveel mogelijk spullen.

Allemaal foto’s en plaatjes ophangen. Tenminste, dat doe ik.
Helemaal bovenaan hangt deze zin "They are watching you!!’ en dan met een bril erbij met ingetekende ogen (diegene op mn plaatje) de letters zijn dan uitgeknipt uit tijdschriften.

Of je kleurt um.
Of je maakt een tekening en kleurt die in (als je goed kan tekenen)

Muurstickers ?

Kijk eens in de kringloopwinkel !

Of op rommelmarkten, daar heb je superveel LP’s voor bijvoorbeeld maar ¤1,- per stuk!

Ja Idd ! Of garageverkopen ( weet niet of dat in Nederland bestaat ).

Bij EXPO hebben ze wel heeeele mooie posters, ik heb nu wentworth miller best wel groot op mijn lege muur hihi :flushed:

waarom mag je niks aan doen?

Heel veel fotolijstjes met leuke ansichtkaarten erin ophangen.

jaa expoo daar haal ik mijne ook vandaan, ze hebbe altijd van die mooie foto posters als je snapt wat ik bedoel…

Bedankt voor de reacties allemaal! :laughing:

Ik zal gaan kijken voor platenhoezen bij de kringloopwinkel, rommelmarkten en garageverkopen! Hopelijk kan ik er meerdere samen goedkoop aanschaffen, wat als ik mn hele muur vol wil wordt het voor 1 euro per stuk alsnog duur (ja ik ben student :stuck_out_tongue:)

EXPO ga ik ook kijken, ben benieuwd.

Miiamore, klinkt erg leuk, maar hoe heb je de plaatjes verzameld? Ik ben bang dat dat nog héél lang gaat duren namelijk. En ik weet ook niet of ik erg lang in deze kamer blijf wonen.

Muurstickers wordt lastig denk ik, de muur is ook niet helemaal vlak (juist helemaal bobbelig), maar misschien wel leuk voor een kast/spiegel.

Fotolijstjes met ansichtkaarten is ook leuk, maar ik heb niet zo veel leuke ansichtkaarten xD Kopen kan ook nog natuurlijk… (:

blowingbubbles, ik mag niks verven omdat dit een gehuurde (studenten)kamer is en de mensen waarbij ik dus in huis wonen willen niet dat ik het verf. Helaas.

Ik heb oude klassenfoto’s en kinderfoto’s van mezelf. Een kaart van Audrey hepburn, breakfast at tiffany’s uit denemarken, een kaart van een londense bus uit londen. een tekening van winnie the pooh die ik ooit gemaakt heb en een ander van een meisje. Twee modeillustraties uit een tijdschrift en nog een aantal dingen.
Dus naja, die foto’s komen echt overal vandaan.
Maar er zijn nog best veel dingen die ik op wil hangen. Certificaat van stijldansen, een paar mooie verjaardagskaarten, twee tekeningen die mn oppaskindjes gemaakt hebben etc.

Ik heb even een foto voor je gemaakt

http://i38.tinypic.com/2db2fec.jpg

Zoals je ziet hangt mn muur niet heel vol, maar dat kan dus veel voller xD

koop goedkope fotolijstjes bij de action/xenos. Dan kun je die in allerlei kleuren schilderen.
Of je doet allemaal heel simpele lijstjes. En dan haal je bij doe-het-zelf winkels van die behangstaaltjes. Kun je er dan in doen. Is ook leuk als je bijvoorbeeld de ene als achtergrond doet, en dan uit de andere simpele figuutjes knipt. (silhouetten van schoenen, katten, wolkjes, bloemen enzovoorts.)

Hoop dat je daar wat aan hebt ^^

stomme mense! nja maak er een foto van als je het allemaal hangt!

Ik zou gewoon de wand vol hangen met allemaal dingen, zoals bij Miiamore, dus met foto’s, tekeningen, kaarten, diploma’s etc. Of een paar grote posters.

Ook leuk: van die zweef planken vol stouwen met kitcherige dingetjes.

-muurstikkers (ikea)

• planken aan de muur maken en daar allemaal fotolijstjes opzetten.
  • Mooie teksten in het groot uitprinten en die op de muur plakken
  • en uhmm, uit hout een groot figuur zagen, bijvoorbeeld de omtrek van een tsja ik zeg maar wat Hartje ofzo? en die verven.

Succes!

Beplakken met lp’s :ok_woman: !

Ik mocht mijn muur ook niet beschilderen.
Ik heb een heel groot karton gezocht, en die beschilderd met allemaal woordjes en figuurtjes :slightly_smiling_face:
Miss. een idee? :stuck_out_tongue: