Wat te doen / heb ik het juiste gedaan?

Hee allemaal,

Ik heb een ‘dilemma’ en ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie vinden, ik heb 3 weken geleden een jongen leren kennen op stap, gezoend, nummers uitgewisseld. Daarna veel gepraat en nu kwam ik hem gisteren op stap weer tegen, of ja ‘gepland kwam ik hem tegen’. Hij is de hele tijd zo lief voor me, hij wilde bij me blijven, zegt lieve dingen, kocht drankjes, op whatsapp altijd geïnteresseerd, maar ik denk dat hij gewoon niks voor mij is, of ik er niet aan toe ben weet ik niet, maar ik heb hem gisteren ook best wel afgewezen toen hij me wilde zoenen en hij hoorde ook dat een vriendin tegen mij zei ‘doe niks wat je niet wilt’. Ik ben weggegaan en nu vroeg ie of we een keer iets leuks konden doen, daarnet heb ik geantwoord met: ‘Sorry, maar ik denk niet echt dat het iets kan worden…’ Heb ik het juiste gedaan? Ik voel me er heel rot over en ben bang wat ik dadelijk moet zeggen als hij vraagt waarom, want dat weet ik zelf ook niet precies. Oké dankje voor het lezen!

Waarom denk je dat het niks kan worden? Je moet je eigen gevoel achterna gaan. Als jij je niet op je gemak voelt, moet je niet met hem afspreken. Als je er spijt van krijgt, kun je alsnog vragen of hij een keer iets wil doen. Al is het dan natuurlijk de vraag of hij dit ook nog wil.

Ik vind dat je goed gehandeld hebt wat betreft die laatste keer. De keren ervoor heb je hem teveel hoop gegeven. Je had hem die harde klap in zijn gezicht kunnen besparen.

Ik vind dat je het juiste gedaan hebt.

Als jij voelt dat het niet is wat je wil, dan kun je daar niks aan doen. De eerste avond had je misschien een ander gevoel, niks mis mee, kan gebeuren. Beetje flauw voor hem, maar jij deed het ook niet express. Flauwer is het als jij nu wel met hem gaat afspreken terwijl jij weet dat het eigenlijk niks gaat worden tussen jullie.

Precies!