Wat te doen met 12 uur lange busreis?

Ik ga volgende week op reisweek naar Praag met school. We gaan dan met de bus en dit is zo’n 12 uur rijden… Heeft iemand leuke ideeen om te doen in deze tijd?

Een kaartspel spelen of iets dergelijks.

Boek lezen, kaarten, muziek luisteren, nintendo DS of ander gameconsole, met je klasgenoten praten, slapen, afspreken dat iedereen 2 (of meer of minder) tijdschriften mee neemt etc.

De 12uur gaat sneller voorbij dan je denkt.

In sommige bussen kun je ook een dvd kijken, misschien kan iedereen dan een leuke film meenemen?

Boek lezen.
Muziek luisteren.
Tijdschrift meenemen.
Puzzelboekje
Sudoku
Slapen
Lol maken
Spelletjes op je telefoon
Foto’s maken
Genieten van het uitzicht
Spelletjes doen (kaarten oid)

Lotr trilogie kijken

Muziekje luisteren of sudoku leggen

Muziek + slapen. Dat doe ik áltíjd wanneer ik lange afstanden moet leggen.

:bowing_man:
Of gewoon gezellig kletsen!

Neem zo’n u-vormig reiskussentje mee!

Feestje geven in de bus. Nee grapje xd
slapen
muziek luisteren
eigenlijk zijn er al veel goeie tips gegeven!
Veel plezier iig in praag & succes met de busreis.

Bedankt voor de tips iedereen! & bedankt ilona! :slightly_smiling_face:

Soms denk je altijd: wat moet ik nou doen al die tijd? Maar als je met meerdere mensen bent blijf je toch kletsen en gaat de tijd ook wel snel. Verder is een puzzle boekje ook wel leuk en muziek.

Soms heb je ook nog in de bus tv’s met een film erop of stel bus spelletjes voor met de rest :slightly_smiling_face:

Muziek luisteren - kletsen - sudoku’s maken - woordzoekers maken - indien je een iPad o.i.d. meeneemt kun je films/series kijken - lezen - slapen

Nog een algemene tip: neem een kussen en plaid mee, zo’n bus kan behoorlijk koud zijn en een kussen is gewoon lekker om op te zitten of voor als je wilt slapen.

O pff ja. Ben ook ooit met school naar Praag geweest en zo he. Die busreis was niet voor herhaling vatbaar.
In ieder geval, neem een kaartspel mee, muziek… bij ons in de bus werd er ook af en toe een film gedraaid… maar uiteindelijk kom je ook de tijd prima door door gewoon lekker te kletsen met iedereen