Wat te doen met een egoistische vriendin...

Hallo Girlscene lezers :slightly_smiling_face:.

Ik heb een probleem laatst ben ik er achter gekomen dat een vriendin van mij erg egoïstisch is.
Ze denk in veel laten en doen aan zichzelf. Ik heb dit haar al een keer verteld. Maar ze gaf aan dat ze zichzelf niet egoïstisch vond. Hoe kan ik zorgen dat de dezen eigenschap door krijgt?
Ik merk dat me er laatste tijd erg aan erger en de vriendschap steeds minder wordt…

een aantal voorbeelden

• Het rooster is door de docenten veranderd mijn rooster was beter geworden die van haar slechter. Werd ze boos op mij omdat zij nu later thuis is. terwijl ik er niks mee te maken had.
    -We spreken af zegt ze op laatste moment af, omdat ze liever naar haar vriend wilt.
  • Haar bus komt om 10:15 en 10:45 aan ik zou haar met de auto ophalen van het station om 10:30 zodat we op tijd op school waren (incl. file). Verwacht ze dat ik om 10:15 er ben anders moet zij een kwartier langer wachten. Dat houd in dat ik dan op school langer moet wachten. Daarnaast breng en haal ik haar elke dag van station wat al voor mij één uur extra reistijd kost.

Ik hoop dat iemand advies heeft want ik vind het verder een super aardige meid. Hoe kan ik zorgen dat ze doorheeft wat ze aan het doen is. Zonder dat er ruzie of iets komt…

Bedankt voor het lezen alvast
(sorry voor eventuele spelfouten)

Dit, sorry maar daar moet je echt mee stoppen want is ze überhaupt wel dankbaar dat je dat doet?

Ik zat er ook over na te denken om het rijden te stoppen, omdat ze niet echt dankbaar is ofzo dat ze mee kan rijden. Maar ben dan bang om een vriendin kwijt te raken.

Als ze verwacht dat jij blijft rijden en dan boos wordt als je stopt is het geen goede vriendin sorry. Ze moet dit niet verwachten jij doet dit omdat jij een goede vriendin bent. Natuurlijk kan ze het vervelend vinden maar als ze boos wordt dan is ze echt verschrikkelijk ondankbaar.

Ja daarin heb je gelijk WinterSoldier. Ik ga het morgen aangeven :slightly_smiling_face: dankje

Als ik je voorbeelden zo lees vind ik dr inderdaad ronduit asociaal.
-jij bent niet degene die de roosters maakt, waarom dan boos worden op jou? (Waarom uberhaupt boos worden?)
-en afspraak verzetten omdat je ziek bent of er iets belangrijks tussendoor komt ok, maar liever bij dr vriend zijn vind ik een erg lullige smoes om jou af te schepen. Dan gaat ze maar lekker de volgende dag naar dr vriend toch?
-ze moet verdorie blij zijn met een lieve vriendin die haar wil halen en brengen, gaat ze nog eisen stellen ook?!

Ik weet dat het erg makkelijk klinkt zo, maar dit is geen goede vriendin, ik zou daar echt een keer over praten. Ik vind dat ze haar houding flink moet veranderen, en zo niet dan snap ik dat het rot is omdat je dr kent, maar dit is geen vriendin te noemen. Vriendschap moet altijd van 2 kanten komen