Wat te doen met een 1,90 bij 2.50 kamer ??

Hooi hooi!!

Zoals ik al las zijn er meerdere topics over inrichtingen van kleine kamers!
Maar tot zover ik kon zien niemand met mijn probleem… dus ik dacht; er zullen vast een hele hoop mensen op deze site zitten die hartstikke creatief zijn en mij misschien kunnen helpen met nieuwe ideetjes!

Vanaf 1 aug. krijg ik de sleutel van mijn nieuwe kamer. Het zijn 2 kamer 1 van ongeveer 15 m2 en 1 van ongeveer 5m2. Mijn probleem gaat vooral om de laatste kamer. Als je de kamer binnen loopt zijn de muren links | en rechts | 2,50 de muur tegenover je - is 2,10 (waarvan ongeveer 40 cm vanaf gaat omdat er een wastafel in staat). Ook zit in deze muur een raam. Ik wil sowieso een 2 persoonsbed, deze wilde ik het liefst in de breedte zetten dus in de 2,10 lengte, maar omdat ik maar 1,70m over houd gaat dat niet. Als ik mijn bed nu in de lengte zet met het hoofdbord tegen het raam, staat mijn bed voor het raam waardoor veel licht verloren gaat… en eigenlijk moet ik ook nog ergens mijn kleren kwijt haha. Wie heeft hier tips voor?? zit echt al paar weken te denken en te denken naar een andere optie… dus als je me hiermee zou kunnen helpen zou t echt top zijn:D. (ps; een hoogslaper vind ik niet echt uitnodigend om te slapen, het is een slaapkamer dus het bed mag best overheersen;) ).

Ik kan niets anders bedenken dan een hoogslaper, zo kan je de ruimte optimaal benutten, maar je geeft zelf al aan dat je dit niet een goed idee vind.

Je kan een tweepersoonsbed kopen met daar onder lades waarin je je kleren kwijt kan.

Een hoogslaper kan best uitnodigend zijn, als je het bed mooi opmaakt en de aandacht erop vest.

En ik had ook een keer een slaapkamer gezien waar een bed zonder pootjes aan de muur was vastgeplakt. Zag er best raar uit, maar dan heb je wel weer wat meer ruimte.

je hebt van die hoogslapers met bureau er onder of kasten :slightly_smiling_face: ik denk ook dat dat de beste optie is ;d

Misschien zo’n bed (1 of 2 persoons) met lades zoals cookiemonsterrr zei.
En anders de hoogslaper zoals xARMANI zei.

ik vind persoonlijk hoogslapers altijd zo kinderachtig en lelijk klinken.
maar omdat het hier genoemd werd ging ik even googlen en deze vind ik eigenlijk best gaaf! het lijkt me nogsteeds wel onhandig maarja.

http://www.decofinder.com/img/331/331827.jpg

Haha, ik wist dat veel zouden zeggen een hoogslaper, daarom had ik het er ook bij gezet. Ik heb op de een of andere manier iets tegen hoogslapers. Als kind had ik een stapelbed… iedereen wilde boven slapen, maar ik sliep aaaaltijd onder.
Een bed met lades is misschien nog wel een goed idee inderdaad:)

… maar dan heb je toch echt heel weinig kast ruimte?? ik heb wel behoorlijk wat kleren namelijk:P

maar je hebt 2 kamers zeg je waarom zet je niet een kledingrek in je andere kamer met je favo items en de rest in de lades in je bed of in een ander kastje (billy boekenkast doet ook prima dienst als kledingkast hoor :wink: )

slaapbank? je hebt ook een een persoon bed waaruit je nog een bed kunt trekken (als la) dus dan heb je een twee persoons bed:$ ik had ook een slaapbank, snachts gewoon uittrekken dan heb je een twee persoons bed, en smiddags chillen op je bankje :grinning:

floorplanner.com
daar kan je je kamer in maken, en inrichten.
Misschien dat je daar in kan kijken hoe en wat.

je hebt ook tweepersoons hoogslapers. (A) whaha

@ lovegoodx, een billy is echt een goed idee:D dankje!! het enige is wel dat ikk er geen deuren in kan doen omdat ik ze niet open krijg, en open vind ik wat rommelig er uit zien… misschien kan ik die kleine smalle billy kast horizontaal aan de muur hangen en dan wel een deurtje er voor, of een rol gordijn voor de billy als ik m recht zet? :slightly_smiling_face:

@ Maawtie, ook een 2 persoonshoogslaper vind ik niets, het gaat om het hoog slaap idee dat ik niet gezellig vind;).

Misschien kun je voor ideeën naar de IKEA ofzoiets gaan…
of miss de muur weghalen en dan beide kamers even groot maken… wel veel werk en lang niet gratis… =S
succes

Zit er ook een kast onder de wastafel? Of past het bed er nog onder zeg maar?
Het idee van een Billy kast aan de muur hangen is wel slim denk ik!

ik heb ook n best wel kleine kamer, maar wat ik wel handig heb gedaan (vind ik zelf) is dat ik een soort hangkast heb boven mn bed, beetje latig uit te leggen maar hij is van ikea, dus misschien vind je zoiets daar (:

Ik weet niet hoeveel schoenen je hebt…Maar als je een mooie verzameling schoenen hebt kan je bv Ikea planken gebruiken voor schoenen op te bergen/ te kijk te zetten.

http://www.apartmenttherapy.com/images/uploads/11-14-lack-wall-shelves.jpg

Wat ga je in de grote kamer zetten dan? wil je per se je bed in de kleine kamer?

Ik vind die hoogslaper eigenlijk gewoon supervet(: