Wat te doen in deze situatie?

Ik heb een vriendje, mijn eerste vriendje. Toen ik met hem zat is het eigenlijk allemaal heel snel gegaan, voor ik het wist en er echt over na had gedacht had ik al met hem, maar ik had geen spijt hoor, het werd steeds beter tussen ons, en ik dacht ook dat ik echt verliefd op hem was, maar nu begin ik te twijfelen.

Afgelopen week hoorde ik een meisje over haar vriendje praten, en ze klonk echt… zo verliefd gewoon. Zo had ik nooit gepraat of gedacht. Mijn vriendje is ook altijd heel klef en lief en zo, en in het begin als hij zulke smsjes stuurde vond ik dat nog echt wel leuk enzo, nu is het meer beangstigend soms, en weet ik gewoon niet wat ik moet antwoorden en of ik het meen wat ik antwoord.

Ik hou wel heel veel van hem hoor, dat weet ik zeker, maar ik denk dat ik hem meer als beste vriend zie, want als we gewoon samen bijvoorbeeld naar de stad en bios en zo zijn vind ik het super leuk en gezellig, maar als het op dat verliefde, kleffe gedeelte aankomt, dan denk ik soms echt: dit wil ik niet. Ook als ik denk over ‘het verdergaan’ en dat ik met hem op vakantie mee mag krijg ik er een benauwd gevoel bij gewoon.

Maar als ik het uit ga maken krijg ik denk ik spijt, want soms vind ik het ook zo fijn bij hem, en als we zoenen en alles, en hij is wel zo lief.

En ik weet ook niet hoe ik erover met hem moet praten en wat ik moet doen, echt niet, want als ik denk: ik begin er nu over, gaat hij net zeggen dat hij me zo lief vind en me niet kwijt wilt en zo. En ik wil hem ook niet kwijt, niet als goede vriend, maar misschien wel als vriendje. O god ik weet het echt niet.

Ohja en soms verzin ik ook smoesjes zodat ik niet naar hem toe hoef, heel soms dan, maar dan heb ik gewoon geen zin. Maar soms als ik dan toch ga en daar ben vind ik het weer heel leuk enzo. Maar soms denk ik ook wel eens dat het gewoon niet aan hem ligt, maar dat ik nog niet toe ben aan een vast vriendje en alles, ik heb er nooit over nagedacht en nu moet ik ineens over allerlei dingen nadenken, het verdergaan, wat hij wilt, ik heb geen idee of ik het wil, dat vakantie meegaan enzo… Pfff

ik snap je wel.
uhmm, zowiezo moet je je niks aantrekken van hoe andere meisjes over hun vriend praten want sommige overdrijven ook gewoon heel erg,
en je hoeft niet persee zin te hebben in klef gedoe want misschien ben je daar gewoon het typen niet voor,
dus je hoeft niet te denken ik moet hetzelfde denken als al die andere meisjes die zo verliefd over hun vriend praten, want dat verschilt gewoon heel erg per persoon.

misschien kun je er met hem over praten?
maar het kan ook dat je van hem houd (als vriendje weet je wel) maar dat je niet zo’n zin hebt in klef gedoe,

sorry dat ik je niet echt kan helpen,
zie het maar als een up…

Hoelang hebben jullie verkering?

bijna 4 maanden

Ik vind dat best wel sneu klinken, dat je smoesjes verzint om niet bij hem te zijn.

Het is normaal in een relatie dat zo nu en dan even geen zin hebt om samen iets te doen.
Alleen sommige mensen denken meteen dat ze dan niet leuk meer zijn en dat hun relatie ten einde loopt. Je moet gewoon kunnen zeggen ‘sorry vandaag niet zo’n zin’.

Ik zou eens goed nadenken over wat je eigenlijk wilt, want zo houd je die jongen ook wel een beetje aan het lijntje vind je ook niet?

Je hebt absoluut gelijk hoor E_Kid, het is ook sneu van me… Maar mijn vriendje is altijd zo snel teleurgesteld en dan denkt hij gelijk dat er wat is enzo… En het is ook vaak zo dat hij me mist en dan vind ik het stom om te zeggen dat ik geen zin heb om af te spreken…

Is er iemand die wat weet wat ik moet doen? Ik zit er echt al weken mee…

Ja dat bedoel ik. Hij denkt meteen dat er wat is. Alhoewel het ook wel een beetje zo is?

Ik weet het verder niet. Misschien ben je nog niet klaar voor een relatie zoals je zelf ook al aangaf.

Ik weet precies wat je meemaakt.
Ik heb zelf ook zo’n periode met mijn vriendje gehad.
Bij mij is het helemaal goed gekomen!
Ik heb met hem erover gepraat en hij vond het wel heel kut enzo, maar we hebben samen erna gekeken.
ik vond het ook erg verstikkend worden en ik ben zelf ook niet zo klef, maar je moet het zeker niet voor hem verzwijgen.
Dat is niet eerlijk voor hem.
Ik denk niet dat het te maken heeft met of je klaar voor een relatie bent, maar hoeveel je op andere mensen durft te vertrouwen.

Succes ermee!

Ik had op het begin eigenlijk precies hetzelfde met mijn vriendje, ik wilde helemaal niet verdergaan en ik ging ook smoesjes bedenken dat ik niet kon, en ik ben vaak ziek dus ik was die tijd extra vaak ‘ziek’. Maar achteraf bleek het in mijn geval gewoon… ja… angst te zijn, toen hij eenmaal door mijn muur is heengebroken voelde ik me ook opeens zo verliefd als mijn vriendinnen die ook zo over hun vriendjes praatten enzo.
De periode heeft bij mij best lang geduurd, maar het lijkt me goed om in ieder geval te praten… Want het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn als bij mij!

Succes!

Misschien ben je gewoon nog niet toe aan een relatie

Ik denk niet dat je al toe bent aan een relatie.
Eigenlijk hoor je toch wel graag verder te willen denken, aan verdergaan niet perse, maar bijv. samen op vakantie gaan etc… Lijkt mij tenminste.
Misschien is hij ook wel te ‘‘lief’’ voor je, dat dat je verstikt.
Ik had een vriendje, super lief geweldig vriendje, maar hij was te lief, te klef. Kon ik niet tegen, en ik had het uitgemaakt. Lang spijt van gehad, maar ik heb nu iemand die echt bij me past.

Ik herken dit, het is te snel gegaan voor je.
Jullie waren niet verliefd genoeg toen jullie verkering kregen, ik het dat ook meegemaakt en hoewel ik die jongen zooo lief vond , was ik niet verliefd en verzon ik ook smoesjes…
Mss zie je 'm idd alleen als een beste vriend.
Ik zou nadenken over dat uitmaken en als je het doet, er goed met hem over praten zodat jullie toch vrienden kunnen zijn. Want je houdt 'm eigenlijk een beetje voor de gek. Ik voelde me wel opgelucht toen ik het uitmaakte.

Uitmaken dan, je houdt hem aan het lijntje. Er lopen zat jongens rond op de aarde.